€ 19,99

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Krachtdieren; een onvoorwaardelijke steun! (boek)

Start-kit Online Marketing

simpele en nuttige handvaten die je helpen je online vind- en zichtbaarheid te vergroten

Annemarie de Leeuw • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Online marketing heeft de laatste decennia een enorme vlucht gemaakt en is uitgegroeid tot een fundamenteel onderdeel van niet alleen de marketing maar ook de gehele bedrijfsvoering.
    Waar we internet slechts een paar jaar geleden alleen gebruikten om dingen op te zoeken, gebruiken we het nu voor bijna alles!

    Hoewel Google al sinds 2000 bezig is met diverse tools voor online adverteren en langzaam toewerkt naar Search Engine Optimization, lijken bedrijven zich pas de afgelopen paar jaar bewust te worden van de mogelijkheden. Ineens ontdekken ze dat ze echt actiever moeten zijn in de online marketing, maar daar eigenlijk weinig tot niets vanaf weten.

    Als marketeer merkte ik dat er nog veel onduidelijkheid is (zeker in de zorg, non-profitsector en bij zzp’ers) over wat je kunt met online marketing. Helaas is er niet altijd budget om hiervoor een online marketeer aan te nemen. Daarom besloot ik een E-book te schrijven met simpele uitleg over wat online marketing is en hoe je het toepast in je bedrijf.

    Dit E-book is een handig hulpmiddel met simpele tools, tips en tricks, waarmee je de online marketing van je eigen bedrijf meer op de kaart kunt zetten.

    Veel succes!
    Annemarie de Leeuw
    Marketeer
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Annemarie de Leeuw
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Niet bekend
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 04-2017
  • Inhoudsopgave
    Inhoud
    Voorwoord ......................................................................................................................................... 3
    Wat is online marketing? ................................................................................................................... 4
    Zoekmachinemarketing ..................................................................................................................... 5
    SEO & SEA ........................................................................................................................................ 6
    Contentmarketing ............................................................................................................................. 9
    Tips & Trucs – Organische resultaten ............................................................................................... 10
    Tips & Trucs – Betaalde resultaten ................................................................................................... 13
    E-mailmarketing .............................................................................................................................. 14
    Socialmediamarketing ..................................................................................................................... 17
    Top tips voor Instagram, Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn ..................................................20
    Communicatietools .......................................................................................................................... 21
    Zelf communicatietools maken: hoe doe je dat? .............................................................................. 25
    Marketingkalender .......................................................................................................................... 26
    Handige websites .............................................................................................................................28
    Voorbeeld - Social media plan .......................................................................................................... 30
  • Reviews (9 uit 1 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

    20-04-2017
    Praktische tips voor elke ondernemer
    Je moet 'iets' met social media en online marketing, krijgt elke ondernemer weleens te horen. Maar wat? Daar biedt Annemarie de Leeuw in dit boek praktische tips en handige handvatten voor, die je vrijwel meteen kunt toepassen - of je nu zzp'er bent of online marketeer bij een grote organisatie. Zelf maak ik gebruik van Canva sinds ik dit boek heb gelezen. Annemarie legt kort en helder uit wat de achtergrond is van verschillende online marketingmiddelen en helpt je ook om te kijken wat past bij jouw bedrijf. Een aanrader!


    Geplaatst door uit Schagen
    Waardeert het boek met een 9 uit 10

€ 19,99

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

Zoekmachinemarketing

Zoekmachinemarketing is misschien wel een van de belangrijkste vormen van online marketing en is gemakkelijk te verbeteren!

Een zoekmachine (zoals Google) werkt vrijwel altijd volgens hetzelfde principe: iemand zoekt iets, gaat naar de zoekmachine en daar typt hij/zij een zoekterm in. Een zoekterm is dus een woord of een zin die omschrijft wat hij/zij zoekt, zoals slagerij Utrecht.
De zoekmachine vergelijkt dan de zoekopdracht met de databank van alle websites en content op het internet. De zoekmachine selecteert de meest relevante websites of content en geeft die weer aan de zoeker op de resultatenpagina.

“Oké, dat is duidelijk, maar wat heb ik hieraan?” denk je nu misschien.
Stel dat je een slagerij in Utrecht hebt. Dan zoekt deze persoon dus naar een bedrijf als dat van jou!
Dan wil je natuurlijk wel hoog in de zoekresultaten komen, zodat deze potentiële klant ook bij jouw bedrijf uitkomt.

Dit is in essentie wat zoekmachinemarketing doet: zorgen dat jouw bedrijf bij de juiste zoektermen hoog in de zoekresultaten eindigt.

Nu de basis helder is, zal ik kort uitleggen hoe zoekmachines de informatie rangschikt.

De zoekmachines struinen het internet af om alle informatie te doorlopen en op te slaan in een databank. Deze databank gebruikt de zoekmachine dan weer om informatie uit op te halen bij een volgende zoekopdracht.

Stel dat jij een (beginnende) webshop hebt die veel fotocamera’s verkoopt, waaronder de Canon EOS 500. Je ziet de Canon EOS 500 met exact dezelfde beschrijving op veel andere websites van grotere winkels. De beschrijving kan bijvoorbeeld zijn aangeleverd door de fabrikant van de camera.

Nu moet de zoekmachine beslissen welke informatie wordt opgeslagen in de databank, het is namelijk niet nodig of nuttig om tientallen items dubbel te bewaren. De kans is groot dat jouw website niet in de databank komt, omdat een website zoals bol.com groter is, meer bezoekers heeft en hier vaker naartoe gelinkt wordt dan jouw beginnende webshop.

Je kunt dan beter zelf een beschrijving schrijven voor de artikelen, dan ben je uniek en dus weer waardevol voor in de databank. Als je in de databank komt, ben je beter vindbaar wanneer mensen met een relevante zoekterm zoeken. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen