€ 31,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Effectief rekenonderwijs op de basisschool

Marcel Schmeier • Boek • paperback

  • Samenvatting
    De rekenvaardigheid van de Nederlandse kinderen daalt al bijna twintig jaar. Is het rekenonderwijs eigenlijk nog wel van deze tijd? Hoe kan het beter? Wat kunnen we leren van de wetenschap? Maar vooral: hoe leren we onze kinderen weer rekenen? Effectief rekenonderwijs op de basisschool verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Elk hoofdstuk kun je als een apart artikel lezen. Jij bepaalt dus de volgorde waarin je het boek leest, op basis van wat je interessant vindt of wat je nodig hebt voor je eigen ontwikkeling of dagelijkse praktijk. In de afzonderlijke hoofdstukken komt het volgende aan de orde: * Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel * Effectief rekenonderwijs in de klas * Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars * Het belang van automatiseren * Verhaal- en contextsommen * Effectief rekenonderwijs in de school Dit boek gaat uit van het traditioneel rekenonderwijs als basis voor rekensucces en -plezier bij leerlingen. Het breekt met de uitgangspunten van het realistisch rekenonderwijs en zet daar een gefundeerd en inspirerend alternatief tegenover. Met veel handige overzichten en hulpmiddelen die je kunt downloaden voor direct gebruik. Dit boek is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, schoolleiders en pabo-studenten.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 187mm x 261mm
    Aantal pagina's : 232
    Uitgeverij : Uitgeverij Pica
    ISBN : 9789491806599
    Datum publicatie : 09-2017
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 31,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Zondag voor 21.00 uur besteld, dinsdag in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen