€ 17,50

ePUB ebook

  € 7,50

PDF ebook

niet beschikbaar

Nogal Lange Koekjes

zo schrijf je voor een merk

Daniëlle van Hengst & Willemijn Menken • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Dit praktische boekje is voor iedereen die tekst gaat schrijven of beoordelen voor een merk. Met een paar handige regels voor tekstschrijven in het algemeen, maar vooral voor het schrijven van copy, in precies de goede tone-of-voice: de stem van je merk.
    Ben je marketeer of contentmanager? Zet je namens je merk posts op Facebook of moet je teksten beoordelen van je reclamebureau? Dan is deze praktische gids precies wat je zoekt. Ben je nog niet zo heel lang copywriter, of heb je meer ervaring in website- dan merkenbouw? Ook dan is dit een handig boekje.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 210mm x 145mm
    Aantal pagina's : 57
    Uitgeverij : Daniëlle van Hengst & Willemijn Menken
    ISBN : 9789492182647
    Datum publicatie : 11-2015
  • Inhoudsopgave
    1. COPY IS TEKST. MAAR NIET ANDERSOM
    2. SCHRIJVERSTRUCS
    3. EEN STERK MERK HEEFT EEN TONE-OF-VOICE
    4. ZO VIND JE EEN TOON DIE KLOPT
    5. WIE DENK JE DAT JE BENT?
    6. EEN HEET HANGIJZER: U OF JE?
    7. 100 KANALEN, 1000 CONSUMENTEN, 1 TOON
    8. ZET HET OP PAPIER
    IN HET KORT
    ONS JARGON
  • Reviews (8,9 uit 4 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

    07-07-2016
    Hapklaar brokje
    Leest lekker weg, heldere uitleg over tone of voice en wat dat doet voor een merk.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 8 uit 10


    08-02-2016
    Erg leuk om te lezen.
    Handig hulpmiddel, goed leesbaar.

       Handig hulpmiddel
       Mooie vormgeving

    Geplaatst door uit Amsterdam , leeftijd 50-59
    Waardeert het boek met een 9 uit 10


    23-12-2015
    nuttig en erg leuk geschreven boekje!
    ik vond Nogal Lange Koekjes erg leuk om te lezen. Mooi om te zien hoe teksten voor een merk tot stand komen. ik werk zelf niet in de reclame wereld maar ook voor mij als zzp'r was het interessant. het boekje leest lekker weg en zit vol grappige voorbeelden. ik heb hem uitgeleend aan een collega.

       vlot geschreven en grappig
       handig voor iedereen

    Geplaatst door uit utrecht , leeftijd 40-49
    Waardeert het boek met een 9 uit 10


    22-12-2015
    Nuttig en erg leuk geschreven boekje!
    Ik heb met veel plezier, nogal lange koekjes gelezen. alhoewel ik niet in de reclame werk maar wel als zelfstandige werkzaam ben heb ik er erg veel aan gehad. het is leuk om eens te lezen hoe teksten voor een merk tot stand komen en het is ook erg leerzaam voor je eigen zaak. ik let er nu meer op hoe ik over mijn eigen werk schrijf. ik heb het boekje op dit moment uitgeleend aan een collega. naast het informatieve karakter is het boekje ook leuk en toegankelijk geschreven. ook een leuk kerstgeschenk.

       makkelijk te lezen
       leuke voorbeelden

    Geplaatst door uit utrecht , leeftijd 40-49
    Waardeert het boek met een 9.5 uit 10

€ 17,50

niet beschikbaar



2-3 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Waar gaat het nou eigenlijk allemaal over? De tone-of-voice is de toon van je merk. Dat is er maar een. Want een merk klinkt altijd hetzelfde, in elke situatie, en wordt dus nooit woedend, zoetsappig of verwijtend. Een merk lijkt dan wel op een mens, maar is het niet. Dus communiceert een sterk merk altijd volgens de gekozen tone-of-voice, en niet anders. Ook in tijden van crisis, ook tegen bejaarden, senioren en advocaten en ook in de feestelijke welkomstbrief. De boodschap verandert, de toon niet. Een krachtige tone-of-voice die consistent wordt doorgevoerd, maakt een merk sterk, betrouwbaar en onderscheidend. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen