€ 21,99

PRINT boek

  € 34,95

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Retail in oorlog (boek)

Retail in oorlog

power lessons voor retailers

Ger Boersma • ebook • epub

  • Samenvatting
    De retail zit middenin de grootste revolutie uit haar geschiedenis. Het tempo ligt ongekend hoog. Winkels komen op of gaan onder, maar het gaat altijd gepaard met schokgolven en verbazing bij het publiek. Veel verandering lijkt uit de lucht te komen vallen. Toch is dat niet zo. In Retail in oorlog schetst Ger Boersma oorzaak en gevolg. Want door te kijken naar de opmars van de Amazons, Alibaba’s en Zalando’s en de ondergang van de V&D’s en Halfords ontdekken we vanzelf de grote lijnen. Retail in oorlog is daardoor verplichte kost voor iedereen die ondernemend in retail is of wil zijn. Hij schetst de geschiedenis van retail, de onverbiddelijke status quo in de vorm van een slagveld met winnaars en verliezers, én wat er op ons afkomt. Waar staan we in 2020? Winnaars kunnen als nog verliezen, en er zijn nieuwe kansen voor iedereen.

    Retail in oorlog is hét naslagwerk met achtergronden en oplossingen voor merk, retailer en alle partners. Een helder overzicht van nieuwe technologieën, samenwerkingsmodellen en processen. Hoe kies je de juiste partners en distributiemodellen uit alles wat crossborder in multi- en omnichannel te bieden heeft? De winnaar van de toekomst is het bedrijf dat de consument aan zich weet te binden.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Ger Boersma
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Vibes Publishing
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 04-2017
  • Inhoudsopgave
    1. De toekomst
    2. Het 40:60 model
    3. Rocket Internet
    4. De wilde frisheid van de faillissementen
    5. Amazon, vriend of vijand?
    6. Durft retail van de hoge?
    7. Internet door de banenbril
    8. Het elfkanalenmodel
    9. To review or not to review
    10. De nieuwe leider in de voedselketen: de nieuwe customer journey
    11. Geschiedenis van de retail
    12. Sesam open u: Alibaba
    13. Retail ontwikkelingen in de VS
    14. Mode in de hogedrukpan
    15. eBay
    16. Koning Koopje
    17. Het duivelse dilemma van het kanaalconflict
    18. On- en offline gaan samen
    19. Power to the people brands
    20. De heerlijke marktwerking
    21. Kunnen winkels overleven?
    22. Virtual merchandising
    23. Het zijn weer tijden voor globalisering
    24. Het internet der dingen
    25. De crossborder-avonturiers
    26. De rol van data
    27. Marketplace wordt retailer, retailer wordt marketplace
    28. De rol van het private label
    29. Marketplaces en de nieuwe businessmodellen
    30. Predictive en Pompeï
    31. Het beroerde kennisniveau in retailland
    32. De dictatuur van de marskramer
    33. Darwin en de retailer
    34. Symbiose tussen merk en retailer
    35. Sociale media
    36. Logistiek
    37. De middleware: Dossier hoofdpijn
    38. Fulfilment by Amazon
    39. Last mile en duurzaamheid
    40. De nieuwe modellen voor merk en retailer op rij
    41. De IT-architectuur
    42. De nieuwe organisatie
    43. Hoe pak je het aan?
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 21,99

PRINT boek

  € 34,95

PDF ebook

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

(Fragment uit de inleiding:)
Staat retail er werkelijk zo slecht voor dat dit boek Retail in oorlog moet heten? Wie zich dit afvraagt, is een onverbeterlijke optimist of heeft niet goed zitten opletten. In beide gevallen adviseren wij: onmiddellijk beginnen in het eerste hoofdstuk en niet meer stoppen met lezen tot het boek uit is.

Want je hoeft maar om je heen te kijken om het geweld in retail te kunnen zien. Het is overal. Winkelketens vallen om. Ooit onverwoestbare merken verdampen.

Toch is dit geen somber boek. De komende pakweg vierhonderd pagina’s nemen je mee door de geschiedenis van retail, de stand van zaken en de zeer nabije toekomst. Retail is en blijft een orgie van innovatie, ondernemerschap, creativiteit, organisatie en technologie — en van concurrentie natuurlijk. Het gaat er hard aan toe. Winner takes all, lijkt het wel. De namen van de huidige winnaars kennen we allemaal, of zien we er een paar over het hoofd? Zijn de winnaars van de komende jaren de gedoodverfde kandidaten van nu, of worden de kaarten toch steeds opnieuw geschud?

Dit is vooral een boek van kansen. Want die zijn er volop.

(Fragment uit hoofdstuk 1:)
Hoe speel je als retailer, merk of producent nu op de nieuwe ontwikkelingen in? Hoe zien de nieuwe businessconcepten er eigenlijk uit? Waar ga je aan mee doen? En waaraan juist niet? Welke partijen moet je daarvoor inhuren? Wat moet je leveren? Ga je alles zelf ontwikkelen? Of haak je aan op bestaande concepten? Wat gaat het kosten? Levert het wel iets op?

Dit boek is niet geschreven met de pretentie op al die vragen een antwoord te geven. Wel wil ik een helder overzicht schetsen van nieuwe technieken, partnermodellen, de keuzeprocessen voor het kiezen van de juiste partners en de distributiemodellen die crossborder in omni- en multichannel biedt. Retail in oorlog is een naslagwerk met veel nuttige en bondige informatie in korte hoofdstukjes die je ook goed separaat kunt lezen. De complexiteit van de nieuwe processen is aanzienlijk, de uitdaging voor de softwarebedrijven is om in simpele plug-and-playmodules de nieuwe concepten toegankelijk te maken voor een breed publiek van retailers, merken en producenten.

In het kort betekent dit dat in de komende jaren de kanaalverbindende digitalisering een belangrijke rol gaat spelen. Er verandert veel momenteel en dat ook nog eens in een moordend tempo. Er is een overkill aan informatie en het is een hele kluif de verbanden tussen alle ontwikkelingen te blijven zien. Zoals de geschiedenis heeft laten zien, zal iedere beweging ook weer leiden tot een tegenbeweging. We zullen zien welke dat gaat worden. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen