Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 9,95

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Fotomarketing

Internet Marketing Nederland • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Niet iedereen zal zich even goed kunnen herinneren wat hij gelezen heeft, maar velen onthouden wel wat zij gezien hebben. Door gezien te worden kun je er dus voor zorgen dat je merk beter onthouden wordt en foto’s zijn daarbij natuurlijk onmisbaar. Fotograferen is een verhaal vertellen zonder woorden. Maar een foto maak je niet alleen met je ogen. Je vangt een ervaring met je emotie en je hart.

    Eén van de oudste vormen van promoten is mond-tot-mondreclame. Dat klinkt misschien ver van je bed, maar de essentie is niet anders dan het delen wat we vandaag de dag doen op social media. Delen is dus ‘back to basic’. De werkzaamheid van mond-tot-mond is onverminderd sterk gebleven door de jaren heen en is vandaag de dag nog steeds heel krachtig. Je kunt wel op je “socialmediakistje” gaan staan en zo je boodschap de wereld in roepen, maar dat is niet hoe social media werken. Iemand die alleen maar zendt, wordt al snel genegeerd. Uiteindelijk laten mensen zich leiden door wat hun vrienden over jou delen. Het is aan jou om met iets te komen wat mensen willen delen. Als je dit kunt, heb je goud in handen.
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Internet Marketing Nederland
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Internet Marketing Nederland
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 03-2015
  • Inhoudsopgave
    6 Introductie
    10 Tussen online en offline
    16 Waarom foto’s op het web niet te groot mogen zijn
    22 Hoe optimaliseer ik mijn foto’s voor het web?
    29 Foto-SEO: betere plaatsen in zoekmachines
    39 Hogere conversie met foto’s
    49 Fotomarketing en profielfoto’s
    55 Fotomarketing & productfoto’s
    61 Fotobloggen
    68 De wereld van bewegend beeld en online animaties
    75 Infographics: educatieve afbeeldingen
    82 Fotomarketingtactieken op social media
    88 Fotowedstrijden organiseren
    96 Het gebruik van stockfoto’s
    102 Zelf foto’s maken
    111 De juridische kant van fotomarketing
    121 Afsluiting
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 9,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

VISUELE COMMUNICATIE TREKT PUBLIEK
De simpele waarheid is: mensen houden van mooie dingen. Visuele content heeft een intrinsiek vermogen om viraal te gaan, omdat het extreem ‘deelbaar’ is. Visuele informatie wordt razendsnel in de hersenen opgenomen en wanneer iets aanspreekt, willen mensen dit meteen met elkaar delen. Visuele content roept daardoor snel een reactie-impuls op, waardoor de kans op engagement met de doelgroep groot is.

CIJFERS UIT DE PRAKTIJK
De cijfers uit de dagelijkse praktijk liegen er niet om. Volgens onderzoekscijfers van 3M Corporation en Zabisco is 90% van alle informatie die wordt overgedragen naar de hersenen visueel, en wordt visuele informatie ook 60.000 keer sneller door de hersenen verwerkt dan tekst. Daarbij zorgt visuele content voor betrokkenheid. 40% van de mensen reageert beter op visuele informatie dan op tekst. Stansford Persuasive Technology Lab ontdekte bovendien dat 46,1% van de mensen de geloofwaardigheid van een bedrijf beoordeelt op het ontwerp van zijn website. En socialmediawetenschapper Dan Zarella stelde vast dat foto’s op Facebook meer likes en reacties krijgen en vaker gedeeld worden dan teksten video’s of links.

MAAK DEZE TRENDS NUTTIG
Je hoeft maar om je heen te kijken om te zien dat het internet steeds meer wordt gedomineerd door foto’s. Op social media kun je niet alleen meer een profielfoto instellen, maar ook headers, en deze headers worden steeds groter en groter. Zelfs bij de snippets in de zoekresultaten van Google staan al foto’s. Het kan niet anders: fotomarketing is enorm in opkomst. Maar als je alleen aanhaakt omdat het nieuw is, kom je uiteindelijk bedrogen uit. Zodra het nieuwe eraf is, is ook je tactiek weg en val je op deze manier niet meer op. Ga dus niet uit van nieuwigheid, maar van fundament. Doe een beroep op het oerinstinct van de mensen en lees je goed in op het gebied van marketing. Het zal zich uiteindelijk terugbetalen.
×
SERVICE
Contact
 
Vragen