€ 12,95

PRINT boek

  € 21,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Geboekt! (boek)

Geboekt!

“succesvol reizen reserveren dankzij internet”

Marc Brouwer • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Marc Brouwer heeft 30 jaar ervaring in de reiswereld. Met een vijfstappenplan helpt hij als reserveringscoach mensen op weg om hun reis beter, efficiënter, veiliger en voordeliger te reserveren op internet. Het boekje geeft inzicht in- en is een handleiding voor het reserveren van alle soorten vakanties die op internet te vinden zijn. Goed internet gebruiken is de basis.
    Wanneer je wilt weten waar je moet zoeken en inzicht wilt krijgen in hoe aanbieders van vliegtickets op internet te werk gaan, dan geeft dit boek je de antwoorden. Vergelijkingssites en Online TravelAgents worden kritisch behandeld. Je krijgt goed inzicht in hun werkwijze.
    Nu reizen reserveren op internet zo gewoon lijkt te worden, is leren hoe je dat moet doen essentieel. Marc Brouwers advies luidt: “Doe het zelf goed of doe het niet zelf”.

    Na het lezen van Geboekt! zul je voordeliger, sneller, veiliger en vooral met meer plezier een reis of vakantie op internet kunnen uitzoeken.
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Marc Brouwer
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Niet bekend
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 02-2015
  • Inhoudsopgave
    Inhoud 4
    Meer dan 30 jaar verwondering 10
    Voor wie is dit boek geschikt 14


    Inspireren 23
    Oriënteren 43
    Reserveren 101
    Beleven 133
    Delen 151
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 12,95

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

3) Reserveren

Nu je weet hoe je Google het best kunt gebruiken en weet met welke sites je je het best kunt oriënteren, ga ik je leren hoe te reserveren. Reserveren doen we altijd zo dicht mogelijk bij de bron. Internet geeft je juist de mogelijkheid om direct de leverancier te bereiken. Reserveren op internet is ook risicovol. Fouten maken is menselijk, maar wanneer je je goed voorbereidt en zorgvuldig te werk gaat, kun je die voorkomen.
3.1 Document maken
Voordat je reserveert, is het belangrijk dat je je goed voorbereidt. Verzamel de gegevens die je straks moet gaan invullen. Maak een lijstje en vermeld daarop zoveel mogelijk informatie die je bij de hand houdt. Het gaat om je persoonsgegevens maar ook om je reisgegevens die je van tevoren eerst duidelijk moet hebben voordat je uiteindelijk tot reserveren overgaat. Dit voorkomt fouten. Ik heb zo’n invulformulier op mijn site gezet. Dit document kan ook later nog van pas komen. Je kunt dit bij iedere reservering gebruiken en je hebt hiermee altijd de juiste gegevens bij de hand. Op Reserveringscoach.nl kun je zo’n document gratis downloaden. Het document is niets anders dan een formulier dat het reisbureau of de ZRA ook gebruikt om een reservering voor je te maken. Hiermee heb je al je eigen gegevens bij de hand en kom je straks niet voor verrassingen te staan bij het invullen.

DOE Maak voordat je gaat reserveren een document met alle gegevens die je verwacht te moeten invullen.


3.2 Cookies verwijderen
Zoals ik in hoofdstuk 1 Inspireren uitgelegd heb, is het zaak om vaak en veelvuldig je cookies te verwijderen. Het beste moment om de cookies en de geschiedenis van je browser op te schonen, is vóór je gaat reserveren. Je begint dan het reserveringstraject met een cookievrije browser. Het voordeel is dan dat alle niet relevante geschiedenis zoals eventuele extra kosten en reclameboodschappen, niet meer in je browser zijn opgeslagen en dus niet meer zichtbaar zijn voor de leverancier waar je de reservering gaat plaatsen.

DOE Wanneer je de browser Google Chrome gebruikt, ga je naar rechtsboven en
• klik je op de 3 streepjes;
• klik op “Google Chrome aanpassen en beheren”
• klik dan op “Geschiedenis”
• vervolgens op “Brongegevens wissen”.

Nu kun je een keuze maken voor alle geschiedenis die je uit je browser wilt verwijderen. Voor andere browsers adviseer ik je de handleiding te raadplegen van de door jou gebruikte browser.
3.3 Reserveren en controleren
Op internet kun je producten en diensten kopen. Een reis of ticket is een dienst en daarom worden er andere regels gehanteerd dan bij aankoop van een product. Wordt een dienst gereserveerd via internet, dan is dat in de meeste gevallen direct bindend. Dit houdt in dat wijzigen, annuleren of een kleine verandering aanbrengen vrijwel altijd geld kost. Eén van de meest gemaakte fouten is het verkeerd doorgeven van naam of reisdatum. Daarom is het beter om geen impulsaankopen op internet te doen wanneer het een reis of een ticket betreft. Bereid je goed voor voordat je reserveert. Wanneer je eenmaal gereserveerd hebt, controleer de volledige boeking direct en neem indien nodig meteen contact op met de leverancier wanneer toch iets niet klopt.

TIP Vooral bij lijndiensttickets is het direct contact opnemen noodzakelijk omdat er ’s nachts om 0.00 uur een automatische afrekening plaatsvindt tussen luchtvaartmaatschappijen onderling. Nadat dit heeft plaatsgevonden, is het niet meer mogelijk om een ticket (kosteloos) ongeldig te laten verklaren.

Namen en data
De namen die ingevuld dienen te worden, moeten altijd volledig overeenstemmen met wat in het paspoort staat. Data en namen checken, zelfs dubbel checken, lijkt vanzelfsprekend maar er worden hier toch erg veel fouten mee gemaakt. Let ook goed op dat de juiste data ingeboekt zijn. Een heel bekend foutengevoelig voorbeeld is dat er op buitenlandse sites (vooral Amerikaanse sites) de dag en maand omgekeerd worden weergegeven.
Wanneer was ook alweer nine eleven of 9/11?
Juist: op 11 september dus.

TIP Op vooral Amerikaanse sites worden de dag en maand omgekeerd weergegeven. Let daar op.
×
SERVICE
Contact
 
Vragen