€ 14,95

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Lunch Boosters

  • Power ontbijtjes

Slanke snacks en dranken Ebook

Gezonde tussendoortjes die niet alleen vullen, maar ook voeden

Eveline van de Waterlaat • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Wat zijn slanke snacks en dranken?

    De vraag die mij het meest gesteld wordt is: ‘Wat zijn gezonde tussendoortjes?’
    Geen wonder, want tussendoortjes zijn een grote valkuil bij het afvallen en op
    gewicht blijven. Je neemt je iedere dag weer voor om niet voor de bijl te gaan, maar
    toch lukt het je regelmatig niet om de verleiding van al dat lekkers te weerstaan.
    Het zou enorm helpen als je gezonde alternatieven zou hebben, maar door het
    oerwoud aan zogenaamd ‘gezonde’ tussendoortjes zie je door de bomen het
    bos niet meer.

    Daarom heb ik dit e-book voor je geschreven. Aan de hand van veelgestelde
    vragen leg ik je precies uit waar je op moet letten bij het kiezen van een gezond
    tussendoortje, welke gezonde tussendoortjes je gemakkelijk mee kunt nemen en hoe
    je in een handomdraai zelf een gezond tussendoortje maakt.

    Ik wens je heel veel lees- en bakplezier!

    Warme groet,
    Eveline van de Waterlaat
    Diëtist en Toegepast Psycholoog
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Eveline van de Waterlaat
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Wellington Uitgevers
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 12-2017
  • Reviews
    Wat zijn slanke snacks en dranken? 3
    Handig om in huis te hebben 3
    Veelgestelde vragen over tussendoortjes 4
    Waarom zijn tussendoortjes, zoals eierkoeken, 4
    fruit biscuits en ontbijtkoek geen gezonde keuze?
    Moet ik altijd een tussendoortje nemen? 4
    Waar moet ik op letten bij het kiezen van een 4
    gezond tussendoortje?
    Is gedroogd fruit een gezond tussendoortje? 5
    Wat zijn gezonde zoete tussendoortjes? 5
    Recept 1: Warme appel met rozijnen en walnoten 7
    Recept 2: Verse aardbeien met slagroom 8
    Wat vind jij van suikervrije snoepjes? 9
    Recept 3: Homemade havermoutkoekjes met vanille 10
    Recept 4: Exotische kokos banaankoekjes 11
    Waarom gebruik je geen natuurlijke 12
    suikervervangers, zoals agavesiroop en
    kokosbloesemsuiker in de recepten in dit e-book?
    Recept 5: Warme brownies van zwarte bonen 13
    Wat zijn snelle én gezonde snel te 14
    bereiden hartige tussendoortjes?
    Recept 6: Gevulde eieren met tonijn 15
    Recept 7: Gemarineerde mozzarellaspiesjes 16
    Recept 8: Gekruide oventomaatjes 17
    Recept 9: Notenboter bootjes 18
    Recept 10: Geroosterde kerrie kikkererwten 19
    Zijn noten een gezond tussendoortje? 20
    Recept 11: Boerenkoolchips 21
    Wat kan ik tussendoor drinken behalve water? 22
    Recept 12: Homemade icetea 23
    Recept 13: Verfrissend fruitwater 24
    Recept 14: Zomerse meloenijsklontjes 26
    Bronnen en inspiratie 28
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 14,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

Veelgestelde vragen over tussendoortjes
Aan de hand van vragen die mij regelmatig gesteld worden, vertel ik je alles wat je
moet weten over verantwoorde tussendoortjes en dranken. Zo geef ik je tips waar je
op moet letten bij het kopen en maken van tussendoortjes, en vertel ik je waarom veel
kant-en-klare tussendoortjes geen verantwoorde keuze zijn en hoe je zelf gemakkelijk
lekkere en gezonde tussendoortjes maakt aan de hand van mijn 14 favoriete snack- en
drankrecepten.

Waarom zijn tussendoortjes, zoals eierkoeken,
fruit biscuits en ontbijtkoek geen gezonde keuze?
Zoals je in ons boek Nu afvallen en nooit meer aankomen hebt kunnen lezen, bevatten veel
zogenaamd gezonde tussendoortjes, zoals eierkoeken en fruit biscuits enorm veel suikers en
weinig vezels. En dat is erg nadelig voor je bloedsuikerspiegel én je gewicht.
Even een klein stukje herhaling: hoe hoger je bloedsuikerspiegel wordt, hoe meer insuline je
lichaam gaat aanmaken. Insuline zorgt ervoor dat de suiker in je bloed (glucose) kan worden
opgenomen in je cellen, om daar te dienen als energiebron of om opgeslagen te worden als
vet. Hoe meer suikers je eet, hoe meer insuline je lichaam aanmaakt en hoe meer vet je zult
opslaan.

Die overdosis insuline heeft nog een ander naar effect. Zo’n anderhalf tot twee uur na de
maaltijd zal je bloedsuikerspiegel door het hoge insulinepeil flink dalen. Dat zorgt voor een
sterk en onaangenaam hongergevoel. Soms voel je je zelfs onwel, slap, chagrijnig of trillerig.

Hierdoor krijg je een onbedwingbare trek in voedingsmiddelen met veel snelle
koolhydraten. En zo begint de hele cyclus weer opnieuw. Je komt terecht in een
vicieuze cirkel van overmatig eten. Wij noemen dit ook wel de dikmaakcirkel.
Suikers komen vooral voor in bewerkte producten, zoals koek (ook in
eierkoeken en ontbijtkoeken), snoep en vruchtensappen. Maar ze zijn ook van
nature aanwezig in melkproducten en fruit.
Als suikers zijn opgelost in een vloeistof, bijvoorbeeld in frisdranken, worden ze
nóg sneller opgenomen. Op die manier creëer je als het ware een turbosuiker,
waardoor je een enorme piek in je bloedsuikerspiegel krijgt. Met als gevolg
dat je direct in de vicieuze dikmaakcirkel belandt.
Om te voorkomen dat je in deze dikmaakcirkel terechtkomt heb ik dit
e-book geschreven, met heel veel tips en recepten voor gezonde tussendoortjes
en dranken. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen