€ 12,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

De Eindtijd

Dit is wat Jezus er zelf over zegt

W.M.J. Wallace • Boek • paperback

  • Samenvatting
    In het hedendaagse christendom zijn veel voorspellingen te vinden over een toekomstige eindtijd. Er komt een opname! Verdrukking! Een antichrist! De Bijbelse onderbouwing hiervan wordt teruggevoerd op een selectief aantal Bijbelteksten uit onder andere de profeet Daniël en Openbaringen. Maar wat zei Jezus er zelf over? Tegenover zijn eigen discipelen in ieder geval dit: "Voorwaar ik zeg u, deze generatie zal niet voorbij gaan voordat dit alles zal geschieden." Maar die generatie is toch allang voorbij gegaan? Dus wat bedoelde Hij hiermee? Sterker nog, waarom zegt Openbaringen eigenlijk dat sommige mensen die een rol zouden krijgen in de eindtijd, op het moment van schrijven al op de aarde zouden rondlopen? En waarom zegt Paulus tegen de inwoners van Tessalonicenzen dat zij het nog gaan meemaken? En zegt Petrus tegenover zijn schare dat ze "op het punt van vervulling" staan? En hoe dachten de vroege christenen, uit de eerste drie eeuwen, eigenlijk over de eindtijd? Zaten ze te wachten op een hereniging van Israël? Legden ze nieuwsberichten naast Bijbelteksten neer om te kijken of het al uitkwam? Of geloofden ze iets heel anders dan dat? In dit boek neemt de auteur je mee in zijn persoonlijke ontdekkingsreis, een visie op de eindtijd die anders is dan het huidige veel vertolkte model en bespreekt hij wat dit te betekenen heeft voor onze roeping van vandaag.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 210mm
    Aantal pagina's : 56
    Uitgeverij : Wallace Evicta
    ISBN : 9789464061499
    Datum publicatie : 07-2020
  • Inhoudsopgave
    1. Die ene uitspraak die mij aan het twijfelen bracht2. Nog meer uitspraken. Nog meer twijfel.3. Waar moest mijn zoektocht beginnen?4. Dit is ervoor nodig om de teksten te beoordelen 5. Wat de profeten profeteerden 6. Dit is de betekenis van het Nieuwe Jeruzalem7. De eindtijd volgens de profeet Daniël 8. De voltooiing van de eindtijd 9. Hoe de vroege christenen tegen de eindtijd aankeken 10. Onze roeping voor vandaag Frequently Asked Questions Epiloog: dit is de diepere boodschap van dit boek Verantwoording Referenties
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 12,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



3-4 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

In het hedendaagse christendom zijn veel voorspellingen te vinden over een toekomstige eindtijd. Er komt een opname! Verdrukking! Een antichrist! De Bijbelse onderbouwing hiervan wordt teruggevoerd op een selectief aantal Bijbelteksten uit onder andere de profeet Daniël en Openbaringen. Maar wat zei Jezus er zelf over? Tegenover zijn eigen discipelen in ieder geval dit: "Voorwaar ik zeg u, deze generatie zal niet voorbij gaan voordat dit alles zal geschieden." Maar die generatie is toch allang voorbij gegaan? Dus wat bedoelde Hij hiermee? Sterker nog, waarom zegt Openbaringen eigenlijk dat sommige mensen die een rol zouden krijgen in de eindtijd, op het moment van schrijven al op de aarde zouden rondlopen? En waarom zegt Paulus tegen de inwoners van Tessalonicenzen dat zij het nog gaan meemaken? En zegt Petrus tegenover zijn schare dat ze "op het punt van vervulling" staan? En hoe dachten de vroege christenen, uit de eerste drie eeuwen, eigenlijk over de eindtijd? Zaten ze te wachten op een hereniging van Israël? Legden ze nieuwsberichten naast Bijbelteksten neer om te kijken of het al uitkwam? Of geloofden ze iets heel anders dan dat? In dit boek neemt de auteur je mee in zijn persoonlijke ontdekkingsreis, een visie op de eindtijd die anders is dan het huidige veel vertolkte model en bespreekt hij wat dit te betekenen heeft voor onze roeping van vandaag. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen