€ 17,99

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

De laatste dagen van het oude verbond

de openbaring van Jezus als de Christus

Christian Grit • Boek • paperback

  • Samenvatting
    De laatste dagen… Waar hebben we het dan eigenlijk over? De laatste dagen van wat? Na de kerstdagen zitten we in de laatste dagen van het jaar. Een kind dat in groep 8 zit en uitkijkt naar de zomervakantie zit in de laatste dagen van de basisschool. Wat bedoelt de Bijbel eigenlijk met de uitdrukking 'de laatste dagen'? De laatste dagen waarvan? Gaat God de planeet aarde vernietigen en zitten we nu in de laatste dagen van ons bestaan hier op deze aarde? Wat bedoelden de profeten uit het oude testament toen zij ver in de toekomst keken en profeteerden over gebeurtenissen in de laatste dagen? En de apostelen, die in de eerste eeuw van onze jaartelling profetieën in vervulling zagen gaan en daardoor wisten dat zij in de laatste dagen waren aangekomen. Wat was hun verwachting van de laatste dagen? En als de laatste dagen in de eerste eeuw van onze jaartelling al begonnen waren, hoe lang duren de laatste dagen dan eigenlijk? Is het inmiddels al het laatste uur?

    In dit boek hoop ik al deze vragen te beantwoorden en wil ik je laten zien dat de Wet en de Profeten in de laatste dagen door Jezus volledig zijn vervuld. Je zult ontdekken hoe God een einde maakte aan het oude verbond en, zoals Hij beloofd had, een nieuw verbond sloot met het huis van Israël en het huis van Juda. Het oude verbond is voorbijgegaan, maar de woorden van Jezus zullen nooit voorbijgaan.

    Zoals je wellicht weet bestaan er vele theorieën over dit onderwerp en misschien heb je voor jezelf al een beeld gevormd hoe de laatste dagen en de wereld daarna er ongeveer uit zullen zien. Dit boek gaat daar mogelijk dwars tegenin. Je zal misschien dingen lezen die volledig anders zijn dan je altijd gehoord en geloofd hebt. Je moet echter weten dat mijn uitgangspunt bij het schrijven van dit boek is, dat de Bijbel het woord van God is en dat elk woord van God betrouwbaar is. Dit boek is het resultaat van mijn zoektocht naar het begrijpen van Gods doel met de laatste dagen. Ik hoop dat dit boek je aan het denken zet en je de Bijbel erbij gaat pakken om zelf uit te zoeken of de dingen die ik schrijf waar zijn.

    Handelingen 17:11b ...want zij ontvingen het Woord met grote bereidwilligheid en onderzochten dagelijks de Schriften om te zien of die dingen zo waren.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 210mm
    Aantal pagina's : 187
    Uitgeverij : Obedo
    ISBN : 9789090327938
    Datum publicatie : 01-2020
  • Inhoudsopgave
    Voorwoord
    Hoofdstuk 1: 10 vragen zonder antwoorden
    Hoofdstuk 2: Zie, Ik kom spoedig!
    Hoofdstuk 3: De komst van Jezus volgens de apostelen
    Hoofdstuk 4: De Olijfbergrede
    Hoofdstuk 5: Over profetieën
    Hoofdstuk 6: De dag van de HEERE
    Hoofdstuk 7: Het Koninkrijk van God
    Hoofdstuk 8: De opstanding uit de dood
    Hoofdstuk 9: De Openbaring
    Hoofdstuk 10: De grote feestelijke dag van de bruiloft
    Bijlage: Citaten van historici over de vernietiging van Jeruzalem
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 17,99

niet beschikbaar

niet beschikbaar



3-4 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Lang geleden, honderden jaren voor Christus, zond God profeten naar Zijn volk Israël met een hoopvolle belofte. De profeten spraken namens God de belofte uit dat in de laatste dagen het koninkrijk van Israël hersteld zou worden. God zou Zijn belofte aan koning David nakomen en er zou in de toekomst weer een koning op de troon van David zitten. De vervallen hut van David zou weer worden opgericht. Israël zou weer een koning krijgen en Zijn koninkrijk zal voor eeuwig blijven bestaan.

De jaren verstreken totdat ene Jezus van Nazareth predikte dat het Koninkrijk van God nabij was. Men begon zich af te vragen: "Kan dit de Messias zijn die het koninkrijk van Israël gaat herstellen? Zou Hij de koning worden in Jeruzalem op de troon van David?" Voor velen vervloog die hoop nadat Jezus werd gekruisigd. Zo lezen we in Lukas 24:21 over de bedroefde Emmaüsgangers die drie dagen na de dood van Jezus zeiden: "En wij hoopten dat Hij het was Die Israël zou verlossen". Helaas. De Romeinen werden niet verdreven, zoals de Joden hoopten, en tot op de dag van vandaag zit er nog steeds geen koning op de troon in Jeruzalem.

Veel christenen leven vandaag nog steeds met dezelfde hoop als de Joden in de tijd van Jezus. Zij verwachten dat Jezus als mens terugkomt om koning te worden in Jeruzalem. Dan zal het koninkrijk van Israël worden hersteld en de vervallen hut van David weer worden opgericht. Maar is dit wel wat Jezus en de apostelen voor ogen hadden toen zij het evangelie van het koninkrijk predikten? Jezus predikte immers over een heel ander soort koninkrijk, namelijk het Koninkrijk der hemelen. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld, zei Jezus in Johannes 18:36. Na de dood, opstanding en verheerlijking van Jezus predikten de apostelen bovendien dat Jezus toen al als Koning op de troon van David is geplaatst, aan de rechterhand van de Vader (Handelingen 2:30). Volgens Jakobus werd de vervallen hut van David weer opgericht toen hij het zag gebeuren dat overal op aarde de volken tot geloof kwamen in Jezus (Handelingen 15:16). Waarom citeerden de apostelen deze uitspraken van de profeten toen al, terwijl Jezus nog niet zichtbaar en fysiek in Jeruzalem op de troon van David zat? ×
SERVICE
Contact
 
Vragen