Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 70,75


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover Smartphonemanieren
    Smartphonemanieren (boek)
  • Cover Vervelende mensen bestaan niet
    Vervelende mensen bestaan niet (boek)

deel 2

n.b • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk
    Deel 2: organiseren, begeleiden, leiderschap

    Het grote succes van deel 1 van het boek Klinisch onderwijs en opleiden in de
    praktijk (2010), toont aan dat er veel interesse is voor het 'nieuwe opleiden'.
    Opleiders zijn inmiddels bekend geraakt met termen als competentiegericht
    opleiden, leercirkels en STAMPPOT en hebben zich, gesteund door het
    boek en diverse cursussen, didactische vaardigheden eigen gemaakt. Het
    traditionele meester-gezel-model is definitief ingeruild voor een gericht en
    geƫxpliciteerd proces van training, begeleiding en coaching.
    Naast didactische taken verricht de opleider een groot aantal andere
    taken. In dit tweede deel van Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk:
    organiseren, begeleiden, leiderschap staan deze 'niet-didactische' taken
    centraal. Het gaat hierbij onder meer om het selecteren en begeleiden
    van aios, leiding geven aan de opleidersgroep, samenwerken binnen de
    instelling en de OOR en zorgdragen voor een kwalitatief goede opleiding.
    Kortom: taken die vaak leiden tot (ver)zuchten.
    Dit boek wil de opleider handvatten geven bij het uitvoeren van de
    'niet-didactische' taken. Het wil daarbij niet alleen praktische informatie
    geven, maar ook inzicht in het hoe en waarom van het continue proces van
    verandering. Dit inzicht helpt de opleider om zijn taak beter te verrichten.
    Waar mogelijk is de inhoud gebaseerd op onderzoek, verder op ervaring
    en altijd binnen de wettelijke kaders.
    In Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2: organiseren, begeleiden,
    leiderschap is gekozen voor een vaste en herkenbare hoofdstukstructuur.
    Ieder hoofdstuk opent met leerdoelen die worden opgevolgd door een herkenbare
    casus. Daarna is ruim aandacht voor achtergronden en theorie
    maar
    ook voor adviezen voor de praktijk. Een informatief boek voor opleiders en
    leden van opleidersgroepen, maar ook voor aios, coassistenten en allen die
    op andere wijze te maken hebben met klinisch onderwijs.

    Over de auteurs:
    Dr. Tjalling W. de Vries (1959) is kinderarts en opleider in het Medisch Centrum Leeuwarden.
    Vanuit die functie is hij betrokken bij de vernieuwing van het opleiden en de docentprofessionalisering.
    Prof. dr. Paul L.P. Brand (1961) is kinderarts en opleider op de Amalia kinderafdeling van de Isala
    Klinieken in Zwolle, een van de grootste opleidingsziekenhuizen van Nederland, en hoogleraar
    klinisch onderwijs aan het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Hij heeft ruime
    ervaring
    als cursusleider in het Teach the Teacher-programma in de regio Noord-Oost Nederland,
    en is de projectleider van het nieuwe Teaching on the Run-programma in dezelfde regio.
    Prof. dr. Erik Heineman (1952) is (kinder)chirurg, opleider, hoogleraar chirurgie en tevens
    afdelingshoofd van de afdeling chirurgie van het Universitair Medisch Centrum Groningen
    (UMCG). Hij heeft een uitgebreide achtergrond in zowel de modernisering van het basis curriculum
    geneeskunde als de medisch specialistische vervolgopleidingen.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 178mm x 248mm
    Aantal pagina's : Niet bekend
    Uitgeverij : Prelum Uitgevers
    ISBN : 9789085621164
    Datum publicatie : 11-2012
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 70,75


niet beschikbaar

niet beschikbaar

Voor 21:00 besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen