€ 35,00

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover MS  Project 2013 basis
    MS Project 2013 basis
  • Cover MS  Project 2013 gevorderd
    MS Project 2013 gevorderd

Excel 2010-basis

cursushandleiding, waarin u stapsgewijze de basishandelingen leert die direct toepasbaar zullen zijn in uw dagelijkse werk

Charles Scheublin • Boek • loose-leaf

  • Samenvatting
    Cursushandleiding waarin u de basishandelingen, maar ook vele tips en truks, leert die u direct kan toepassen in uw werk.

    De handleiding is uitgevoerd in A4 formaat met een ringband, Hierdoor kunt u de handleiding tijdens de studie makkelijke naast uw toetsenbord openslaan.

    Elk stukje theorie wordt onmiddelijk gevolgd door een paar een voudige handelingen waarmee u het geleerde direct uitprobeert. Daarnaast vindt u aan het eind van ieder hoofdstuk een aantal 'herhalingsoefeningen' waarmee u het geleerde verder kan oefenen.
  • Productinformatie
    Binding : Loose-leaf
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 210mm x 297mm
    Aantal pagina's : 111
    Uitgeverij : CTS/Advies
    ISBN : 9789463451062
    Datum publicatie : 03-2017
  • Inhoudsopgave
    1. EEN EERSTE KENNISMAKING 7

    1.1. Het Excel-venster 7
    1.2. Het werkblad 8
    1.3. Een eerste kennismaking: oefeningen 11

    2. DATA INVOEREN 13

    2.1. Tekst 13
    2.2. Getallen 14
    2.3. Formules 15
    2.4. Datum 16
    2.5. Invoer wijzigen en wissen 16
    2.6. Invoer wissen 17
    2.7. Invoer herstellen 17
    2.8. Data invoeren: oefeningen 19
    2.9. Data invoeren: verdieping 23

    3. BEWAAR- EN OPEN-OPTIES 25

    3.1. Bestandsformaten 25
    3.2. Sjablonen 25
    3.3. Bestandsbeveiliging 26
    3.4. Bestandstypen 27
    3.5. Meerdere mappen tegelijk openen 27
    3.6. Vensters verplaatsen 28
    3.7. Venster splitsen 28
    3.8. Bewaar- en open- opties: oefeningen 31
    3.9. Meerdere vensters: verdieping 35

    4. SELECTEREN EN VERWIJDEREN 37

    4.1. Opdrachten voor het selecteren 37
    4.2. Celinhoud verwijderen 37
    4.3. Selecteren en verwijderen: oefening 39
    4.4. Selecteren en verwijderen: verdieping 41

    5. KOLOMBREEDTE EN RIJHOOGTE 43

    5.1. Breedte of hoogte instellen 43
    5.2. Onzichtbare kolommen en rijen 43
    5.3. Kolombreedte en rijhoogte: oefeningen 45
    5.4. Kolombreedte en rijhoogte: verdieping 47

    6. VERPLAATSEN EN KOPIËREN 49

    6.1. Kopiëren en verplaatsen op werkblad 49
    6.2. Kopiëren naar een aansluitend gebied 50
    6.3. Het kopiëren en verplaatsen van formules 50
    6.4. Verplaatsen en kopiëren: oefeningen 53
    6.5. Verplaatsen en kopiëren: verdieping 59

    7. OPMAAK 61

    7.1. Stijlen 61
    7.2. Getalsopmaak 62
    7.3. Uitlijnen 65
    7.4. Lettertypen 67
    7.5. Rand 69
    7.6. Opmaak: oefeningen 71
    7.7. Opmaak: verdieping 75

    8. HERHALINGSOPGAVEN 2 79

    9. GEAVANCEERD KOPIËREN EN VERPLAATSEN 81

    9.1. Kopiëren en verplaatsen naar een ander document 81
    9.2. Plakken speciaal 82
    9.3. Geavanceerd Kopiëren en verplaatsen: oefeningen 85
    9.4. Geavanceerd Kopiëren en verplaatsen: verdieping 87

    10. AFDRUKKEN 89

    10.1. Afdrukbereik instellen 89
    10.2. Marges instellen 89
    10.3. Papierfomaat en afdrukstand 90
    10.4. Printtitles 91
    10.5. Pagina-einden 92
    10.6. Achtergrond 93
    10.7. Afdrukken 93
    10.8. Afdrukken: oefeningen 95

    11. GRAFIEKEN 97

    11.1. Het maken van een grafiek op het werkblad 97
    11.2. Grafieken: oefeningen 101

    12. ANTWOORDEN 103

    13. EVALUATIEFORMULIER 105

    14. AANTEKENINGEN 107
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 35,00

niet beschikbaar

niet beschikbaar

3-5 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

1. Een eerste kennismaking

1.1. Het Excel-venster

 Start Excel

Bovenaan het venster ziet u het ‘Lint’. Hierin bevinden zich knoppen waarmee u allerlei functies kan oproepen. De opties zijn verdeeld in ‘Groepen’. Op de onderste regel van het Lint vindt u de groepsnamen. Als het venster breder wordt, worden keuzelijsten uitgeklapt en wor-den knoppen omgezet in pictogrammen. Wordt het Lint versmald, dan ziet u nog alleen maar de groepsnamen vermeld.

 Maak het venster eerst smaller en daarna weer breder.

Boven het Lint vindt u een aantal tabs. Bij aanvang zijn dit de tabs: ‘Bestand’, ‘Start’, ‘Invoegen’, ‘Pagina-indeling’, ‘Formules, ‘Gege-vens, ‘Controleren’ en ‘Beeld’ [File, Home, Insert, Page Layout, For-mulas, Data, Review, View]. Optioneel kan daar nog de tab ‘Ontwik-kelaars’ [Developer] aan zijn toegevoegd.

 Klik de verschillende tabs aan en bekijk de opties.

De opties die u nu ziet, zijn nog lang niet alle opties. Als u met Excel aan het werk bent, dan zult u ontdekken dat, afhankelijk van het on-derdeel waarin u zich bevindt, er meer tabs verschijnen met extra op-ties. Als u bijvoorbeeld een grafiek ingevoegd, dan verschijnt er drie nieuwe tabs ‘Ontwerpen’, Índeling’ en ‘Opmaak’ [Design, Layout, Format]. Dit zijn drie tabs met allerlei opties die alleen met grafieken te maken hebben.
Als het ‘Lint’ te veel ruimte op het scherm in beslag neemt, dan kunt u dit minimaliseren tot alleen de groepsnamen.

 Klik op het pijltje, geheel rechts in het ‘Lint’ om het te ‘minimali-seren’.
 Breng het ‘Lint’ daarna op de zelfde manier weer terug in haar oorspronkelijke vorm.

1.2. Het werkblad

Het werkblad vindt zijn oorsprong in het zogenaamde accoun¬tants-papier. Dit papier was ingedeeld in regels en kolommen en werd ge-bruikt voor het met de hand maken van berekeningen. Een wijziging in de uitgangspunten maakte het noodzakelijk alle bere¬keningen op-nieuw uit te schrijven. Met een werkblad als Excel is dat nu niet meer nodig
In een rekenblad kunnen worden ingevoerd:
• tekst
• getallen
• formules die berekeningen uitvoeren, eventueel onder gebruik-making van functies.

 Type in cel A1 de tekst: Aantal.
 Druk op ‘Enter’.

 De invoercel verplaatst zich naar cel A2.

 Type in cel A2: Prijs.
 Druk op ‘Enter’.

 De invoercel verplaatst zich naar cel A3.

 Type in cel A3 de tekst: Totaal

U vindt de cijfers en de meeste rekenkundige operatoren allen op het numerieke toetsenbord. Maak er een gewoonte van om deze hier in te typen. Controleer daarbij wel eerst of de NumLock aan staat.

 Controleer of uw ‘NumLock’ aan staat.
 Klik met de muis op B1 en type op het numerieke toetsenbord: 100.
 Druk tot slot op ‘Enter’.
 Type in B2 het getal 5,25 ×
SERVICE
Contact
 
Vragen