€ 19,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

  € 12,95

Meer van deze auteur

  • Cover Handboek voor de Professional Organizer
    Handboek voor de Professional Organizer
  • Cover Handboek voor de Professional Organizer
    Handboek voor de Professional Organizer

Handboek voor de Professional Organizer

deel 1

Ingrid van der Locht • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Deel I - De Basis

    Of je nu aan het begin staat van een carrière als professional organizer of een doorgewinterde organizer bent, met dit handboek kun je direct je voordeel doen. Het Handboek bestaat uit diverse delen. Deel 1 geeft antwoord op vragen als: is het beroep professional organizer iets voor mij? Welke eigenschappen en opleidingen heb ik ervoor nodig? Welke stappen moet ik ondernemen om te beginnen? Hoe zet ik de eerste stappen naar een klant? Hoe pak ik een project aan en hoe rond ik het goed af? Het bevat allerlei stappenplannen, lijstjes met tips, formulieren en voorbeeldbrieven die je zo kunt overnemen: van het aanvragen van een VAR-verklaring, het opstellen van facturen en de algemene voorwaarden tot een persbericht. Het Handboek staat je met raad en daad terzijde. Hierdoor kun je bewuster, krachtiger en succesvoller worden.  
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 210mm x 297mm
    Aantal pagina's : 75
    Uitgeverij : Niet bekend
    ISBN : Niet bekend
    Datum publicatie : 08-2018
  • Inhoudsopgave
    Deel 1 – De basis

    1.1       Algemeen
    1.1.1       Inleiding
    1.1.2       Wat is een Professional Organizer
    1.1.3       Opleidingen
    1.1.4       Beroepsverenigingen

    1.2       Opstarten van een eigen bedrijf
    1.2.1       De voorbereidingen
    1.2.2       Bepalen van tarief, reiskosten en reistijd
    1.2.3       De start
    1.2.4       Literatuurlijst

    1.3       Marketing
    1.3.1       Marketingplan
    1.3.2       Huisstijl, visitekaartjes en flyers
    1.3.3       Website, e-zine
    1.3.4       Acquisitie en klantenwerving
    1.3.5       Gebruik de media
    1.3.6       Nationale Organizing Dag
    1.3.7       Literatuurlijst

    1.4       De opdracht
    1.4.1       Intakegesprek
    1.4.2       Offerte en follow-up
    1.4.3       Algemene voorwaarden
    1.4.4       Ethiek
    1.4.5       Uitvoering opdracht
    1.4.6       Eindevaluatie en factuur
    1.4.7       Literatuurlijst
  • Reviews (8,9 uit 8 reviews)

    18-04-2014
    Herziende versie 18-04-2014
    Dank u wel A. Weber voor uw review. Door uw suggestie om het boek te updaten, is nu een geheel herziende versie beschikbaar. Iedereen die al in het bezit is van dit Handboek Deel I, kan gratis een herziende versie bij mij opvragen. Stuur daarvoor een e-mail naar: info@ingridvanderlocht.nl


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10


    10-03-2014
    Nuttig, maar even updaten
    Boek met veel nuttige tips voor beginnende professional organizers. Geeft je een goed beeld waar je rekening mee kunt houden. Toegankelijk geschreven. Helaas in 2014 wel wat achterhaald qua gegevens over bijvoorbeeld kosten van opleiding NBPO en andere tijdgebonden zaken (ebook is uit 2011). Jammer dat een professional organizer auteur dat niet in de gaten heeft. Even herzien en dan heb je weer een up to date naslagwerkje.

       goede start voor beginners
       veel nuttige tips, goed geschreven
       dateert uit 2011 > updaten!

    Geplaatst door uit Amsterdam , leeftijd 40-49
    Waardeert het boek met een 7 uit 10


    15-01-2014
    Prima document om mee te beginnen
    Het is geen boek maar meer een wegwijzer die kort de stappen doorneemt om tot het beroep PO te komen. Na het lezen zal je de stappen verder uit moeten werken voor jezelf. Maar het is een prima document om mee te starten wat mij betreft.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 7 uit 10


    03-03-2013
    Handboek voor de professional organizer
    Het is een studieboek. Het voldoet aan mijn wensen


    Geplaatst door uit Heesch , leeftijd 60-69
    Waardeert het boek met een 8 uit 10


    26-06-2012
    goed boek, erg handzaam


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10


    05-04-2012
    Wanneer komen de volgende delen uit?


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 9 uit 10


    16-12-2011
    Helder, duidelijk, goede opbouw, handige tips.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10


    18-02-2011
    Handboek voor de Professional Organizer
    -p- Altijd bereid tot bijleren ben ik blij met alle tips en handigheden die ik erin zag staan. Heel compleet, overzichtelijk en verzorgd. Ook de literatuurlijsten zijn top. Ik kijk uit naar deel 2 en 3!-/p- -p- Sandra van den Berg-br /- Sans Ordening-/p-


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10

€ 19,95

niet beschikbaar

3-5 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

INLEIDING

Professional organizer is een beroep dat vanuit Amerika de Nederlandse markt aan het veroveren is. Het beroep professional organizer bestaat  nu ruim tien jaar  in Nederland en heeft een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Niet alleen telt de beroepsvereniging al tweehonderd twintig leden, ook daarbuiten zijn er velen actief en professioneel bezig met het vak van professional organizer. Ook zijn er veel startende organizers en mensen die zich aan het oriënteren zijn op het beroep.

De vraag naar organizers wordt in Nederland steeds groter. Dit heeft vooral te maken met de drukke tijd waarin we leven en de grote hoeveelheid informatie die dagelijks op ons af komt. Hierdoor gaan steeds meer mensen op zoek naar structuur, rust, overzicht en ruimte. En om al die professionals tools te bieden waardoor zij zich verder kunnen ontwikkelen, is er nu dit handboek. Ik heb het mede geschreven, omdat gevestigde professional organizers  steeds vaker worden benaderd met de vraag: “hoe word ik een professional organizer?” Tijd dus voor een handboek dat breed antwoord geeft op al je vragen.

Toen ik zelf van start ging, heb ik mij regelmatig afgevraagd waarom er nog geen naslagwerk was voor de organizer. Als ik bij andere organizers om informatie vroeg, liep ik vaak tegen gesloten deuren. Dat vond ik niet alleen vervelend, maar ook onnodig, want je kunt juist van de ervaringen van een ander veel leren. Het is jammer als steeds weer iedereen zelf het wiel moet uitvinden. Dus besloot ik om dit zelf anders te doen. Ik heb al mijn informatie en ervaringen opgeslagen en na een aantal jaren is dit een mooie verzameling geworden. Omdat ik ervaring heb met ISO-certificering en het schrijven van handboeken wilde ik mijn kennis in de vorm van een handboek overdragen. Dat ligt nu voor je. Het is een handboek dat uit diverse delen bestaat en waarvan dit eerste deel antwoord geeft op vragen als: is het beroep professional organizer iets voor mij? Zo ja, welke eigenschappen en opleidingen heb ik nodig? Welke stappen moet ik ondernemen om te beginnen? Hoe maak ik de eerste stappen naar een klant? Hoe pak ik een project aan? Hoe rond ik een project goed af? Ook zijn er allerlei lijstjes, tips, formulieren en voorbeeldbrieven in opgenomen die je zo over kunt nemen. Van het aanvragen van een VAR-verklaring, het opstellen van facturen, de algemene voorwaarden tot een persbericht. Je kunt er direct je voordeel mee doen. En ook voor hen die al enige tijd als organizer werkzaam zijn, is het een handig naslagwerk. 

Als gecertificeerd coach heb ik reeds verschillende professional organizers mogen begeleiden. Dit heeft me geholpen om de vragen van professional organizers in kaart te brengen. Schrijfcoach Mirre Bots heeft me geholpen om het materiaal te ordenen en alles goed op papier te zetten. Wat ik met dit handboek beoog, is niet alleen om een schat aan informatie en kennis door te geven, maar ook om je tijdens het gehele traject  bij te staan en te ondersteunen. 

Hoe gebruik je ditboek?

Je kunt  dit handboek het beste gebruiken als een soort naslagwerk.  Als je een vraag hebt, zoek die dan op in de inhoudsopgave en kijk vervolgens wat je daarover kunt vinden.

Ik heb geprobeerd zo compleet mogelijk te zijn. Mocht je een vraag tegenkomen die niet in dit handboek wordt belicht, stuur dan een mail naar info@ingridvanderlocht.nl. Dan zal ik vervolgens bekijken of deze vraag een aanvulling voor het boek is. Zo ja, dan krijg jij ook een exemplaar van deze aanvulling toegestuurd.

Ik wens je veel leesplezier en succes met het opzetten van je eigen bedrijf.

Ingrid van der Locht 

  ×
SERVICE
Contact
 
Vragen