€ 50,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Intercultureel management

J.-L. Barsoux • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Nu steeds meer bedrijven wereldwijd actief zijn, is intercultureel management in toenemende mate een onderdeel van ieders dagelijks werk. Dit boek laat zien hoe cultuur van invloed is op de managementpraktijk, van de structuur van een organisatie tot de strategie en het personeelsbeleid. Het maakt gebruik van het omvangrijke materiaal dat de auteurs tijdens hun onderzoek hebben verzameld en het moedigt (aankomende) managers aan om alternatieve praktijken te heroverwegen, te verkennen en in andere landen toe te passen. Het boek geeft inzicht in andere culturen en maakt de lezer bewuster van zijn of haar eigen cultuur. Deze tweede editie van Intercultureel management bespreekt uitvoerig het effect van cultuur op de effectiviteit van managementpraktijken en gaat in op de vraag hoe culturele verschillen het concurrentievoordeel kunnen vergroten. De auteurs nemen geen genoegen met de geijkte opvattingen over deze kwesties en moedigen daarmee ook de lezer aan kritisch te kijken naar de invloeden van cultuur in het bedrijfsleven. Dit boek zal velen aanspreken, zowel managers en leidinggevenden die werkzaam zijn in een internationale zakelijke omgeving, als studenten aan een groeiend aantal MBA-opleidingsinstituten en andere instellingen voor hoger onderwijs. Het boek bevat veel actuele case study's en koppelt een degelijke theoretische onderbouwing aan een hoge mate van praktische toepasbaarheid. Susan C. Schneider is docent Human Resource Management aan de HEC (Universiteit van Genève) in Zwitserland en gastdocent Orga nizational Behavior aan INSEAD in Frankrijk. Zij doet onderzoek naar intercultureel management en werkt actief aan de internationalisering van de 'mindset' van managers en bedrijven. Jean-Louis Barsoux is als onderzoeker verbonden aan INSEAD in Frankrijk. Hij heeft diverse boeken geschreven over cultuur en diversiteit in management en publiceert regelmatig in de Harvard Business Review en de Financial Times.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 170mm x 240mm
    Aantal pagina's : 378
    Uitgeverij : Pearson Benelux B.V.
    ISBN : 9789043007061
    Datum publicatie : 02-2003
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 50,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Op werkdagen voor 21:00 besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen