€ 19,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Mediameesters

Heersen over jouw eigen beeldvorming

Ron Haarman • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Ron Haarman is ruim vijfentwintig jaar woordvoerder geweest van de bontbranche. In die functie gaf hij tientallen interviews aan kranten, tijdschriften, radio- en televisieprogramma’s. Vaak onder lastige omstandigheden. Hij ging naar het mediatraining mekka New York om daar de kneepjes van het vak te leren. Zijn verblijf aldaar werd een “eye opener”. Zijn kennismaking met de Amerikaanse school en zijn jarenlange ervaring als woordvoerder deden hem besluiten zelf mediatrainer te worden.
    Haarman trainde vervolgens vele directieleden en woordvoerders van bedrijven als SAP, Leaseplan, Philips, Ditzo, Acomo, Rabobank International, Score, Bond van Gerechtsdeurwaarders, Horeca Nederland, Monet, KPN en Vodafone. Dit boek is een praktisch handvat voor eenieder die veel mediacontacten heeft of die in de toekomst zal krijgen.
    Praktische kennis geworteld in de jarenlange ervaring van Ron Haarman als woordvoerder van de bontbranche én zijn werk als mediatrainer. Een gids met een glasheldere boodschap: hoe houd je de volledige controle over jouw eigen beeldvorming in de hectische omgang met media. Vanaf het allereerste contact met een journalist tot het geven van een interview.
    Een stevige masterclass geschreven tegen de achtergrond van grappige en verbijsterende anekdotes die een beeld schetsen van hoe traditionele media werken. Omgang met media roept die ene hamvraag op: Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn eigen verhaal altijd onder alle omstandigheden tot zijn recht komt? Mediameesters is een bondige les, vooral niet geschreven door een journalist maar door iemand die het klappen van de zweep aan de andere kant van de tafel maar al te goed kent.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 210mm
    Aantal pagina's : 96
    Uitgeverij : Mediawaves, communications company
    ISBN : Niet bekend
    Datum publicatie : 03-2025
  • Inhoudsopgave
    Inhoud
    Voorwoord 4
    Hoofdstuk 1: 5
    Van woordvoerder naar public performance trainer
    Hoofdstuk 2: 12
    De drie niveau’s van controle
    Hoofdstuk 3: 19
    De pers zoekt contact
    Hoofdstuk 4: 37
    Kernboodschappen
    Hoofdstuk 5: 56
    Interviewvormen en verloop
    Hoofdstuk 6: 60
    Controle over het gesprek
    Hoofdstuk 7: 71
    Non verbale communicatie
    Hoofdstuk 8: 82
    Gangbare termen
    Hoofdstuk 9: 85
    Samenvatting
    Hoofdstuk 10: 87
    Nabeschouwing
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 19,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



3-4 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Controle over jouw beeldvorming dat is het doel dat je nastreeft bij elke stap die je zet bij mediacontacten. Vanaf het eerste telefoontje van een journalist of redactie tot het uiteindelijk geven van een interview. Die controle over jouw beeldvorming dien je na te streven op drie niveau´s
1. Controle over de inhoud
2. Controle over het gesprek (gesprekstechnieken)
3. Controle over de non verbale communicatie (de presentatie)
De drie niveau´s zijn volstrekt van elkaar afhankelijk. Zonder controle over de inhoud is het niet mogelijk om controle over het gesprek te verkrijgen. Om je non verbale communicatie ten volle te benutten is controle over de inhoud en het gesprek een voorwaarde. Als je verdwaalt op de eerste twee niveau´s zal de non verbale communicatie daar zwaar onder lijden met alle zichtbare gevolgen vandien. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen