€ 93,00


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Management in het familiebedrijf

R.H. Floren • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Ieder bedrijf heeft ondernemerschap nodig om te overleven. De kunst om nieuwe idee te genereren en uiteindelijk succesvol op de markt te brengen, draagt bij aan de continu it van het bedrijf. Maar ondernemerschap alleen zal niet genoeg zijn. Ook het zorg dragen voor de werknemers, klanten, leveranciers en aandeelhouders is essentieel. Een paternalistische houding (in de goede zin van het woord) cre t een beschermde, harmonieuze (werk) omgeving die belangrijk is voor success. Ten slotte zal ook een managementperspectief noodzakelijk zijn voor langdurig succes. Management draagt bij aan het ordelijk laten verlopen van processen. Door het implementeren van structureel management is een organisatie in staat om ontwikkelingen te beheren en te beheersen. Waar nodig kan tussentijds worden ingegrepen.
    De drie ideologie ondernemerschap, paternalisme en management vormen het uitgangspunt van een drieluik over continu it in het familiebedrijf. De drie ideologie zijn contrasterend. De schrijvers stellen dat alle drie even wichtig in een familiebedrijf aanwezig dienen te zijn om de levensvatbaarheid van het familiebedrijf p de lange termijn te vergroten.
    Ondernemers willen graag ondernemen. Zij zijn hierbij bereid om risico's te nemen. Uiteraard moeten zij vooral blijven ondernemen. Zij kunnen echter wel leren om structuren in te bedden zodat de verschillende risico's in kaart worden gebracht en beheersbaar blijven. Zo versterken ondernemerschap en management elkaar.
    Verschillende experts geven hun visie op bepaalde aspecten van management waaraan ondernemers nu al aandacht zouden moeten besteden.
    Prof. dr. R.H. Fl ren bekleedt de Berk Accountants en Belastingadviseurs leerstoel Familiebedrijven en Bedrijfsoverdracht aan Nyenrode Business Universiteit
    S.F. Jansen RA is als vennoot verbonden aan Berk Accountants en Belastingadviseurs.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 143mm x 211mm
    Aantal pagina's : 190
    Uitgeverij : Wolters Kluwer Nederland B.V.
    ISBN : 9789013034653
    Datum publicatie : 01-2006
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 93,00

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Zondag voor 21.00 uur besteld, dinsdag in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen