Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 37,80


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover Hart voor Herstel
    Hart voor Herstel (boek)
  • Cover Patiëntgericht communiceren
    Patiëntgericht communiceren (boek)

Patiëntgericht communiceren in de ggz

Remke van Staveren • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Patiëntgericht communiceren voor de best mogelijke zorg Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. In deze herziene, tweede druk is veel aandacht voor de nieuwe ggz, herstelondersteuning, positieve gezondheid, eigen regie, en ervaringsdeskundigheid. Er zijn geheel nieuwe hoofdstukken toegevoegd over autisme en herstelondersteunende taal. Patiëntgericht communiceren door de ogen van een patiënt Wouter van den Berg, patiënt/ervaringsdeskundige: ‘Zó wil ik behandeld worden als patiënt: erkenning krijgen, gehoord worden, persoonlijke interesse voelen, gelijkwaardigheid bemerken, hoop gevend en leidend tot empowerment. Lees dit boek, zou ik zeggen. Laat je raken en toon dat ook als teken van empathie!’ Aanbevelingen door andere ggz professionals Fredrike Bannink, klinisch psycholoog/auteur oplossingsgerichte leerboeken: ‘Een boek waarmee aan de kunst van het aansluiten recht wordt gedaan! Dit vlot geschreven en praktische boek laat zien hoe je met patiëntgerichte communicatie de kans op tevredenheid vergroot, met positieve gezondheidseffecten. Daartoe lenen zich vooral vaardigheden uit de motiverende gespreksvoering en oplossingsgerichte therapie.’ Peter van Harten, hoogleraar psychiatrie: ‘Zoals Carl Rogers al aangaf is ‘echtheid’ het belangrijkste element in de relatie met de cliënt, en daarvoor is persoonlijke ontwikkeling nodig. Toch kun je de techniek en de systematiek van de gespreksvaardigheden leren uit dit uitstekende, veelomvattende en helder geschreven leerboek. Het is geschikt voor alle hulpverleners en leest nog plezierig ook!’
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 171mm x 240mm
    Aantal pagina's : 272
    Uitgeverij : De Tijdstroom
    ISBN : 9789058983275
    Datum publicatie : 02-2019
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 37,80


niet beschikbaar

niet beschikbaar

Zondag voor 21.00 uur besteld, dinsdag in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen