Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 24,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover SEO voor webprofessionals Derde Druk
    SEO voor webprofessionals Derde Druk (boek)
  • Cover SEO voor webprofessionals Derde druk
    SEO voor webprofessionals Derde druk (ePUB)

SEO voor tekstschrijvers

Handboek voor het hoger onderwijs en bedrijfsleven

Alain Sadon • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Na het lezen van dit boek bent u, tekstschrijver, weer volledig geïnformeerd over de wijze waarop zoekmachines, en dan vooral Google natuurlijk, naar uw teksten kijkt. De vele tekst-adviestools waar tekstschrijvers tegenwoordig aan zijn overgeleverd, blijken achterhaald. SEO tekstschrijven is niet een ’voldoende woordjes op de juiste plek plaatsen’ . Dit boek zal u het heft weer in eigen handen geven.

    Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis -, opleiding- en adviescentrum zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven, hbo’s en universiteiten. Verder  is hij bekend van de serie boeken onder de naam ‘SEO voor Webprofessionals’ die sinds 2011 het licht zag. Vele bedrijven heeft hij de weg gewezen op het gebied van hun online vindbaarheid.

    In onderhavig boek is Alain Sadon de uitdaging aangegaan de vele inzichten, ideeën maar ook mythes die er binnen het schone vak van SEO-tekstschrijven bestaan, daar waar nodig te ontkrachten, het overgeblevene opnieuw te structureren en aan te vullen met de nieuwste inzichten. Het resultaat is een diepgaand en praktisch boek geworden dat de tekstschrijver zal inspireren in plaats van beperken.

    Het boek is ontstaan als lesmateriaal bij een SEO-college voor 4e-jaars studenten van Windesheim, Almere. Na dat college is het lesmateriaal zodanig herschreven en aangevuld dat het geschikt is gemaakt voor niet alleen studenten, maar voor iedereen die meer inhoudelijke en robuuste kennis wil verwerven over SEO. Dat kunnen SEO-tekstschrijvers zijn, maar ook marketeers, leidinggevenden en docenten.

    De bijlage van dit boek bevat een handige SEO-checklist voor tekstschrijvers waarmee de SEOtekst niet alleen gecontroleerd, maar ook verantwoord kan worden richting derden.

    Drs. Ingeborg van Rooij, Lecturer (Online) Marketing at University of Applied Sciences Windesheim, over het boek:
    Alain heeft het weer voor elkaar gekregen een SEO-bijbel te schrijven, deze keer voor tekstschrijvers. Stap voor stap wordt de tekstschrijver, of die nu ondernemer is of student, meegenomen op het pad naar de uiteindelijke tekst. Onze 4e-jaars studenten zijn enorm geholpen met zijn colleges en dit boek vormt daar een superwaardevolle aanvulling op.

    Prof. Dr. Em. Henk Koppelaar at Delft University of Technology (Computer Science), over het boek:
    Met verbluffende nauwkeurigheid brengt Alain Sadon kennis over van de moeder van alle zoekmachines: Google. Een voltreffer voor degene die meer en beter gelezen wil worden op het web. Een geweldig goed boek!
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 210mm
    Aantal pagina's : 128
    Uitgeverij : SEOguru
    ISBN : 9789081289672
    Datum publicatie : 02-2021
  • Inhoudsopgave
    1 Inleiding 7
    1.1 Achtergrond van dit boek 7
    1.2 De SEO-specialist 10
    1.3 Belangrijke SEO concepten en begrippen 14
    1.3.1 De zoekrobot en indexatie 14
    1.3.2 Het Google rankingalgoritme 19
    1.3.3 De zoekresultaten en verrijkingen 20
    1.3.4 Personalisering van zoekresultaten 25
    1.3.5 Relatie SEO en SEA 28
    1.3.6 E-A-T 31
    1.4 Test jezelf: waar of niet waar? 35

    2 Analyse zoektermen 37
    2.1 Inleiding 37
    2.2 Bewustwording van de huidige situatie 37
    2.3 Bepaling van nieuwe zoektermen 38
    2.4 Tools 43
    2.5 Test jezelf: waar of niet waar? 47

    3 Schrijven tekst 49
    3.1 Inleiding 49
    3.2 Tekstoptimalisatie: de theorie 52
    3.3 Tekstoptimalisatie: de praktijk 59
    3.4 Invloed van gebruikersgedrag 63
    3.4.1 Pogosticking 65
    3.4.2 User journey’s en zoekintenties 66
    3.4.3 Het rommelige midden 70
    3.5 Meta-title en -description 71
    3.6 Overige opmerkingen m.b.t. de tekst 74
    3.7 Tools 76
    3.8 Test jezelf: waar of niet waar? 79

    4 Promotie tekst 81
    4.1 Inleiding 81
    4.2 Belangrijke begrippen 82
    4.2.1 PageRank 82
    4.2.2 Rel=nofollow/ugc/sponsored 86
    4.3 Krachtigste backlinks 88
    4.4 Backlinks vanaf sociale media 91
    4.5 Backlink attractoren 95
    4.6 Tools 96
    4.7 Linkbuilding uitbesteden? 99
    4.8 Sitestructuur 100
    4.9 Test jezelf: waar of niet waar? 105

    5 Meten prestaties 107
    5.1 Inleiding 107
    5.2 De Google Search Console 108
    5.3 Google Spreadsheets 112
    5.4 SEO++ 114
    5.5 Test jezelf: waar of niet waar? 118

    Bijlage Checklist 119
    Index 123
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 24,95


niet beschikbaar

niet beschikbaar

Voor 16.00 uur besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen