€ 24,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

  € 14,95

Succesvol ondernemen

100 lessen van succesvolle topondernemers

Benno Rijpkema • Boek • paperback

  • Samenvatting
    BESTSELLER!

    Succesvol ondernemen. Welke ondernemer wil niet weten hoe je dat doet? 

    Deze vraag heeft geleid tot een onderzoek bij 100 succesvolle topondernemers: wat doen zij om succesvol te zijn? Zelfs in een markt die door economische omstandigheden in zwaar weer verkeert. Uiteindelijk blijkt deze zoektocht naar succes terug te leiden naar alom bekende en oeroude principes: je oogst wat je zaait, wie goed doet goed ontmoet en een glimlach opent alle deuren.

    in dit boek wordt je als lezer meegenomen in de lessen van de 100 topondernemers. Door de schrijfstijl van de schrijver wordt je meegezogen in de lessen van succes. Waar het uiteindelijk op neer komt: onder elke vakman schuilt ten eerste een mens. Een mens die voortdurend (onbewust en bewust) gedachten heeft.

    Wij zijn in staat om met onze gedachten onze emoties en gevoelens te beïnvloeden. En daarmee hebben wij als mens invloed op de mensen om ons heen. Vanuit de wijsheid 'soort zoekt soort' omring jij jezelf met positief gelijkgestemden en daarmee ben je in staat om die dingen naar je toe te trekken waarvan je altijd al hebt gedroomd. 

    In dit boek neemt de schrijver je mee in de verschillende rollen van een ondernemer: als mens, als verkoper, als dienstverlener, als baas en leider van de onderneming en last but not least als ondernemer. Welke lessen moet je doen om succesvol te zijn in die verschillende rollen? Welke lessen geven je als ondernemer de energie om er elke dag weer vol voor te gaan? Welke lessen maken dat je als ondernemer succesvol bent: als mens en als eindverantwoordelijke voor een onderneming waar uiteindelijk ook geld verdient moet worden. 

     
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 145mm x 210mm
    Aantal pagina's : 224
    Uitgeverij : RA Groep
    ISBN : 9789081856201
    Datum publicatie : 12-2011
  • Inhoudsopgave
    Voorwoord

    Inleiding

    De ondernemer als mens

    De ondernemer als verkoper

    De ondernemer als dienstverlener

    De ondernemer als baas en leider

    De ondernemer als ondernemer

    Dankwoord

    Succesprincipes van Apple

    Belastingdienst scoort een onvoldoende op dienstverlening

    De kracht van verwondering

    Waartoe kunnen dromen leiden

    Energie?!

    100 lessen van 100 topondernemers

    Literatuurlijst
  • Reviews (10 uit 1 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

    16-05-2012
    Inspirerend boek, helder geschreven met goede concrete tips en duidelijke voorbeelden. Ik kan het zeker toepassen in de dagelijkse praktijk.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10

€ 24,95

niet beschikbaar



2-3 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Succes is een toverwoord in onze maatschappij. En tegelijkertijd komt onze Calvinistische inslag om de hoek kijken en er gelijk achteraan zegt: ‘doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.’ Wat willen we nu? Succes of niet?

Voor dit boek ga ik er vanuit dat jij als lezer, getriggerd door de titel van het boek, inderdaad succes wilt hebben. Succesvol als ondernemer en als mens.

Goud

Je kent ze vast wel. Mensen die alles wat ze zien en aanraken in goud weten te veranderen. En dit geldt ook voor bedrijven die als witte raven in lastige economische tijden maar lijken te groeien alsof er niks aan de hand is. Gek word je er soms van. Zo op het eerste oog doen ze niet zoveel anders dan jij en ik. Ze zijn niet bovenmatig intelligent, ze kunnen ook zo maar jouw buurman zijn. Als het daar niet in zit, waar zit het dan wel in?  

Ik was (en ben) er door getriggerd. Zelfs zodanig dat ik heb besloten een onderzoek naar dit soort mensen en ondernemingen te doen. Het onderzoek heeft anderhalf jaar tijd in beslag genomen en heb gedurende deze periode circa succesvolle topondernemers geïnterviewd. 

Om de link te leggen met mijn vak als adviseur, coach en trainer en het zijn van de eigenaar van een eigen adviesbureau, heb ik mijn zoektocht gegoten in een onderzoek. Een onderzoek dat helder moest maken waarom sommige mensen en ondernemingen alles wat zij vastpakken in goud weten te veranderen. 

Dat dit ging leiden tot het boek dat nu voor je ligt was niet de eerste gedachte bij de start van het onderzoek. Het was wel mijn droom om ooit nog eens een boek te schrijven. Uiteindelijk is het wel in de richting van een boek gegroeid, omdat ik mede door de vele gesprekken geïnspireerd ben geraakt om zoveel mogelijk mensen en organisaties te helpen hun succes te verwezenlijken. En hoe kun je dat beter doen dan via een boek de opgedane kennis delen met alle lezers. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen