€ 12,90

PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Het is te doen, 50 Jaar deelnemen aan het arbeidsproces (in kleur) (boek)

50 Jaar werken Het is te Doen

50 Jaar werken

Martien van Beek • ebook • epub

  • Samenvatting
    Boek beschrijft dat 50 jaar deelnemen aan het arbeidsproces voor mij zeker te doen is. Een aantal factoren zijn wel wenselijk hierin. Maar zelf kun je het merendeel sturen.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Martien van Beek
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Digitaal watermerk (social DRM)   Informatie 
    Uitgeverij : Martien van Beek
    ISBN : 9789464431889
    Datum publicatie : 11-2021
  • Inhoudsopgave
    1 Inleiding 7
    2 Een verrassende start 11
    3 De eerste opleiding en ervaring in het
    arbeidsproces 18
    4 Start en daadwerkelijk aan de gang 28
    5 Wisseling naar het mooie ontwikkelingswerk 35
    6 “Mijneer Hub” 41
    7 Prive gebeurt er ook het een en ander 45
    8 Aléén naar Porsche 50
    9 De eerste overname en verhuizing van
    locatie bedrijf 56
    10 Een “Car Marketing” belevenis 63
    11 Gekoppeld aan het Specialisme “De Witte Jas” 77
    12 Nog vele reizen en expedities zullen volgen 90
    De alpboer 91
    Met of zonder remmen 95
    Is this homecar for you? 98
    Water in de benzinetank? 104
    Op route in het land van Napoleon of
    Tour de France 106
    Spanje en Portugal, één of
    twee-eiige tweeling? 109
    Kermis in Spanje 112
    Een vijf sterren rit 115





    13 De beslommeringen tijdens grensovergangen 120
    Grenspassage in siëstatijd 122
    Stempels of geen stempels, doorrijden of
    opsluiten? 126
    Geschoren of ongeschoren de grens over? 132
    Testrijder of Irakese terrorist? 134
    14 Verandering van Specialisme 139
    15 De Elfstedentocht 1986 145
    16 Expedition met Proton Maleisië 165
    17 De Windtunnel, klimaattunnel en testbanen 171
    18 Property Manager Thermodynamic and
    Kids and Home 175
    19 De move naar Zweden 179
    20 Nog vele reizen en expedities volgden maar
    nu in ‘n andere functie 187
    Er zit een benzineluchtje aan 188
    Bewaakt parkeren in de stierenarena 192
    Als ijsberen op de ijsmeren 196
    21 Guinessboek of Records 201
    22 Reizen en testexpedities in Noord-Amerika 207
    De big shot en andere attracties 208
    De Hooverdam of het hek van de dam in een
    Rollercoaster 212
    Het is ook niet “altijd” werken 215
    Voor het eerst ruim boven de 250 km/h 223
    Huilende wolven en kinderenverwekkers in de
    kou van Yellowknife 225
    Het Rendiergewei 232

    23 Het onbekende oplossen, “Troubleshooter”
    in Duitsland 237
    24 Van Duitsland naar Nederland als
    “Testspecialist Mitsubishi” 244
    25 Als het even tegenzit:
    “De levensbedreigende en vervelende
    Ziekte K” 252
    26 Na Mitsubishi op naar België als
    kwaliteitspecialist Volvo Gent 256
    27 Van België naar Helmond als senior
    Testengineer voor Benteler 261
    28 Op naar China als Specialist Noise,
    Ride and Handling 265
    Cursus specialist ride and handling of
    gewoon rijles 266
    Een Pickup truck van BAIC in Beijing (Peking)
    Vol China ervaringen 279
    In Dandong op de grens met N-Korea vond ik
    de hond in de pot 285
    29 Begeleiding “De volgende Generatie” en laatste
    reis voor pensioen 288
    30 50 Jaar gewerkt...Het is mooi geweest. 293
    31 Waarom ik denk: 50 jaar werken
    “Het is te doen” 300
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 12,90

PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

De Hooverdam of het hek van de dam in een Rollercoaster
Niet alleen in Zweden (zie hoofdstuk 13) maar ook in Amerika kon je merken dat er oorlog was met Irak. Op zekere dag waren we vanuit Phoenix via de Grand Canyon en Las Vegas op weg naar Death Valley. Wanneer we daar naartoe gingen hadden we meestal een watertrailer bij, niet om onze dorst te lessen, want dat deden we liever met een koel biertje in een barretje langs de weg. Nee, met die watertrailer konden we ons testgewicht gemakkelijk aanpassen aan de gewenste condities, zodat we niet alleen onderweg testen onder volle belasting konden uitvoeren, maar ook op de bekende bergtop-pass in Death Valley zelf. Want deze trailer konden we gemakkelijk gedeeltelijk leeg laten lopen of juist met water vullen naargelang we gewicht moesten hebben.
Op deze route wilden we ook graag even over de Hooverdam rijden en even stoppen om nog eens te kijken hoe groot en mooi die was. Ik was er al eens bij eerdere testritten geweest, maar het blijft indrukwekkend om te zien. Als je onderin naar de turbines gaat, zie je en beleef je pas echt hoe groot de turbines zijn, die aangedreven door het water voor de opwekking van de energie zorgen. Wat een geweld en technologie, om kippevel van te krijgen. Dan besef je een beetje wat mensenhanden samen met de natuur voor elkaar kunnen krijgen, geweldig!!
Maar rijdend richting de dam werden we al gewaarschuwd middels borden langs de weg, dat de “Hooverdam” voor vrachtverkeer en aanhangers gesloten was. Bij navraag bleek dat Amerika in verband met de oorlog met Irak vreesde voor een aanslag op de Dam door Iraaks gezinde terroristen, die al in Amerika woonden of op een of andere manier het land binnen zouden komen. Nou dat hadden wij weer. Wel een Hooverdam met een enorme plons water, maar ons watertrailertje mocht er niet overheen. We hadden zelfs, als ze dat vriendelijk gevraagd hadden, ons watertrailertje helemaal leeg kunnen laten lopen om zo hun stuwmeer tot de rand toe te vullen, maar nee onze bijdrage was blijkbaar niet gewenst.
Afijn er zat niets anders op, we hebben de auto met de watertrailer maar omgestuurd en zijn met de rest gewoon over de dam gereden. Dat eroverheen rijden ging wel niet zonder oponthoud. Elke passant werd uitvoerig gecontroleerd, zowel de auto als de inzittenden, inclusief de koffers, op eventuele verkeerde voorwerpen. Voor ons hield dat natuurlijk weer in uitleggen wat soort meetapparatuur dat was , waarvoor die diende etcetera, etcetera. Afijn even wat oponthoud, maar daarna konden we toch weer zonder problemen verder, alleen het bezoek aan de dam zat er deze keer helaas niet in. Maar ja, niet getreurd er zijn wel meer attracties in dat enorme land en zo kwam er na de ´Big Shot´al snel weer een nieuwe in beeld ....
Als je behoefte hebt aan wat extra adrealine en je niet alleen je spieren maar ook je maag, nieren, ingewanden en alles wat binnen je vel een min of meer vaste plaats verworven heeft, eens wilt losschudden, dan is een rollercoaster een mooie warming-up en zeker die op de grens tussen Nevada en Californië. Tenminste één van mijn Zweedse collega’s attendeerde mij erop dat pal op die grensovergang toen, op dat moment, de grootste en spectaculairste rollercoaster ter werel was gebouwd. Dus...
Ja, je begrijpt het al, die kans kun je, als je nog niet helemaal bent afgekickt van de Big-Shotervaring en een gedeelte van je hersenen nog in je keelsgat zitten, gewoon niet links laten liggen. De auto´s werden dus voor een paar uurtjes geparkeerd, om de inzittenden in deze superattractie weer wat los te schudden. Eerlijk is eerlijk, spectaculair was hij wel zowel boven als onder de grond. Tenminste dat heb ik later op de foto´s gezien, want zelf weet ik alleen dat ik op de grond ben ingestapt en weer uitgestapt. Waar ik in de tussentijd was geweest kon ik met al dat gillen, draaien, versnellen, afremmen, door de bocht, op de kop, op de zij, omhoog, omlaag en het hoekje om, helaas niet meer herinneren, want door al dat geweld zat het geheugen in mijn schoenen en de ogen in mijn zakken. Tja, ook in zulke dingen is America groot, groter maar vooral het grootst. Dus wat doe je dan op een rustdag in zo´n land ? Dan ga je toch niet rusten... ×
SERVICE
Contact
 
Vragen