Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 6,49

PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • The Cultural Advantage (boek)

  • Managing Mindsets (boek)

De Internationale Arena

Mijnd Huijser • ebook • epub

  • Samenvatting
    Mijnd Huijser presenteert een cultuurmodel dat zijn wortels heeft in de beroepspraktijk van mensen in de internationale arena. Dat model visualiseert culturen en levert profielen op van cultuurbepaald gedrag, die een geschikt uitgangspunt zijn om je culturele intelligentie te ontwikkelen.
    Zijn inzichten zijn toepasbaar voor iedereen, van de chef van een supermarkt via ambtenaren tot managers in multinationale ondernemingen.
    Deze uitgave is een geactualiseerde versie van Culturele Intelligentie – thuis in de internationale arena dat in 2005 verscheen bij uitgeverij Business Contact en niet meer verkrijgbaar is. Zij is bovendien in overeenstemming gebracht met de herziening uit 2010 van de Engelstalige uitgave The Cultural Advantage, a new model for succeeding with global teams. Dat betekent toevoeging van een nieuw hoofdstuk met uitleg over de cultureel bepaalde percepties van de werkelijkheid die bij mensen uit verschillende culturen tot miscommunicatie kunnen leiden.
    Mijnd Huijser is onafhankelijk consultant intercultureel management en werkte onder meer samen met Geert Hofstede’s Training Institute, Trompenaars-Hampden-Turner en het Koninklijk Instituut voor de Tropen. Samen met Danaë Huijser schreef hij Managing Mindsets (Engelstalig, Ayn Press 2011), een boek met voorbeelden uit de praktijk van interculturele professionals.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Mijnd Huijser
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Ayn Press
    ISBN : 9789082108828
    Datum publicatie : 09-2013
  • Inhoudsopgave
    VOORWOORD BIJ DE HERZIENE UITGAVE
    INLEIDING
    1 VAN WERVELWIND NAAR MOTREGEN
    Virtuele casus van het bedrijf EmLog Worldwide

    2 CULTUREN VOORBIJ MARS EN VENUS
    Over culturele identiteit

    3 HET CULTUURMODEL
    Over culturele profielen

    4 DE CULTURELE BRIL
    Over culturele oriëntaties

    5 PATER FAMILIAS OF SUPERMAN
    Over leiderschap

    6 WERKEN MET BARBAREN
    Over communicatie

    7 GLADIATOREN MET ONGELIJKE WAPENS
    Over vergaderingen

    8 DE RUBICON OVERSTEKEN
    Over veranderingsprocessen

    9 JAGERS EN BOEREN
    Over organisatieculturen

    10 CECI N’EST PAS UN TEAM
    Over een winnend intercultureel team

    Bijlage 1 De theorieën van Geert Hofstede en Fons Trompenaars
    Bijlage 2 Achtergronden van het Model of Freedom
    Bijlage 3 Literatuur
    Over de auteur
  • Reviews (8,3 uit 3 reviews)

    05-09-2013
    Rob Woldberg
    Een aanrader voor iedereen die te maken heeft met de uitdagingen van culturele integratie in allianties en joint-ventures.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 9 uit 10


    05-09-2013
    Paul Meerts
    Cultuur sticht veel verwarring en kweekt weinig begrip. Dit boek maakt een einde aan die begripsverwarring.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 8 uit 10


    05-09-2013
    Floris Oskam
    Een toegankelijke en inspirerend handboek, met aansprekende voorbeelden voor iedereen die culturele intelligentie verkiest boven conflictmanagement.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 8 uit 10

€ 6,49

PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

Sommige organisaties en beroepen vragen om een persoonlijke culturele oriëntatie die sterk kan afwijken van de nationale cultuur.
Ongeacht zijn nationale cultuur zal een goede autoverkoper zelf een sterke actie-oriëntatie hebben. Hij wil immers dat de koper snel beslist, liefst vandaag nog, en hij gaat hem daarbij helpen. Dus zal hij benadrukken wat de auto allemaal kàn en gaat hij niet te veel informatie geven die het besluitvormingsproces vertraagt.
Een goede advocaat daarentegen heeft, welke nationale cultuur hij ook vertegenwoordigt, een proces-oriëntatie. Voor zijn werk is de context bij uitstek van belang, net zoals het zoeken naar uitzonderingen op de regel. En zelfs al komt hij uit een nationale cultuur die weinig gevoelig is voor autoriteit, een advocaat weet dat het in zijn beroep weinig zin heeft om het met het wetgevende gezag oneens te zijn. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen