€ 19,95

PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • WordPress snelheid optimalisatie (ePUB)

  • WordPress handleiding (ePUB)

Handleiding Google vindbaarheid voor WordPress

maak jouw wordpress website vindbaar in google met duidelijke stappen uit deze handleiding.

Thijs Verhoeven • ebook • epub

  • Samenvatting
    In de Google Optimalisatie handleiding voor WordPress wordt duidelijk met behulp van tekst en afbeeldingen uitgelegd hoe je WordPress op een dusdanige manier inricht dat deze beter gevonden wordt in Google.

    In de handleiding leggen we uit hoe een zoekmachine zoals Google werkt, hoe je een pagina het beste kunt opmaken, wat linkbuilding is, welke tools je het beste kunt gebruiken en welke plugins je moet installeren voor een betere online vindbaarheid van je website.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Thijs Verhoeven
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : WP Handleiding
    ISBN : 9789082480726
    Datum publicatie : 06-2016
  • Inhoudsopgave
    1 Wat is een zoekmachine en hoe werkt een zoekmachine?
    1.1 Wat is een zoekmachine?
    1.2 Hoe werkt een zoekmachine?

    2 Wat is zoekmachine optimalisatie?
    2.1 Snelheid
    2.2 Website techniek
    2.3 Content
    2.4 Backlinks
    2.5 bepaal waar je beter op gevonden wilt worden
    2.6 Doe een zoekwoorden onderzoek
    2.7 Zoekwoorden positie in Google bijhouden

    3 Snelheid is key!
    3.1 Goede WordPress hosting
    3.2 Installeer niet teveel plugins
    3.3 Updates uitvoeren
    3.4 Afbeeldingen optimaliseren
    3.5 Browser Cache
    3.6 Volledige handleiding sneller maken van je WordPress website
    3.7 Onderhoud van de website

    4 Een mobielvriendelijke website
    4.1 Wat is een responsive website
    4.2 WordPress plugins om je website responsive te maken
    4.3 Kies voor een Premium WordPress responsive thema

    5 Website Structuur
    5.1 Permalink structuur wijzigen
    5.2 Gebruiksvriendelijk website menu
    5.3 Interne links

    6 Content en Meta informatie
    6.1 Content is belangrijk voor de online vindbaarheid
    6.2 Hoe zet je een goede content pagina (of bericht) op?
    6.3 Meta informatie toevoegen aan pagina’s en berichten
    6.4 Gebruik geen dubbele content

    7 Google Sitemap

    8 Google accounts koppelen aan je WordPress website
    8.1 Google Analytics koppelen aan WordPress
    8.2 Google Analytics statistieken weergeven in WordPress
    8.3 Google Webmasters tools

    9 Linkbuilding
    9.1 Waarom is linkbuilding essentieel?
    9.2 Linkbuilding door unieke content
    9.3 Linkbuilding tips en hints

    10 Handige tools voor zoekmachine optimalisatie

    11 Slot
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 19,95

PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

6 Content en Meta informatie

De waarde van kwalitatieve content op je website is tegenwoordig veel groter dan vroeger. Mede hierdoor zijn blogs zo populair geworden en heeft merendeel van de websites een blogpagina.

6.1 Content is belangrijk voor de online vindbaarheid

Onder kwalitatieve verstaan we content die relevant is voor het onderwerp van jouw website, goed leesbaar is, interessant is voor een groot publiek en uitdaagt tot actie. Omdat content vaak in blogvorm geplaatst wordt geven we een aantal tips hoe je kwalitatieve content maakt voor een blog. Merendeel van de tips zijn echter ook gewoon op website pagina’s van toepassing.
Google is heer en meester

Of we dat nu graag hebben of niet. Zolang mensen een zoekmachine nodig hebben om aan online informatie te geraken zijn het de Google’s van deze wereld die bepalen wat de moeite van het lezen – en dus vinden – waard is. Zij rangschikken dus jouw online content in volgorde van belangrijkheid. En aangezien internetters zelden verder kijken dan hun neus lang is (tijd is zo kostbaar), is het dus zaak om zo goed mogelijk naar de pijpen van zoekmachines te dansen.
Kwaliteit is niet (noodzakelijk) perfect of volledig

Dit zou content schrijvers met faalangst toch enigszins moeten geruststellen. Een redenering die niet helemaal waterdicht is en waar meer dan één stok tussen te krijgen valt, het maakt de tongen los bij je publiek en bevordert de interactie tussen jou en je volgers. Beweging op je website, Google is er gek op. En jij? Jij hebt als content schrijver weer een beetje inspiratie, een reden om verder te bloggen!

Kwaliteit is eerlijk, authentiek en dus een tikkeltje kwetsbaar

Sluit nauw aan bij het vorige punt. Het doorsnee publiek is niet op zoek naar het zoveelste gladde marketing praatje. Ze willen spannende verhalen van echte mensen van vlees en bloed. Ze willen weten wat er gebeurt wanneer zo’n mens van vlees en bloed met dat gladde marketing praatje aan de gang gaat. Overleeft ‘ie de confrontatie? Gaat ‘ie finaal uit de bocht of wordt ‘ie door scha en schande wijzer?

Kwaliteit is er voor de eeuwigheid

Hoewel websites en blogs zeker zouden moeten inspelen op de brandende actualiteit (binnen je niche) hebben ze ook baat bij content die waardevast is. Hoekstenen van je website. Content die zeer lang up-to-date blijft, en bijgevolg verkeer naar de website blijven generen.

Kwaliteit biedt niet altijd (panklare) oplossingen

Kan je je lezer bieden wat hij zoekt, dan ben je waar je moet zijn! Is dat niet zo dan is er geen man overboord. Als je er tenminste regelmatig kan voor zorgen dat:

- er zo af toe gegrinnikt dan wel geschaterlacht kan worden
- je je lezer verder kan doen kijken dan zijn/haar neus lang is
- je je publiek deelgenoot kan maken van jouw plezier
- je je lezer misschien niet direct de oplossing kan bieden, maar wel adequaat kan doorverwijzen
- je blog voor anderen een bron van informatie en inspiratie vormt

Kwaliteit is er voor een zo breed mogelijk publiek

Op het internet draait veel – zo niet alles – om aantallen. Grote aantallen. Maak dus je content op een dusdanige wijze dat een zo groot mogelijke groep er wat aan (kan) hebben. En vooralsnog draait het bij algoritme van Google nog steeds voornamelijk om grote aantallen.

Kwaliteit is makkelijk leesbaar

Voor datzelfde zo breed mogelijke publiek. Wees dus relatief zuinig met vakjargon. Anderzijds is je publiek niet noodzakelijk compleet onwetend en dus is het ook niet nodig om als expert uit de hoogte te doen. En dan is er nog de opmaak en de lay-out van je pagina’s en berichten: zorg voor niet te lange alinea’s, voldoende witruimtes, leuke tussentitels en een afbeelding voor de finishing touch.

Kwaliteit herhaalt zich

Zo vaak als maar enigszins mogelijk is. Steeds opnieuw, je rode draad vanuit een ander standpunt vertelt. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen