Alleen via uitgever verkrijgbaar. ×

€ 9,99


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Hoe kun je een Burn-Out oplossen (ePUB)

  • Het Complimenten Handboek - 500 Mooiste Complimenten & Manieren Om Mensen Te Verblijden (ePUB)

Het Communicatie Boek Met Alle Sociale Vaardigheden - Gespreksvoering Basisvaardigheden, Gesprekstechnieken & Communicatieve Vaardigheden: Handboek Met Alle Tools & Tips

Rubin Alaie • ebook • epub

  • Samenvatting
    Hoe kun je socialer, gezelliger en een leuker mens worden, zodat je er mensen mee aantrekt? Hoe kun je je sociale vaardigheden verbeteren? In dit boek vind je tips, oefeningen, lijstjes en voorbeelden voor als je moeite hebt met sociaal contact of sociaal niet sterk overkomt. Zoek je bovendien de beste en fijnste {professionele) gesprekstechnieken? En hoe je ze kunt toepassen? Ook dit komt uitgebreid aan bod in dit boek. En hoe kun je beter, duidelijker & effectiever communiceren? Bijvoorbeeld op de werkvloer, met vrienden of met je partner? Wat zijn de beste tips om je persoonlijke communicatie te verbeteren? In de verschillende hoofdstukken van dit boek vind je alle tips en kenmerken voor een warme en sociale persoonlijkheid. In de komende paragrafen en hoofdstukken komen namelijk alle voorbeelden van verschillende gesprekstechnieken en verschillende soorten gespreksvormen aan bod, inclusief casussen en voorbeelden. Onder andere parafraseren, motiverende gesprekstechnieken, het welbekende ‘luisteren samenvatten doorvragen' en nog veel meer komt aan bod. Je vindt hier zowel basis-gesprekstechnieken als geavanceerde gesprekstechnieken. Ook vind je oefeningen in de verschillende paragrafen. Ze zijn op iedereen toe te passen. Bijvoorbeeld ook in gesprekken met kinderen en leerlingen. Laten we snel beginnen met het verbeteren van onze gespreksvaardigheden…

    Hoe kun je socialer, gezelliger en een leuker mens worden, zodat je er mensen mee aantrekt? Hoe kun je je sociale vaardigheden verbeteren? In dit boek vind je tips, oefeningen, lijstjes en voorbeelden voor als je moeite hebt met sociaal contact of sociaal niet sterk overkomt. Zoek je bovendien de beste en fijnste {professionele) gesprekstechnieken? En hoe je ze kunt toepassen? Ook dit komt uitgebreid aan bod in dit boek. En hoe kun je beter, duidelijker & effectiever communiceren? Bijvoorbeeld op de werkvloer, met vrienden of met je partner? Wat zijn de beste tips om je persoonlijke communicatie te verbeteren? In de verschillende hoofdstukken van dit boek vind je alle tips en kenmerken voor een warme en sociale persoonlijkheid. In de komende paragrafen en hoofdstukken komen namelijk alle voorbeelden van verschillende gesprekstechnieken en verschillende soorten gespreksvormen aan bod, inclusief casussen en voorbeelden. Onder andere parafraseren, motiverende gesprekstechnieken, het welbekende 'luisteren samenvatten doorvragen' en nog veel meer komt aan bod. Je vindt hier zowel basis-gesprekstechnieken als geavanceerde gesprekstechnieken. Ook vind je oefeningen in de verschillende paragrafen. Ze zijn op iedereen toe te passen. Bijvoorbeeld ook in gesprekken met kinderen en leerlingen. Laten we snel beginnen met het verbeteren van onze gespreksvaardigheden...
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Rubin Alaie
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Digitaal watermerk (social DRM)   Informatie 
    Uitgeverij : Rubin Alaie
    ISBN : 9789083246284
    Datum publicatie : 07-2023
  • Inhoudsopgave
    Inleiding Zo werkt dit boek Extra steun bij dit boek De Top 14 Vaardigheden Voor Goede Communicatie Vaardigheid 1 - Duidelijk en helder communiceren Vaardigheid 3 - Met iedereen een gesprek beginnen Vaardigheid 4 - Stel vragen om de ander te begrijpen Vaardigheid 5 - Vraag door… en dat doe je met deze vragen! Vaardigheid 6 - Empathie is een essentiële gesprekstechniek! Vaardigheid 7 - Luistervaardigheden Vaardigheid 8 - Rapport Vaardigheid 9 – Pas deugden toe, zoals vriendelijkheid en tact Vaardigheid 10 – Omgaan met lastige mensen Vaardigheid 11 – Effectief Beïnvloeden Vaardigheid 12 - Zorg dat je altijd een gespreksonderwerp kunt aansnijden Vaardigheid 13 – Vul niet in voor de ander en interpreteer niet… maar observeer! Vaardigheid 14 – Concreet of juist abstract communiceren Effectief Communiceren: 15 Tips Om Beter & Duidelijker Te Communiceren Tip 1 – Hoe kun je duidelijk, kort en bondig communiceren? Neem jezelf op! Tip 2 – Zet een helder ‘kader' neer… Met andere woorden: wees goed in verwachtingen managen Tip 3 – Herken wanneer je concrete en abstracte woorden gebruikt: zorg voor een goede mix Tip 4 – Koppel vaak terug naar de (begin)doelen van het gesprek Tip 5 – Benoem de intentie achter waarom je iets uitspreekt Tip 6 – Laat het weten als je de ander niet meer kunt volgen Tip 7 – Communicatie = afstemmen: doe een check bij de ander! Tip 8 – Bereid voor wat je wilt zeggen of vragen Tip 9 – Duidelijk communiceren? Geef dan concrete feedback Tip 10 – Boodschap duidelijk overbrengen? Laat al je zinnen voor maar één interpretatie vatbaar zijn Tip 11 – Beter communiceren? Spreek luid Tip 12 – Beter communiceren op de werkvloer? Praat alsjeblieft met charisma Tip 13 – Stel geen langdradige en wollige, maar heldere en concrete vragen Tip 14 – Houd je kritiek soms eens in, kijk in de spiegel en laat het goede voorbeeld zien Tip 15 – Denk aan het principe van Dale Carnegie: Seek first to understand, then to be understood Hoe begin je een gesprek met iedereen? 15 tips [Contact maken] (Stap 1 – Hoe begin je het gesprek?) (Stap 2 – Voer ‘Small Talk' op het begin) (Stap 3 – Wissel persoonlijke informatie uit) (Stap 4 – Vraag naar standpunten en meningen) (Stap 5 – Heb het over persoonlijke gevoelens) (Stap 6 – Klim naar de allerhoogste niveaus van Bateson om écht goed contact te maken met vreemden) Gespreksonderwerpen: zo heb je altijd leuke gespreksstof (oneindig veel!) Tip 1: De ‘ochtend-avond'-truc voor de meest voor de hand liggende gespreksstof Tip 2: De ‘Weekend-truc' voor eenvoudige gespreksstof Tip 3: De ‘Maanden-truc': er is altijd een actueel gespreksonderwerp Tip 4: Gebruik dit model om de diepte op te zoeken qua gespreksonderwerpen Tip 5: Denk ‘verleden-toekomst' Tip 6: Vraag je vrienden om een update Tip 7: Stel leuke, interessante vragen Tip 8: Vraag naar familie Tip 9: Doe samen een reflectie op het leven (geniaal gespreksonderwerp) Tip 10: Gebruik deze ietwat confronterende – maar attente – vragen Tip 11: Wil je (nieuwe) mensen gaan ontmoeten? Gebruik dit stappenplan… Tip 12: Gebruik deze 3 onderwerpen voor vrouwen: karakters, relaties en emoties Tip 13: Praat met mannen juist over spullen, feiten en prestaties Hoe Socialer Worden? 44 Tips [Sociale Vaardigheden Verbeteren] Tip 1 – Sociaal zijn? Vermijd dan de volgende gespreksonderwerpen Tip 2 – Socialer overkomen? Vraag de ander om iets kleins voor jou te doen (Het Ben Franklin Effect) Tip 3 – Beloon altijd het sociale gedrag van anderen Tip 4 – Snap wat ‘viben' is Tip 5 – Wees geoefend in ‘rapport maken' Tip 6 – Luister met volle aandacht: Je bent uniek als je anderen jouw luister-cadeau kunt schenken Tip 7 – Wees oprecht geïnteresseerd Tip 8 – Stel de waarom-vraag Tip 9 – Weet hoe je moet doorvragen Tip 10 – Vraag naar voorbeelden en gebruik het meta-model om meer interesse te tonen Tip 11 – Je kunt ook het tegenovergestelde van bovenstaande tip doen Tip 12 – Denk niet aan jezelf (ego) Tip 13 – Denk een beetje aan het ego van de ander: gebruik de naam van de ander (geavanceerde tip) Tip 14 – Geef oprechte complimenten vanuit warmte en bewondering voor de ander Tip 15 – Niemand denkt echt mee met een ander, maar jij wel! Tip 16 – Als je over een onderwerp niks weet, vraag er dan over Tip 17 – Neem de tijd voor mensen: maak speciaal voor hen een afspraak Tip 18 – Deel de dingen waar jij van geniet Tip 19 – Je hoeft niet altijd sociaal te doen Tip 20 – Kies en zorg voor jezelf: je bent leuker en socialer als je uitgerust bent Tip 21 – Wees gevuld met (zelf)liefde Tip 22 – Begrijp non-dualiteit: iedereen is gelijkwaardig Tip 23 – Beoefen respect Tip 24 – Introduceer mensen aan elkaar Tip 25 – Sociaal zijn? Wees attent en voorkomend Tip 26 – Heb compassie en empathie Tip 27 – Wees opmerkzaam en scherp op iemands lichaamstaal Tip 28 – Focus op de plek rondom je hart (bij jezelf blijven) Tip 29 – Open je hart, dan ontstaat automatisch de meest mooie lach Tip 30 – Over lachen gesproken, zo zet je hem in en zo veroorzaak je een lach… Tip 31 – Wees dienstbaar: bied je hulp aan (en zorg voor samenwerking!) Tip 32 – Zo ga je om met ongemakkelijke stiltes Tip 33 – Heb stiltetolerantie Tip 34 – Maak van dankbaarheid een gewoonte Tip 35 – Roddel nooit: praat altijd positief over anderen Tip 36 – ‘Speel gerust vals' met een notitie over de andere persoon Tip 37 – Oordeel niet: begrijp de ander als hij/zij het ‘fout' heeft Tip 39 – Kijk de ander recht aan, en niet vanuit een hoek Tip 40 – Heb een (ietsje) hogere energie dan de ander: zo voeg je waarde toe! Tip 41 – Laat OMA thuis en corrigeer anderen niet zomaar Tip 42 – Wees een leider van muurbloempjes Tip 43 – Haal herinneringen op met mensen Tip 44 – Onthoud belangrijke gebeurtenissen van mensen en vraag ernaar Tip 45 – Laat Chat GPT jou inspireren Empathisch vermogen vergroten: Empathie leren met 74 tips & zinnen Empathisch vermogen vergroten: voorbeelden en tips voor inlevingsvermogen Wat is empathie? Korte uitleg (betekenis empathisch vermogen) Waarom zou je empathie moeten ontwikkelen? Tip 1: Onderzoek nieuwsgierig hoe het is om in de schoenen van de ander te staan Tip 2: Gebruik deze NLP-vragen om in de huid van de ander te stappen Tip 3: Wil je empathie tonen? Vermijd dan giftige positiviteit Tip 4: Ga niet oordelen, maar laat juist alles erkennen en voelen Tip 5: Bied een luisterend oor Tip 6: Voel mét die persoon, voel niet vóór die persoon Tip 7: Wees een spiegel Tip 8: Doe deze concrete handelingen om empathie te tonen Empathische voorbeeldzinnen – 65 extra handvatten om in de empathische positie te raken Luisteren – 29 tips om je luistervaardigheden te optimaliseren [Lijst] Betere luistervaardigheden? De #1 tip is: wees stil, laat uitpraten en geef niet te snel advies Tip 2: Onderbreek mensen nooit als ze praten Tip 3: Wacht twee seconden voor je antwoord geeft Tip 4: Oordeel ondertussen niet Tip 5: Zeg “Ga door, vertel…” Tip 6: Vraag door met interesse Tip 7: Rot op met ongevraagde adviezen en positiviteit Tip 8: Heb juist tolerantie en medeleven Tip 9: Luister met compassie dus met één doel: de ander helpen zijn hart te legen Tip 10: Denk niet over wat jij straks zou kunnen zeggen als het jouw beurt is om iets te zeggen Tip 11: Luister met je lichaam, dus behandel communicatie niet als digitale tekst Tip 12: Wees inductief, dus geef niet zelf oplossingen maar vraag wat de ander zou bedenken Tip 13: Wees zelfs niet gretig om advies te geven als de ander jou daarom vraagt, maar verhelder de vraag Tip 14: Luister met een open mind – met oprechte interesse en nieuwsgierigheid Tip 15: Ga er eventueel extra diep op in met analyses Tip 16: Kom later nog eens terug op wat je gesprekspartner vertelde Tip 17: Slik je trots in en zeg sorry als je een luister-fout hebt gemaakt Tip 18: Gebruik de parafrase-techniek Tip 19: Gebruik de echo-techniek voor meer kans op een match Tip 20: Gebruik utilisatie Tip 21: Benoem ook de emoties van de ander Tip 22: Wees alert, wakker, aanwezig en sta aan Tip 23: Verdiep je in socratische gespreksvoering Tip 24: Voorkom letterlijk ruis door te vragen of onduidelijke stukken herhaald kunnen worden Tip 25: Maak oogcontact Tip 26: Maak liever een luister-afspraak dan dat je nu half gaat luisteren Tip 27: Weet welke coachvragen je allemaal zou kunnen stellen Tip 28: Negeer jezelf… haast alsof je niet bestaat Tip 29: Zorg ervoor dat je geen invullingen maakt bij serieuze gesprekken Geweldloze Communicatie: Stappen, Oefeningen & Voorbeelden Dit is een uitvinding van Marshall Rosenberg Wat is geweldloze communicatie? In wat voor situaties is geweldloze communicatie goed toe te passen? Element- en stap 1: Zintuiglijk specifiek waarnemen / observeren Element- en stap 2: Je gevoel vertellen Element- en stap 3: Je behoefte / intentie vertellen Element -en stap 4: Concrete actie, maar niet als harde eis Element -en stap 5: Jezelf tot slot ook in de ander verplaatsen Oefen de vijf stappen met iemand Toepassen in de praktijk en jezelf feedback geven Vriendschap Opbouwen, Versterken & Onderhouden [14 Tips + Test] Waarom is vriendschap zo belangrijk? Tip 1 – Kies niet meer dan een paar vriendschappen Tip 2 – Vrienden zoeken? Zorg ervoor dat iedereen zich welkom voelt Tip 3 – Neem initiatief: organiseer leuke dingen op wijk-niveau Tip 4 – Wees zorgzaam voor anderen Tip 5 – Wees attent, dus neem zelf actief initiatief Tip 6 – Wees trouw en loyaal, vooral in moeilijke tijden Tip 7 – Wees vrijgevig Tip 8 – Wees empathisch Tip 9 – Doe ook met vreemden alsof jullie al jaren vrienden zijn Tip 10 – Ga alleen voor hoogwaardige vrienden, en die zal je dan ook gaan vinden! Tip 11 – Laat je vriendenboekje rondgaan Tip 12 – Wees open, deel alles over jezelf en sta anderen toe jou hulp te geven Tip 13 – Zoek zoveel mogelijk momenten om samen te klussen, rijden, reizen, helpen en koken Tip 14 – Houd het spontaan Tip 15 – Wees kwetsbaar, want daarmee ontstaan relaties Attent Zijn: Betekenis, Voorbeelden & 9 Tips (Doe Dit!) Tip 1 – Attent zijn? Stuur kaartjes en bel mensen op Tip 2 – Je kijkt goed naar de voorkeuren en behoeften van de ander Tip 3 – Houd rekening met de gevoelens van de ander Tip 4 – Vraag naar de gevoelens van de ander Tip 5 – Wees alert op attentheid-kansen en leid hardop en sturend (‘Dames eerst!') Tip 6 – Neem beslissingen op een overdachte en bezonnen manier Tip 7 – Verbreek de verbinding… met het internet Tip 8 – Wees een spons: luister aandachtig en vraag door Tip 9 – Voorkomend zijn? Maak oogcontact Tip 10 – Attent zijn betekent een leider zijn: wees kwetsbaar en ga eerst Vrijgevigheid Betekenis & Kenmerken Vrijgevig Persoon [Tips] Vrijgevigheid is een manier om liefde de wereld in te sturen Tip 1 – Deel iets betekenisvols, hoe klein ook: hier vind je een heleboel voorbeelden Tip 2 – Verwacht niets terug: je wil geen aandacht of een beloning voor het geven Tip 3 – De ander mag helemaal zelf weten wat hij / zij met het geschenk doet Tip 4 – Leef met de overtuiging dat er ruimschoots genoeg is voor iedereen Tip 5 – Benut de kans om iets te geven Tip 6 – Het is gewoon leuk om iets te geven Tip 7 – Geef met heel je hart: houd je niet in Tip 8 – Doe een beroep op je vermogen om attent en voorkomend te zijn Tip 9 – Zie vrijgevigheid als iets magisch en zuivers Tip 10 – Erken dat iemand anders je hulp nodig heeft Tip 11 – Wees vrijgevig in je bemoediging en erkenning naar anderen Tip 12 – Zet een ‘Pay It Forward-effect' in werking: geef iets en het zal aanstekelijk werken Waarom aan vrijgevigheid doen? Waarom is vrijgevigheid zo belangrijk? Affirmatie voor vrijgevigheid: lees deze zin hardop voor Vriendelijkheid Betekenis & 17 Tips! [Hoe word je aardig?] Vriendelijke eigenschap 1: Je glimlacht Vriendelijke eigenschap 2: Je geeft complimentjes aan anderen Vriendelijke eigenschap 3: Je hebt belangstelling voor anderen Vriendelijke eigenschap 4: Je bent warm Vriendelijke eigenschap 5: Je bent hoffelijk Vriendelijke eigenschap 6: Je deelt wat je hebt Vriendelijke eigenschap 7: Je geeft anderen een welkomstgevoel Vriendelijke eigenschap 8: Je staat elkaar bij in voor- en tegenspoed Vriendelijke eigenschap 9: Je bent betrokken bij anderen zonder dat het verwacht wordt Vriendelijke eigenschap 10: Je mag jezelf Vriendelijke eigenschap 11: Kijk mensen aan en glimlach Vriendelijke eigenschap 12: Toon oprechte interesse in de ander Vriendelijke eigenschap 13: Wees niet te lief Vriendelijke eigenschap 14: Toon empathie Vriendelijke eigenschap 15: Toon je affectie – Laat bijvoorbeeld weten dat je blij bent om iemand te zien Vriendelijke eigenschap 16: Bel zomaar iemand op om te vragen hoe het gaat Vriendelijke eigenschap 17: Wees gedurende langere tijd vriendelijk Waarom is vriendelijkheid zo belangrijk? Affirmatie voor vriendelijkheid Zorgzaamheid-kenmerken: hoe word je een zorgzaam persoon? 9 tips Kenmerk 1 – Geef liefde en aandacht Kenmerk 2 – Help anderen Kenmerk 3 – Iets met zorg doen betekent: iets zo goed mogelijk doen Kenmerk 4 – Heb belangstelling voor wat anderen overkomt Kenmerk 5 – Laat merken dat iets of iemand belangrijk is voor je Kenmerk 6 – Als je zorgzaam bent, behandel je iets of iemand respectvol Kenmerk 7 – Je zorgt ervoor dat je geen schade aanricht Kenmerk 8 – Je zorgt ook (juist!) goed voor jezelf Kenmerk 9 – Je doet het enthousiast Kenmerk 10 – Je vraagt door naar de behoeftes van anderen Waarom is zorgzaamheid belangrijk? Gebruik tot slot deze affirmatie voor zorgzaamheid Tactvol communiceren: hoe dan? Tact tonen betekenis & tips! Tip 1 – Je vertelt de waarheid zonder de ander te kwetsen Tip 2 – Gebruik het stappenplan om tactvol feedback te geven Tip 3 – Sommige dingen zeg je beter niet… Tip 4 – Denk na voordat je iets zegt: tel tot drie Tip 5 – Ga voorzichtig om met de gevoelens van anderen (zodat ze zich niet hoeven te schamen) Tip 6 – Denk aan discretie Tip 7 – Bevredig niet je ego, maar geef juist anderen een prettig gevoel Waarom is tactvol communiceren zo belangrijk? NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander (gebruik deze 7 effectieve tips) Tip 1. Geef feedback via het feitelijke feedback-model Tip 2. Pas op met ‘gedachten lezen' Tip 3. Oefen met niet oordelen Tip 4. Oefen jezelf in observeren (zintuiglijk waarnemen) Tip 5. Weet dat je soms gerust wél een interpretatie/invulling mag geven Tip 6. Kalibreer, en zelfs dat zegt niks over hoe iemand zich voelt… Vraag het gewoon! Tip 7 – Als je niet mag invullen, wat moet je dan wél doen? Zet je luistervaardigheden in Ongevraagde Mening & Advies (OMA) Wees Geen Betweter (Irritant!) Wat is ongevraagd advies? Waarom moet je per direct ophouden met ongevraagd advies? Maar… anderen helpen is toch juist iets goeds? En ongevraagde meningen? Daar valt nog iets voor te zeggen… Voorbeelden van ongevraagd advies Omgaan met het ontvangen van ongevraagd advies Nog niet overtuigd om je neiging van ongevraagd advies te dumpen? Lees Dale Carnegie's boek Omgaan met lastige/negatieve mensen: deze 21 tips werken altijd Tip 1 – Zet je tolerante pet op en doe vriendelijk terug naar lastige mensen Tip 2 – Zit de ander steeds dwars? Wees dan een stapje voor… Tip 3 – Betrek de frustratie van andere mensen niet op jezelf Tip 4 – Doet de ander dominant, dan doe je net zo dominant voor een mooie connectie Tip 5 – Onderzoek de belevingswereld van lastige mensen Tip 6 – Chunk up naar de intentie van de andere persoon Tip 7 – Plaats voor jezelf een filter Tip 8 – Neem ademruimte na de interactie met moeilijke mensen Tip 9 – Doorzie het pijnlichaam in de ander Tip 10 – Negatieve mensen? Volg eerst en leid daarna naar een positievere focus Tip 11 – Verander jouw gemoedstoestand niet als reactie op een negatief persoon Tip 12 – Omgaan met lastige mensen? Voel dankbaarheid Tip 13 – Voorgoed omgaan met lastige mensen? Gebruik dan het NLP Doe-Boek Tip 14 – Doorbreek patronen Zo ga je om met betweters die gelijk willen hebben [Psychologie] [5 Technieken] Een grappig voorbeeld van altijd het laatste woord willen hebben… Waarom wil iemand gelijk hebben? ‘Metaprogramma's' & Daniel Kahneman's theorie Hoe ga je nou met deze betweters / ‘mismatchers' om? 5 technieken! Techniek 1: omgekeerde psychologie Techniek 2: seeding, oftewel subliminale priming Techniek 3: Ons ego aan de kant zetten en de ander gelijk geven Techniek 4 & 5: lees deze twee & 53 extra beïnvloedingstechnieken Rapport maken: betekenis en 42 do’s & don’ts voor gesprekken & communicatie Om te beginnen: wat is rapport? Andere definities van rapport Waarom zou je rapport maken? Waarom zou je geen rapport maken? Makkelijker nee zeggen door (de afwezigheid van) rapport Hoe bouw je rapport? Alle do's en don'ts Do's om rapport te maken De 7 grootste don'ts (Rapport-fouten) Succes met het oefenen van rapport en bekijk tot slot wat Tony Robbins hierover zegt 59 Beïnvloedingstechnieken: Effectief Beïnvloeden, Overtuigen & Manipuleren Beïnvloeden en manipulatie? Dat mag toch helemaal niet! Techniek 1 – Gebruik herkaderen en omdenken: de basis van effectief beïnvloeden Techniek 2 – Zo creëer je volgzaamheid Techniek 3 – Maak je aanbod aantrekkelijk met een contrast-kader Techniek 4 – Begrijp dat mensen bijna áltijd ergens weerstand op hebben: zo pers je het uit ze Techniek 5 – Detecteer iemands bullshit met het Meta-model Techniek 6 – Lees de twee boeken die met afstand het meest iconisch zijn als het om invloed gaat Techniek 7 – Gebruik vooronderstellingen om de realiteit te vervormen Techniek 8 – Gebruik de Dubbele Binding: een mooi voorbeeld van vooronderstellingen Techniek 9 – Beheers de invloedrijke taalpatronen van het Milton-model Techniek 10 – Gebruik de magische zinnen ‘wat als' en ‘doe alsof'… Techniek 11 – Gebruik alle eigenschappen van proactieve en flexibele mensen Techniek 12 – Oefen jezelf in ‘rapport maken' Techniek 13 – Sluit aan op iemands representatiesysteem Techniek 14 – Leer te kalibreren Techniek 15 – Wees goed in zintuiglijke scherpzinnigheid Techniek 16 – Neem meerdere waarnemingsposities aan Techniek 17 – Gebruik metaforen voor onbewuste beinvloeding Techniek 18 – Gebruik ‘subliminale priming': beïnvloed het referentiekader van de ander Techniek 19 – Gebruik alle andere subliminale technieken Techniek 20 – Chunk hoger en chunck lateraal Techniek 21 – Gebruik het NLP Onderhandelingsmodel Techniek 22 – Omgaan met weerstand? Gebruik de utilisatie-techniek Techniek 23 – Heb maximale invloed met het overeenstemmingskader Techniek 24 – Volg de ander eerst en start daarna pas met leiden Techniek 25 – Voer nooit een discussie: volg-en-leid in plaats daarvan! Techniek 26 – Maak gebruik van het Pavlov-effect zonder dat de ander het doorheeft Techniek 27 – Gebruik hypnose: dit zijn simpelweg commando's Techniek 28 – Laat je ego het resultaat niet dwarsbomen en zeg: ‘Je hebt gelijk' Techniek 29 – Gebruik metaprogramma’s in jouw voordeel Techniek 30 – Mensen corrigeren je maar al te graag: profiteer hiervan met omgekeerde psychologie Techniek 31 – Presenteer ideeën als van de ander (of van iemand buitenaf), niet als jouw idee Techniek 32 – Maak gebruik van (iemands eigen!) (hogere!) logische niveaus Techniek 33 – Gebruik stiltetolerantie als beïnvloedingswapen Techniek 34 – Gebruik iemands positieve gemoedstoestand om een gunst te vragen Techniek 35 – Gebruik deze tips voor als je om een gunst wil vragen Techniek 36 – Geef de ander het gevoel van vrijheid Techniek 37 – Gebruik de 6 bekende invloedsprincipes Techniek 38 – Werk aan je zelfvertrouwen met deze tips Techniek 39 – Doe aan storytelling Techniek 40 – Gebruik voor beïnvloeding bij voorkeur ‘vermijden' in plaats van ‘bereiken' Techniek 41 – Toon empathie Techniek 42 – Precisie is overtuigend! Techniek 43 – Toon je menselijkheid Techniek 44 – Weet hoe je verwachtingen kunt managen (kaders opstellen!) Techniek 45 – Houd het simpel Techniek 46 – Gebruik je scheppingskracht Techniek 47 – Werk aan je lichaamshouding Techniek 48 – Waardeer de ander en praat de ander een goede reputatie aan Techniek 49 – Denk ‘Out of the box': Dit heet ‘inductief werken' Techniek 50 – Gebruik het coach-model voor keuze-mogelijkheden en invloed Techniek 51 – Je hebt gigantisch veel invloed door op de juiste manier feedback te geven Techniek 52 – Wil je warm gevonden worden? Wees charismatisch (en maak het letterlijk warm) Techniek 53 – Gebruik iemands waarden als ultiem beïnvloedingsmiddel Techniek 54 – ‘What's in it for them?' Techniek 55 – Gebruik de salami-techniek als alternatief voor de achterhaalde ja-ladder Techniek 56 – Kwetsbaar overtuigen! Techniek 57 – Heb ‘power' (plezier, waarde en bijdrage) in plaats van ‘force' (ego, moeite en angst) Techniek 58 – Leef volgens de NLP-vooronderstellingen voor maximale invloed Techniek 59 – Gebruik pijn als krachtig én empathisch motivatiemiddel Techniek 60 – Pas jouw leiderschapskwaliteiten toe (49+ extra tips) NLP Metamodel: Taalpatronen-Overzicht [Uitleg & Alle Vragen] Lees eerst eens onderstaand verhaal… Het metamodel zorgt voor transparantie en verwijdert ruis in communicatie Meer mogelijke effecten van het metamodel Metamodel-vragen die je kunt stellen: laten we beginnen met de light-modellen Meta model ultra light #1: Een ‘loop' van de twee belangrijkste metamodel-vragen Meta model ultra light #2: The Verbal Package Meta model ultra light #3: gewoon downchunken, dus naar voorbeelden vragen Meta model ultra light #4: het ‘verboden waarom-woord' Meta model ultra light #5: alleen het woordje ‘specifiek' gebruiken Meta model ultra light #6: de ander een'fatsoenlijke zin' laten maken Meta model ultra light #7: ‘Wat bedoel je hiermee?' Het metamodel in de diepte: Alle vragen… Weglatingen Generalisaties Vervormingen Meer metamodel (achtige) vragen Opmerkingen bij het metamodel Praktijkvoorbeeld van dit NLP-model Gastvrijheid: Betekenis, Voorbeelden & Tips (Gastvrij Zijn Doe Je Zo!) De betekenis van gastvrijheid Tip 1 – Stel op attente wijze geïnteresseerde vragen aan de ander Tip 2 – Zorg voor overvloedig veel eten en drinken Tip 3 – Wees voorbereid, tenzij jullie samen zouden koken Tip 4 – Leid (beveel) mensen om te eten en drinken Tip 5 – Laat iedereen welkom zijn in je huis (ook om te slapen) Tip 6 – Doe niet moeilijk over kleine dingen als er gasten zijn Tip 7 – Betaal voor mensen – of doe in ieder geval niet moeilijk over geld Tip 8 – Geef lekker veel feesten voor familie en vrienden Verwachtingen managen, hoe dan? Tips, technieken & voorbeelden Verwachtingen Managen Tip 1: Leer te werken met kaders Stap 1 van verwachtingen managen: maak een lijst van wat zeker verwacht mag worden Stap 2 van verwachtingen managen: maak een lijst van wat absoluut niet verwacht kan worden Stap 3 van verwachtingen managen: voldoe nu aan de verwachtingen die je hebt geschapen Verwachtingen Managen Tip 2: As je goede pre-frames hebt neergezet, kun je alles maken Waarom preframes essentieel zijn voor verwachtingsmanagement Preframes zorgen ervoor dat je jouw verwachtingen kunt verdedigen! Creëer heldere verwachtingen én de juiste sfeer dankzij preframes Voorbeelden van verwachtingen managen aan de hand van preframes: Een simpele preframe die je altijd kunt gebruiken voor positief verwachtingsmanagement Verwachtingen Managen Tip 3: Wees ultra specifiek – Gebruik dit beproefd taalmodel Verw
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 9,99


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Alleen via uitgever verkrijgbaar.
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen