FAQ

Bestellen

Hoe werkt het reviewsysteem

Binnen ons review-systeem streven we naar authenticiteit en transparantie. Dit houdt in dat alleen klanten die daadwerkelijk een boek hebben aangeschaft, een review kunnen achterlaten. Dit proces wordt geautomatiseerd in gang gezet, waarbij klanten twee weken na hun aankoop automatisch een verzoek ontvangen om hun ervaringen te delen. Dit zorgt ervoor dat de meningen en ervaringen die gedeeld worden, gebaseerd zijn op daadwerkelijke interacties met onze boeken. De review wordt gemiddeld genomen binnen 1-5 werkdagen goedgekeurd door de betreffende uitgever . Hoewel we niet de absolute echtheid van elke review kunnen garanderen, hebben we wel maatregelen genomen om de betrouwbaarheid van de geplaatste meningen te waarborgen. Elke review is direct gekoppeld aan een specifieke order, wat ons de mogelijkheid geeft om, bij twijfel, contact op te nemen met de koper om de echtheid van de review te verifiëren. Alle ingezonden reviews – positief of negatief – worden door de uitgever geplaatst om een zo objectief mogelijk beeld te creëren van de klantervaringen. Echter, uitgevers behouden zich wel het recht voor om reviews niet te tonen indien deze overkomen als duidelijk zonder doel, niet relevant voor klanten (denk aan de review van een vrienden of familie waarin - bewust of onbewust - teveel prive informatie is opgenomen), of wanneer het duidelijk is dat een negatieve review duidelijk met verkeerde intenties zijn geplaatst en niet in lijn ligt met het gemiddelde beeld van alle reviews. Het is voor ons van groot belang dat het review-systeem een eerlijk en realistisch beeld schetst van de ervaringen met onze boeken. Tot slot willen we benadrukken dat er geen betaalde reviews op onze site worden geplaatst. Ons doel is om potentiële klanten een eerlijk en transparant inzicht te geven in de ervaringen van eerdere kopers, zodat zij een weloverwogen beslissing kunnen nemen. Ons beleid is erop gericht om de integriteit van ons platform te handhaven en de kwaliteit van de gedeelde ervaringen te waarborgen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bij Boekenbestellen.nl kunt u online 24 uur per dag, 7 dagen per week bestellen. Zoek een boek op in de webshop. Op de verkooppagina van het betreffende boek kunt u, indien aangeboden, een geprinte versie, een e-book in PDF-formaat of een e-book in ePub-formaat bestellen. Achter elke distributievorm staat een bestelknop. Nadat u op deze knop heeft geklikt, verschijnt het winkelwagentje met een overzicht van de bestelling en de eventuele verzendkosten. Op deze pagina kunt u het aantal wijzigen, uw persoonlijke informatie die nodig is om de bestelling af te handelen invullen en een betaalmethode selecteren. Na uw betaalkeuze ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Ik heb een geprint boek besteld

Indien u een geprint boek heeft toegevoegd aan uw winkelwagentje, wordt er gevraagd een afleveradres in te vullen. Na betaling worden de bestelde boeken naar dat adres verzonden. Alle prijzen op de verkooppagina van een boek zijn altijd inclusief btw, maar exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden getoond in het winkelwagenoverzicht. Het winkelwagenoverzicht verschijnt automatisch nadat u op de bestelknop heeft geklikt.

Ik heb een e-book besteld

Na elke bestelling ontvangt u van Boekenbestellen.nl een e-mail met een overzicht, een factuur en een bevestiging van uw bestelling. In de bevestiging staat tevens de unieke downloadlink vermeld om het e-book te kunnen downloaden. Let op: een e-book is uitgesloten van het herroepingsrecht nadat u het heeft gedownload. Indien u het e-book nog niet heeft gedownload, kunt u zich beroepen op het herroepingsrecht. Meer informatie kunt u vinden in de algemene voorwaarden.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Alle tarieven, zowel nationaal als internationaal, zijn gebaseerd op de meest recente tarieven van PostNL en overige vervoerders.

Een volledig overzicht van de tarieven kunt u hier downloaden: verzendtarieven.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij versturen in principe naar alle landen waar PostNL ook bezorgt. Een volledig overzicht, inclusief tarieven, kunt u hier downloaden: verzendtarieven.

Heb ik recht op garantie?

Wij zijn als Boekenbestellen.nl verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er van verwacht wordt. Is dit niet het geval, dan zullen wij zorgen voor herstel of vervanging en zelfs voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. Aan bovenstaand recht is geen termijn gekoppeld, een hardcover gaat immers langer mee dan een paperback en van het ene product wordt ook weer meer verwacht dan van het andere. Deze regels staan al in een wet vermeld en ook in de algemene voorwaarden. Neem contact met ons op als het product niet voldoet aan uw verwachting.

SERVICE
Contact
 
Vragen