€ 16,90

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

  € 6,95

Meer van deze auteur

  • Cover Creatieve Appels En Quantum Peren
    Creatieve Appels En Quantum Peren (boek)
  • Cover Creatieve Appels En Quantum Peren
    Creatieve Appels En Quantum Peren (PDF)

36 Ji; De Klassieke Chinese Kunst van Misleiding

Silvester Polderman • Boek • paperback

  • Samenvatting

    De 36 Ji (strategieën of listen) zijn minder bekend dan bijvoorbeeld het wereldberoemde boek van de legendarische generaal Sun Zi, maar evenals ‘De Kunst van het Oorlogvoeren’ bevatten ook de 36 Ji een meer dan interessante verzameling strategische concepten. Sterker nog, omdat ze zijn gebaseerd op waargebeurde verhalen, spreken ze meer dan andere werken over strategie, enorm tot de verbeelding.

    Silvester Polderman, een expert op het gebied van de oosterse cultuur, krijgskunde en filosofie, introduceert in dit boek kernachtig de beginselen en principes van de eeuwenoude Chinese strategische krijgskunde. ‘36 Ji; de Klassieke Chinese Kunst van Misleiding’ is de aangewezen weg om kennis te nemen van het vroege Chinese denken over strategie en is een praktische handleiding voor hen die er in hun (zakelijke) praktijk hun voordeel mee willen doen.
     

  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 0mm x 0mm
    Aantal pagina's : 103
    Uitgeverij : Niet bekend
    ISBN : Niet bekend
    Datum publicatie : 09-2011
  • Inhoudsopgave

    DANKWOORD 7

    INLEIDING 8

    DEEL EEN:
    Strategieën voor een gunstige uitgangspositie 32

    DEEL TWEE
    Strategieën voor de confrontatie 45

    DEEL DRIE
    Strategieën voor de aanval 56

    DEEL VIER
    Strategieën voor chaotische situaties 68

    DEEL VIJF
    Strategieën voor het boeken van winst 78

    DEEL ZES
    Strategieën voor wanhopige situaties 92

     

  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 16,90

niet beschikbaar

2-4 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

De 36 Ji bestaat uit zes delen waarbij ieder deel is toegespitst op een specifieke uitgangsposities. Zo betreffen de eerste zes concepten strategieën voor een gunstige uitgangspositie, terwijl de laatste zes zich juist richten op een situatie die uitzichtloos lijkt. De middelste vier delen behandelen achtereenvolgens strategische concepten voor de confrontatie, voor de aanval, voor chaotische situaties en voor het boeken van (terrein)winst.
 

×
SERVICE
Contact
 
Vragen