Samenvatting
Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen? De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analyseren. De methode is vooral geschikt als: - de vragen complex zijn en nog niet helder in kaart gebracht; - er een overvloed aan data is; - belanghebbenden dwarsliggen; - er grote tijdsdruk of onzekerheid is De consultancymethode laat met een gedetailleerd en rijk geïllustreerd stappenplan zien hoe u deze methode in uw eigen praktijk kunt toepassen. Praktijkvoorbeelden van vooraanstaande ondernemingen als Unilever en DSM illustreren elke stap en de bijbehorende technieken.