€ 22,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

De inzet van touchpoints

Renée van Zijl • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden.

    In het boek De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen, en categoriseert deze onder meer in het BOE-model. Zij laat zien welke touchpoints geschikt zijn in de verschillende fases van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, en welke KPI’s relevant zijn om de effectiviteit van de inzet van touchpoints te kunnen meten. De auteur legt uit hoe een mediaplan tot stand komt en illustreert dit met een casus. Ze gebruikt hierbij inzichten uit de praktijk van grote mediabureaus. Ze doet dit alles in een no-nonsense-stijl waardoor de lezer snel en inzichtelijk wordt geïnformeerd.

    Dit boek is voor mbo- en hbo-studenten communicatie en media, marketing, multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is ook geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning.

  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 171mm x 229mm
    Aantal pagina's : 132
    Uitgeverij : Econtentenzo
    ISBN : 9789492272133
    Datum publicatie : 11-2019
  • Inhoudsopgave
    INLEIDING 1 BASISBEGRIPPEN 1.1 BEREIK 1.2 CONTACTFREQUENTIE 1.3 MEDIABELEVING 1.4 ATTENTIEWAARDE 1.5 VLUCHTIGHEID 1.6 ENGAGEMENT 1.7 SENTIMENT 1.8 COMMUNICATIEVERMOGEN 1.9 BEHEERSBAARHEID 1.10 KOSTEN COMMUNICATIEMIDDELEN 2.1 RECLAME 2.2 BRANDED CONTENT 2.3 ONLINE COMMUNICATIE 2.4 NON-SPOT ADVERTISING 2.5 WORD OF MOUTH 2.6 DIRECTE COMMUNICATIE 2.7 SALESPROMOTION 2.8 PUBLIC RELATIONS 2.9 SPONSORING 2.10 EVENEMENTEN 2.11 BRANDACTIVATIE 3 COMMUNICATIEKANALEN 3.1 INTERNET 3.2 NIEUWSMEDIA 3.3 DAGBLADEN 3.4 MAGAZINES 3.5 TELEVISIE 3.6 RADIO 3.7 ONLINE VIDEO 3.8 ONLINE AUDIO 3.9 SOCIAL MEDIA 3.10 BIOSCOOP 3.11 OUT OF HOME MEDIA 4 TYPOLOGIEEN VAN TOUCHPOINTS 4.1 GESPROKEN, GEDRUKT, AUDIOVISUEEL EN DIGITAAL 4.2 CORPORATE, INTERNE EN MARKETINGCOMMUNICATIE 4.3 BOUGHT, OWNED EN EARNED MEDIA 4.4 PULL EN PUSH 4.5 BRANDING EN PERFORMANCE MEDIA 4.6 MATE VAN INTERACTIVITEIT 5 TOUCHPOINTS IN DE CUSTOMER JOURNEY 5.1 CUSTOMER JOURNEY 5.2 AANKOOPFUNNEL 5.3 5 IT’S-MODEL CUSTOMER JOURNEY BIJ MARKYOURNAME 6 MEDIAPLANNING 6.1 MARKETINGSTRATEGIE 6.2 COMMUNICATIESTRATEGIE 6.3 MEDIAPLANNING 6.4 DATA BIJ MEDIAPLANNING MEDIAPLANNING BIJ KLEERTJES.COM INTRODUCTIECAMPAGNE MORA TOSTINI REGISTER VERDER LEZEN MET DANK AAN
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 22,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



0-1 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen