Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 19,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover Aan Gene Zijde
    Aan Gene Zijde (boek)
  • Cover Persona non grata
    Persona non grata (boek)

De Oerhoer

Schelmenroman

Rutger Willem Weemhoff • Boek • paperback

  • Samenvatting
    De Oerhoer is een schaamteloos obsceen en tegelijkertijd
    hoogst spiritueel boek. Deze schelmenroman over het
    eigentijdse elitebordeel Paradise Now biedt de lezer een
    satirische blauwdruk van ons apocalyptische tijdsgewricht.
    U wordt meegenomen in een woeste literaire achtbaan
    die uw wereldbeeld voorgoed doet kantelen. Bunga, bunga!

    Who the hell is: Rutger Willem Weemhoff

    Deze auteur was actief als acteur in het theater en voor televisie. Naast zijn bezigheden als acteur studeerde Weemhoff in de jaren ‘80 tevens een tijdlang filosofie aan de Gemeentelijke Universiteit van A’dam. 'Filosofie van de dood, da's pas leven!' luidt zijn montere motto als ‘de filosoof van de dood' in een interview met Filosofiemagazine:
    ‘Ik sterf, dus ik ben (niet)’.

    Als onafhankelijke auteur en publicist schreef hij tal van teksten. Weemhoff biedt zijn schrijfwerk aan via een eigen ideële uitgeverij, onder de naam die zijn totale oeuvre het beste covert: Partout.
    Producties zijn uitsluitend te bestellen als paperback.

    www.rutgerweemhoff.nl
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 210mm
    Aantal pagina's : 311
    Uitgeverij : Partout
    ISBN : 9789464025354
    Datum publicatie : 02-2021
  • Inhoudsopgave
    De roman De Oerhoer gaat over een 15-tal personages, van allerlei pluimage, onder meer een seksverslaafde politiek ideoloog van Forum voor Democratie, een schatrijke filantropische ondernemer, een jonge Amsterdam-zuid violiste, nog maagd, een Gutmensch die verslaafd is aan wereldwijde porno, tevens schrijver van de bestseller: ‘Wij mensen zijn de kwaadsten niet’, een vrouwelijke Afrikaanse wetenschapper die alles van Mars weet, een Turkse topcrimineel die polygamist is, (zijn vrouw is goed in buikdansen), een gewiekste en volstrekt malafide advocaat/beleggingsgoeroe uit Den Haag, partner van de hoofdpersoon in het boek, de adellijke Oerhoer, die in het voormalige familiekasteel een elitebordeel runt met de aanlokkelijke naam ‘Paradise Now’, alwaar zo’n 50 vaak nog minderjarige prachtmeiden - van all over the world geronseld door een stel ruigpoten van beruchte motorclubs, tegen heel veel geld alles doen wat de kapitaalkrachtige clientèle maar wenst, (dat is alles wat God ten strengste verboden heeft).
    De klandizie verblijft in luxe appartementen. Copieuze galgenmaaltijden. Bubbelbaden, sauna’s, wellness, shops, exotische seksoptredens, zalen met dolle events, exclusieve martelkamers, poepseks, you name it, bunga bunga!

    Onze personages blijken ook nog eens lid te zijn van een geheim Genootschap ‘Compatible’ en tussen de vaak regelrecht absurdistisch obscene gebeurtenissen door is er wel degelijk ook uitgebreid ruimte voor spirituele contacten. Alles passeert daarbij de revue: de cultuur, de kosmos, de natuur, het klimaat, de kunst en de economie, religie en de filosofie.
    Relaties, intimiteit, (huh?!)
    En vele, vele andere zaken die het bonte gezelschap zo intens bezighouden met betrekking tot het menselijk bestaan en de dood. En dat alles verbonden door tomeloze lust en seks in de citadel van Paradise Now. Het verhaal eindigt met een virtuele apocalyps: het armageddon in 3D. Daardoorheen vervlochten het enigszins hilarische detectiveverhaal van inspecteur Doppejan van de zedenpolitie..

    Toelichting:

    WIE ZIJN WIJ, wat is onze huidige ‘condition humaine’?
    Wij mensen leiden een dubbelleven, hebben geheimen. Wij spelen een spel en doen net of onze onderbuik volledig onder controle is. We zijn in zekere zin schizofreen. De porno-industrie draait immers overuren, op internet en ook daarbuiten.
    Er is blijkbaar - met dank aan Freud, sprake van een Vals Zelf, een maskerade. Wie zijn wij echt, wat is ons Ware Zelf?
    Wij mensen lijken rationeel, maar ja die driften hè..
    Wij zijn evolutionaire wezens, gericht op ons overleven als een exemplaar van de menselijke soort. Seksualiteit is het mechanisme bij uitstek in dit verband. Wij leven vanuit geslachtsdrift, oftewel onze onderbuik. We willen steeds opnieuw een orgasme zien te bereiken. Wat is dat eigenlijk, een orgasme?
    Het is de kleine dood, la petite mort, een bombardement van sensaties in de hersenen, je verliest ahw even je bewust-zijn. Alles is gericht op het gevoel dat je voelt. Een seksuele trance dus. Mooi toch?
    Even wat filosofie: we zijn gewend de wereld en onszelf tot ver achter de komma in te delen en te categoriseren, we plakken overal een etiket op. Om te beginnen onze eigen-naam. Ik ben Hansje en jij bent Grietje. Laten we al die etiketten eens afpellen, tot op het kale bot: wat overblijft is een ‘essence’, een zijnde, een aanwezigheid. Als we sterven daarentegen is er sprake van een niet-zijnde.
    Terug naar la petite mort en de kleine dood: we zijn dus tijdens een orgasme een beetje aan het sterven. We zijn er heel eventjes niet, althans in de zin van het er-bewust-zijn.
    Wij mensen hebben kortom twee soorten driften: de levensdrift: we zijn bezeten van een indrukwekkende hoeveelheid vitalisme, tegelijkertijd hebben we dus die doodsdrift, een verregaande hang naar het er-even-niet-zijn, een regelrecht doodsverlangen, we willen ons ‘zelf’ maar al te graag verliezen, (in het eeuwige?).

    www.rutgerweemhoff.nl
  • Reviews (8 uit 1 reviews)

    01-03-2021
    Chapeau!
    Met grote belangstelling heb ik kennisgenomen van de totaalroman ‘De Oerhoer’. Het totale boek. Alles over alles. Veel meer dus dan Bill Bryson's toch wel beperktere ‘Een kleine geschiedenis van bijna alles’. Een chronologische weergave van wat ik allemaal tegenkwam of overdacht tijdens het lezen wordt me te ingewikkeld. Een korte impressie van hetgeen bij mij de revue passeerde tijdens en ook nog na het lezen, wil ik u - in willekeurige volgorde - niet onthouden: hooguit flarden van gedachtespinsels dus. Vele figuren meende ik in de personages te herkennen: schrijvers, wetenschappers, een componist, een geschiedkundige en zelfs een 'filosoof van de dood'.. Citaten uit meesterwerken passeren. De cultuur, de kosmos, de natuur, het klimaat, de kunst en de economie, religie en de filosofie. Het armageddon, de apocalyps. De vele, vele zaken die deze auteur zo intens bezighouden met betrekking tot het menselijk bestaan en de dood. En dat alles verbonden door lust en sex in Paradise Now. Ofschoon ik dol ben op sex en veel wat daaraan is gerelateerd, vond ik de verregaande beschrijvingen regelmatig onsmakelijk en niet sexy, maar als een orgastische uiting van het hedendaagse Sodom en Gomorra doeltreffend. Daardoorheen vervlochten het enigszins hilarische detectiveverhaal van inspecteur Doppejan van de zedenpolitie heeft al met al een zeer verrassend totaalbeeld opgeleverd. Chapeau!


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 8 uit 10

€ 19,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

3-5 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Al sluimerend, vroeg hij zich af hoe het zover had kunnen komen. Als een martelaar had hij aan zijn nekvel boven de jacuzzi gehangen, machteloos. Hij was voor even zichzelf kwijtgeraakt. Er was geen eind aan zijn orgasme gekomen. Verlossing. Hij wist dat hij niet bepaald normaal was, dat hij slechts ten koste van heel veel moeite relaties aan kon gaan, dat hij wilde dat de ander hem kwelde en vernederde, dat hij pas iets werkelijk voelde als hem zware fysieke pijn werd toegebracht. Om maar iets te voelen, zocht hij er hoe dan ook naar fysiek, maar ook mentaal beschadigd te worden. Hij was steeds op zoek geweest naar partners met ware doodsverachting, die vanuit een onversneden sadisme bereid waren hem te schofferen, zijn lichaam te schenden. Hij herinnerde zich als kind het verhaal van de kruisiging, hoe hij in totale verbijstering naar het enorme kruisbeeld had gestaard, de spijkers diep in het vlees geslagen. Later had hij als puber zichzelf herhaaldelijk gemutileerd. Zijn ouders hadden hem erom gehaat. Het was eén grote schreeuw om aandacht. Zijn vader was een grote klootzak, die zich slechts interesseerde voor de jacht. Zijn moeder was aan de drank, als hij ‘s ochtends op het punt stond naar school te gaan, dook zij op in haar negligé, fles in de hand. Ze moest en zou hem omhelzen, ze hing als een sloerie om zijn nek, verliefd op haar ‘enigst’ kind. Een ongelukje, noemde zij hem vaak, zijn vader haatte immers kinderen. Hij was een hoerenloper en zijn zoon ook. Bruno dacht aan de onafzienbare reeks sletten en hoeren die hij had afgewerkt, alsof hij een slager was die dagelijks het vlees moest keuren. Nooit was er sprake van echte bevrediging. Een echte grote liefde had zich in zijn treurige bestaan nimmer voorgedaan. Hij beschouwde het leven als nutteloos, hij zag zichzelf bij iedere neukpartij als een soort Sisyphus, het was allemaal tevergeefs. En hoe meer seksverslaafd hij geraakte, hoe extremer zijn voorkeuren werden. Hij had zijn onderdanigheid uitgebouwd tot de hoeksteen van zijn seksuele bevrediging. Ineens doemde het beeld van de Engel weer op, hoe zij hem had aangestaard met die onverbiddelijke heersersblik, terwijl de faun haar neukte en beukte met zijn sprongen. Werd dit zijn ultieme Meesteres? Vast! ×
SERVICE
Contact
 
Vragen