€ 27,00


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

De veilige klas

Victoria Kindle-Hodson • Boek • hardback

  • Samenvatting
    Geweldloze Communicatie in het onderwijs. Geweldloze Communicatie (GC) is een effectieve, empathische manier van communiceren die kan helpen bij het creëren van een aangename sfeer in een klas, en een plezierige relatie van de leerkracht met zichzelf, tussen leerkrachten en leerlingen, tussen leerlingen onderling en de relatie van leerlingen met hun leerproces. De Veilige Klas, leren en inspireren kan als handleiding gebruikt worden voor het: Observeren van vier soorten relaties in een klas.  Bepalen of de klas een veilige sfeer biedt. Motiveren van leerlingen, zonder straffen of belonen. Herkennen van uitdagend gedrag, pesten en achterblijvende leerprestaties als symptomen met een diepere oorzaak. Communiceren vol vertrouwen, zonder angst. Benutten van de aangeboren nieuwsgierigheid van leerlingen. De activiteiten en spellen uit dit werkboek kunnen gebruikt worden om leerlingen te ondersteunen bij: Het zelf verminderen en oplossen van conflicten, het samenwerken in wederzijds respect en begrip voor elkaar en hoe ze zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor wat ze leren. Leerkrachten spelen bij deze methodiek eerder de rol van een ervaren gids, waarbij de leerlingen in hun leertraject meer zelfsturend kunnen zijn. Macht wordt niet langer door middel van straffen of beloningen afgedwongen maar gedeeld. Door deze aanpak leren leerlingen en studenten om constructief met volwassenen om te gaan.

    Geweldloze Communicatie in het onderwijs. Geweldloze Communicatie (GC) is een effectieve, empathische manier van communiceren die kan helpen bij het creëren van een aangename sfeer in een klas, en een plezierige relatie van de leerkracht met zichzelf, tussen leerkrachten en leerlingen, tussen leerlingen onderling en de relatie van leerlingen met hun leerproces. De Veilige Klas, leren en inspireren kan als handleiding gebruikt worden voor het: Observeren van vier soorten relaties in een klas. Bepalen of de klas een veilige sfeer biedt. Motiveren van leerlingen, zonder straffen of belonen. Herkennen van uitdagend gedrag, pesten en achterblijvende leerprestaties als symptomen met een diepere oorzaak. Communiceren vol vertrouwen, zonder angst. Benutten van de aangeboren nieuwsgierigheid van leerlingen. De activiteiten en spellen uit dit werkboek kunnen gebruikt worden om leerlingen te ondersteunen bij: Het zelf verminderen en oplossen van conflicten, het samenwerken in wederzijds respect en begrip voor elkaar en hoe ze zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor wat ze leren. Leerkrachten spelen bij deze methodiek eerder de rol van een ervaren gids, waarbij de leerlingen in hun leertraject meer zelfsturend kunnen zijn. Macht wordt niet langer door middel van straffen of beloningen afgedwongen maar gedeeld. Door deze aanpak leren leerlingen en studenten om constructief met volwassenen om te gaan.
  • Productinformatie
    Binding : Hardback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 168mm x 240mm
    Aantal pagina's : 152
    Uitgeverij : Mens en Communicatie
    ISBN : 9789081674515
    Datum publicatie : 09-2011
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 27,00

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Op werkdagen voor 21:00 besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen