€ 24,50


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Doe-het-zelf management

Mathieu Siemons • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Laat je niet van de wijs brengen door hypes. Alles wat je nodig hebt voor een goede bedrijfsvoering is een heldere strategie en een werkwijze waarmee je mensen, processen en producten succesvol kunt aansturen. In dit praktische boek laat Mathieu Siemons zien dat je het succesvol leiden van een maakbedrijf zelf in de hand hebt door te sturen op even klassieke als onmisbare bedrijfskundige uitgangspunten. ‘Doe-het-zelf’ is zijn devies, en dat is mogelijk door zelf de handen uit de mouwen te steken, te draaien aan de juiste knoppen van het SPOT-model© en vast te houden aan je eigen principes. Mathieu Siemons helpt managers en ondernemers van maakbedrijven bij vraagstukken over strategie, investeringen, organisatieveranderingen en innovaties. Hij adviseert niet alleen bestuurders in de directiekamer maar helpt ook op de werkvloer om veranderingen tot stand te brengen. Hij publiceerde eerder het boek ‘Gezond verstand management’
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 150mm x 212mm
    Aantal pagina's : 144
    Uitgeverij : Haystack, Uitgeverij
    ISBN : 9789461265975
    Datum publicatie : 02-2024
  • Inhoudsopgave
    Voorwoord Inleiding HOOFDSTUK 1 KEN JE EIGEN BEDRIJF Inleiding 1.1 De bedrijfsgeschiedenis 1.2 Wat is de kern en wat zijn kernwaarden? 1.3 Aan welke knoppen kun je draaien? 1.4 Wat kun je leren van de geschiedenis? 1.5 Hoe is de bedrijfsconditie? 1.6 Wat nu? HOOFDSTUK 2 VOORWAARDEN VOOR EEN OPTIMALE BEDRIJFSCONDITIE Inleiding 2.1 De juiste man op de juiste plaats 2.2 Wendbaar en flexibel 2.3 Optimale bedrijfsprocessen 2.4 Werkplezier en betrokkenheid HOOFDSTUK 3 BASICS VOOR IEDERE LEIDINGGEVENDE EN MANAGER Inleiding 3.1 Het integrale bedrijfsproces kennen 3.2 De markt en stakeholders: voor wie doen we het? 3.3 Het primaire proces: waar verdienen we ons geld mee? 3.4 De interne organisatie: het fundament en zijn pijlers 3.5 Conditiemeting: resultaten en verbeteracties 3.6 De stip op de horizon: strategie en jaarplannen HOOFDSTUK 4 BEDRIJFSVOERING IN DE PRAKTIJK Inleiding 4.1 Onderscheid in boven en onderstroom 4.2 Het SPOT-model(c) als basis 4.3 KPI's en KVI's 4.4 Monitoring en bijsturing 4.5 Acties en borging 4.6 Telkens weer het bedrijf opnieuw uitvinden; scherp blijven HOOFDSTUK 5 AAN DE SLAG Inleiding 5.1 Meet de bedrijfsconditie 5.2 Het plan van aanpak 5.3 Verbeterprojecten én organisatieverbetering 5.4 Een zelfregulerend systeem borgen Slotwoord Literatuur- en bronnenlijst Geraadpleegde internetbronnen Bijlages Over de auteur
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 24,50

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Zondag voor 21.00 uur besteld, dinsdag in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen