Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 19,95

ePUB ebook

  € 12,99

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover Rumoer in de maatschap
    Rumoer in de maatschap (ePUB)
  • Cover A day in the life of Klaas Ruiter, husband, father and accountant
    A day in the life of Klaas Ruiter, husband, father and accountant (boek)

Een dag uit het leven van Klaas Ruiter, echtgenoot, vader en accountant

logica brengt je van a naar b. verbeelding brengt je overal’

Jan Wietsma • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Dit feuilleton van Jan Wietsma over Klaas Ruiter is een vooruitblik.
    Over vier jaar zou het zo kunnen zijn. De kern van wat Jan beschrijft is
    nu al deels aanwezig. En Jans verdienste is dat hij op een speelse,
    toegankelijke wijze de ontwikkelingen die hij nu ziet extrapoleert naar
    een niet eens zo heel verre toekomst. Laten we even alle lijntjes
    samentrekken.
    Het gebruik van technologie gaat steeds verder. We communiceren
    meer en meer digitaal. En dan maakt het in principe niet uit of ik
    iemand een Whatsapp stuur, een sms’je of dat ik communiceer via
    Facetime van Apple. Het verdampen van administratief werk heeft in
    2017 definitief zijn beslag gekregen. En is nu vol aan de gang. Gedrag
    en attitude spelen een grote rol in het toezicht op accountants, maar
    ook in de match die de accountant moet maken met zijn MKB-cliënten.
    Tarieven staan onder druk. Dat kan twee dingen betekenen: de
    accountant heeft gewoon te veel verdiend of de markt heeft de
    accountant in de tang, er is immers geen schaarste meer in het
    aanbod van accountants. De waarheid ligt misschien wel ergens in het
    midden.
    Jan schetst een dag die zo maar eens de realiteit van 2017 zou kunnen
    zijn. Het ene kantoor is hier al verder mee dan het andere. Dit
    feuilleton is naar mijn idee meer dan alleen maar onderhoudend. Het
    wijst een weg die deels digitaal is, die deels gaat over klantgerichtheid,
    die deels gaat over kennis een vaardigheden die een kantoor in huis
    moet hebben en over de persoonlijke bagage die een accountant in
    huis moet hebben.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 145mm x 210mm
    Aantal pagina's : 63
    Uitgeverij : Coolfacts B.V.
    ISBN : Niet bekend
    Datum publicatie : 10-2014
  • Inhoudsopgave
    Inleiding
    1 Klaas Ruiter
    2 Crisis in de accountancy
    3 Software sneller dan de professional
    4 Het groepsgesprek
    5 Even praten met collega’s
    6 Wat vindt MKB-ondernemer Isabella Dome van Klaas Ruiter?
    7 MKB-ondernemer Isabella Dome en Klaas Ruiter delen dezelfdeinformatie
    8 Ronde tafel
    9 Het AuditExpertiseCentrum
    10 De accountant doorgelicht
    11 Bankier Wout Muis
    Nawoord
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 19,95

niet beschikbaar

2-4 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Na het eten doet Klaas een dutje op de bank. Daarna gaat hij
squashen met een vriend. ‘Blijf je nog even hangen?’ ‘Nee, om 21.30
uur heb ik nog een Skype, volgende keer drink ik er weer eentje met
je.’
Iets na 21.30 uur meldt de accountmanager zich via Skype.
‘Gelukkig nieuwjaar!’
‘Jij ook, waarmee kan ik je helpen?’
‘Het gaat over Jansen Transport, we kregen een signaal dat de
kasstroom achterblijft. Weet jij wat er aan de hand is?’
Klaas opent zijn klantenapp en ziet dat Jansen Transport tot de klanten
in de rode staafdiagram hoort.
‘Dat de kasstroom achterblijft zie ik hier ook. Ik heb nog deze week
contact met Jansen. Wat mij vooral opvalt is dat hij achter is met
factureren.’
‘Dat komt misschien door de feestdagen?’
‘Ik zal het met hem bespreken.’
‘Ja, het moet niet te lang duren, want anders kan hij geen gebruik
meer maken van de voordelige rentecondities.’
‘Begrijp ik, hoe kan ik je helpen?’
‘Kun jij een verklaring afgeven over de cijfers per 30 oktober waarin je
hebt vastgesteld dat de debiteuren- en crediteurenstand juist is
weergegeven?’
‘Ik ga kijken wat ik voor je kan doen.’
‘Voor wanneer moet je antwoord hebben?’
‘Begin volgende week is prima.’
‘Plezierige avond nog.’
‘Hetzelfde.’ ×
SERVICE
Contact
 
Vragen