Niet leverbaar

×

€ 14,90


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Filosofie van het onderwijs

R. Ritzen • Boek • paperback

  • Samenvatting
    In dit boek behandelt de auteur een aantal hoofdvragen over het onderwijs. Het gaat daarbij om vragen die iedereen die met onderwijs te maken heeft, zichzelf meer dan eens stelt. Moeten waarden en normen overgedragen worden? Welke vakken moeten er geleerd worden? Heeft het speciaal onderwijs te maken met tekortkomingen van leerlingen of met tekortkomingen van het reguliere onderwijs? Hoe ver reikt de verantwoordelijkheid van een docent voor zijn leerlingen? Hoeveel vrijheid van onderwijs is wenselijk? Wat betekent (school)management in onze cultuur? En de meest algemene vraag is misschien wel of er sprake is van een crisis in het onderwijs.
    Aan de hand van de inzichten van filosofen als Habermas, Foucault, Kant, MacIntyre, Nietzsche, Peters, Rescher en Rorty worden deze hoofdvragen geanalyseerd en in een breder verband geplaatst.
    In een tijd waarin aan onderwijsgevenden steeds diversere taken worden opgedragen en waarin ze met heel veel informatie worden overladen, biedt dit boek een overkoepelend instrumentarium om met die veelheid om te gaan.
    Het boek is bedoeld voor studenten die worden opgeleid voor het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs, en verder voor ouders, docenten en beleidsmakers.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 157mm x 231mm
    Aantal pagina's : 108
    Uitgeverij : Uitgeverij Damon VOF
    ISBN : 9789055734634
    Datum publicatie : 01-2004
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 14,90

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Niet leverbaar
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen