Niet leverbaar

×

€ 29,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Handboek fondsenwerving

Maerten C.G. Verstegen • Boek • hardback

  • Samenvatting
    NIEUWE UITGAVE Het Handboek Fondsenwerving leert je op een effectieve manier fondsen te werven en is geschreven door een van de nestors op het gebied van fondsenwerving. Door de terugtredende overheid en minder subsidies is voor non-profits een professionele fondsenwerving van levensbelang. Maar hoe ga je hiermee aan de slag en hoe zorg je dat fondsenwerving rendabel is? Het Handboek Fondsenwerving geeft antwoord op deze vraag en leert u op een effectieve manier fondsen te werven. Eerst leert u wat geefmotieven zijn, waar mensen geld aan uitgeven en wat de trends en ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving zijn. Vervolgens gaat u aan de slag gaan met fondsenwerving. Via een uitgebreid tienstappenplan leert u een professionele fondsenwerving op te zetten en een fondsenwervingsbeleid te ontwikkelen. Als afsluiting vijftig tips die van pas kunnen komen bij uw fondsenwervingsactiviteiten en in de praktijk van onschatbare waarde zijn gebleken. Het Handboek Fondsenwerving is een absolute must wanneer u aan de slag wilt met fondsenwerving. OVER DE AUTEUR Het Handboek Fondsenwerving is geschreven door een pionier op het gebied van fondsenwerving. Drs. Maerten Verstegen was arts en oud-directeur van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. Hij ontdekte al heel vroeg de mogelijkheden van fondsenwerving. Later heeft Maerten Verstegen het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving opgezet, de branchevereniging voor de lokaal wervende doelen. Zij jarenlange ervaring heeft hij neergelegd in dit boek. INHOUDSOPGAVE Voorwoord Deel 1: Achtergrond Verleden, heden en toekomst - Een kort terugblik - Een blik vooruit Geven in Nederland - Belangrijkste bevindingen "Geven in Nederland" - Belangrijkste bestedingsdoeleinden - Overige feiten - Geefmotieven - Geefmotieven particulieren - Geefmotieven bedrijven - De grote gever - Tot slot De Grenzen - Maatwerk - Kwaliteitsgaranties - Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) - Vijf verschillende systemen Definities - Sponsoring - Donaties (giften) - Filantropie - Subsidies - Fondsenwerving Deel 2: Praktijk Overwegingen - Positieve effecten fondsenwerving - Waar gaat u voor? - Opzetten projectenplan Tien stappen Stap 1: Uw organisatie - Goed oriënteren - Beginnen met fondsenwerving Stap 2: De vijf W's van fondsenwerving - Waarom gaat u vragen - Wat gaat u vragen - Waarvoor gaat u vragen - Aan wie gaat u vragen - Op welke manier gaat u vragen - En hoe gaat u nu verder Stap 3: Zorg voor draagvlak - Betrek uw medewerkers bij de fondsenwerving - Communiceer met uw achterban Stap 4: Concretiseer uw doel - Diverse methodes - Prioriteitenlijst - Deelprojecten Stap 5: De aard van uw fondsenwerving - Donateurswerving - Sponsoring - Evenementen - Een grote gift actie - Subsidies en vermogensfondsen - Legaten en erfstellingen - Loterijen - Merchandising - Collectes - Crowdfunding - Serviceclubs, ondernemersverenigingen en andere netwerken Stap 6: Haalbaarheid van uw plannen - Mogelijkheden - De "go-no-go" beslissing Stap 7: De organisatie van uw fondsenwerving - De campagnestaf - Het "gezicht" van de campagne - Vrijwilligers - Transparante financiële organisatie - Het comité van aanbeveling - Vriendenstichting Stap 8: Operationele uitwerking in een stappenplan - Gedetailleerde uitwerking van het project - Tijdsplan - Communicatieplan - Publiciteitsplan - Sponsorpakketten en sponsorcontracten - Prospectanalyse - Evenementen - Fiscale en juridische aspecten - Vormen van schenkingen - Begrippen rondom schenkingen - Tips schenkingen - Crowdfunding Stap 9: De Kick-off en de uitvoering - De kick off: een goed begin is het halve werk - Het vragen - Het opbouwen van een donatiepiramide - Sponsoring - Legaten en erfstellingen - Subsidies en aanvragen bij vermogensfondsen - Crowdfunding Stap 10: Danken, evalueren en nazorg Dilemma's van een fondsenwerver Literatuur Over de auteur Adressen No guts no glory en 50 andere handige tips

    Door de terugtredende overheid en minder subsidies is voor non-profits een professionele fondsenwerving van levensbelang. Maar hoe ga je hiermee aan de slag en hoe zorg je dat fondsenwerving rendabel is?

    Het Handboek Fondsenwerving geeft antwoord op deze vraag en leert u op een effectieve manier fondsen te werven.

    Eerst leert u wat geefmotieven zijn, waar mensen geld aan uitgeven en wat de trends en ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving zijn.

    Vervolgens gaat u aan de slag gaan met fondsenwerving. Via een uitgebreid tienstappenplan leert u een professionele fondsenwerving op te zetten en een fondsenwervingsbeleid te ontwikkelen.

    Als afsluiting vijftig tips die van pas kunnen komen bij uw fondsenwervingsactiviteiten en in de praktijk van onschatbare waarde zijn gebleken.

    Het Handboek Fondsenwerving is een absolute must wanneer u aan de slag wilt met fondsenwerving.

    OVER DE AUTEUR MAERTEN VERSTEGEN
    Dit boek is geschreven door een pionier op het gebied van fondsenwerving. Drs. Maerten Verstegen was arts en oud-directeur van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. Hij ontdekte al heel vroeg de mogelijkheden van fondsenwerving. Later heeft Maerten Verstegen het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving opgezet, de branchevereniging voor de lokaal wervende doelen. Zij jarenlange ervaring heeft hij neergelegd in dit boek.





  • Productinformatie
    Binding : Hardback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 172mm x 243mm
    Aantal pagina's : 168
    Uitgeverij : TenPages.com
    ISBN : 9789081755849
    Datum publicatie : 07-2014
  • Inhoudsopgave
    INHOUDSOPGAVE Voorwoord Deel 1: Achtergrond Verleden, heden en toekomst - Een kort terugblik - Een blik vooruit Geven in Nederland - Belangrijkste bevindingen "Geven in Nederland" - Belangrijkste bestedingsdoeleinden - Overige feiten - Geefmotieven - Geefmotieven particulieren - Geefmotieven bedrijven - De grote gever - Tot slot De Grenzen - Maatwerk - Kwaliteitsgaranties - Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) - Vijf verschillende systemen Definities - Sponsoring - Donaties (giften) - Filantropie - Subsidies - Fondsenwerving Deel 2: Praktijk Overwegingen - Positieve effecten fondsenwerving - Waar gaat u voor? - Opzetten projectenplan Tien stappen Stap 1: Uw organisatie - Goed oriënteren - Beginnen met fondsenwerving Stap 2: De vijf W's van fondsenwerving - Waarom gaat u vragen - Wat gaat u vragen - Waarvoor gaat u vragen - Aan wie gaat u vragen - Op welke manier gaat u vragen - En hoe gaat u nu verder Stap 3: Zorg voor draagvlak - Betrek uw medewerkers bij de fondsenwerving - Communiceer met uw achterban Stap 4: Concretiseer uw doel - Diverse methodes - Prioriteitenlijst - Deelprojecten Stap 5: De aard van uw fondsenwerving - Donateurswerving - Sponsoring - Evenementen - Een grote gift actie - Subsidies en vermogensfondsen - Legaten en erfstellingen - Loterijen - Merchandising - Collectes - Crowdfunding - Serviceclubs, ondernemersverenigingen en andere netwerken Stap 6: Haalbaarheid van uw plannen - Mogelijkheden - De "go-no-go" beslissing Stap 7: De organisatie van uw fondsenwerving - De campagnestaf - Het "gezicht" van de campagne - Vrijwilligers - Transparante financiële organisatie - Het comité van aanbeveling - Vriendenstichting Stap 8: Operationele uitwerking in een stappenplan - Gedetailleerde uitwerking van het project - Tijdsplan - Communicatieplan - Publiciteitsplan - Sponsorpakketten en sponsorcontracten - Prospectanalyse - Evenementen - Fiscale en juridische aspecten - Vormen van schenkingen - Begrippen rondom schenkingen - Tips schenkingen - Crowdfunding Stap 9: De Kick-off en de uitvoering - De kick off: een goed begin is het halve werk - Het vragen - Het opbouwen van een donatiepiramide - Sponsoring - Legaten en erfstellingen - Subsidies en aanvragen bij vermogensfondsen - Crowdfunding Stap 10: Danken, evalueren en nazorg Dilemma's van een fondsenwerver Literatuur Over de auteur Adressen No guts no glory en 50 andere handige tips
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 29,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Niet leverbaar
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen