€ 19,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

  € 12,95

Meer van deze auteur

  • Cover Handboek voor de Professional Organizer
    Handboek voor de Professional Organizer
  • Cover Handboek voor de Professional Organizer
    Handboek voor de Professional Organizer

Handboek voor de Professional Organizer

deel 2

Ingrid van der Locht • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Deel II - Particulieren

    In dit deel van het handboek over de particuliere markt vind je allerlei ideeën voor een opgeruimde woning met veel tips en soms kant-en-klare lijsten, die je zo kunt gebruiken. Het is geen boek dat je van voor naar achteren leest. Integendeel. Het is meer een kwestie van: kies een onderwerp waarmee je aan de slag wil en zoek de informatie die erbij hoort.

    Kennis, inzicht, houding en vaardigheden zijn geen losse elementen. Het vermogen om deze elementen te combineren en te integreren bepaalt het vakmanschap.
 Het vak Professional Organizer vereist specifieke eigenschappen om de methodische, de relationele en de technische expertise te waarborgen. Wie kan dit beter verwoorden dan Anne-Lies van Overbeek. De grande dame van het organizen. In de herziende versie van 2015 is de uitgebreide methodische expertise van de organizer opgenomen. In 2018 is dit boek weer geheel herzien. Zo blijft het handboek altijd up-to-date.

    In dit deel heb ik zoveel mogelijk materiaal en info verzameld en deze vervolgens duidelijk gestructureerd, zodat anderen deze ook kunnen gebruiken.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 210mm x 297mm
    Aantal pagina's : 102
    Uitgeverij : Niet bekend
    ISBN : Niet bekend
    Datum publicatie : 09-2018
  • Inhoudsopgave
    Deel 2 – Particulieren

    2.1 Algemeen
    2.1.1 Inleiding
    2.1.2 PGB
    2.1.3 Orde om je heen is orde in je hoofd
    2.1.4 Literatuurlijst

    2.2 Methodische expertise van de professional organizer
    2.2.1 Telefonisch contact, oriëntatie en intake
    2.2.2 Programmering en organisatie
    2.2.3 Begeleiding en sturing
    2.2.4 Feedback en implementatie
    2.2.5 Afronding
    2.2.6 Nazorg
    2.2.7 Bijlage 1: Telefoonlijst
    2.2.8 Bijlage 2: Verzamelen en uitzoeken

    2.3 Woning
    2.3.1 Tips en regels voor een opgeruimd huis
    2.3.2 21+ 1 manieren om je huis, huishouden en administratie op orde te
    brengen
    2.3.3 Vijf handige tips om mee aan de slag te gaan
    2.3.4 Vijf goede en slechte redenen om een voorwerp te bewaren
    2.3.5 Vragenlijst; Hoeveel rommel heb jij al verzameld?
    2.3.6 Tips om je te helpen vaarwel te zeggen tegen spullen
    2.3.7 Weekopdrachten voor meer overzicht en orde in je huis
    2.3.8 Waar kun je met je overbodige spullen naar toe?
    2.3.9 Tien tips om je leesstapel te overwinnen
    2.3.10 Lenteschoonmaak
    2.3.11 Vijf energieke tips om tot opruimen te komen
    2.3.12 De 5 beruchte valkuilen bij het opruimen
    2.3.13 Tips om de brandveiligheid van je huis te vergroten
    2.3.14 Literatuurlijst

    2.4 Gezin en huishouden
    2.4.1 Hoe structureer je een gezin
    2.4.2 Welke rollen vervul jij in het huishouden
    2.4.3 Tijdenkaart en lijst kernactiviteiten (voorbeeld)
    2.4.4 Algemene regels (voorbeeld)
    2.4.5 Tips voor het organiseren van het huishouden
    2.4.6 Checklist huishouding
    2.4.7 Het organiseren van de spulletjes van je kinderen
    2.4.8 Checklist kinderoppas
    2.4.9 Literatuurlijst

    2.5 Administratie
    2.5.1 Persoonlijke administratie
    2.5.2 De vier stappen methode
    2.5.3 De minimale bewaartermijn
    2.5.4 Ordnerrug (voorbeeld)
    2.5.5 Tips om makkelijk geld te besparen
    2.5.6 Aangifte inkomstenbelasting
    2.5.7 Literatuurlijst

    2.6 Garderobe
    2.6.1 Opschonen van de kledingkast
    2.6.2 Garderobe samenstellen
    2.6.3 De Must have
    2.6.4 Probeer jouw unieke uniform te vinden
    2.6.5 Kleding verkopen
    2.6.6 Literatuurlijst

    2.7 Boedelafwikkeling
    2.7.1 Voorzorg
    2.7.2 Leidraad voor nabestaanden
    2.7.3 Controlelijst voor nabestaanden
    2.7.4 Huis en spullen opruimen
    2.7.5 Het ouderlijk huis leegmaken
    2.7.6 Standaardbrief afzeggingen
    2.7.5 Literatuurlijst
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 19,95

niet beschikbaar

3-5 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

TELEFONISCH CONTACT, ORIËNTATIE EN INTAKE

Telefonisch contact
Vaak is het eerste contact met een potentiële cliënt per telefoon. Het is dus van groot belang om hier goed op voorbereid te zijn. Wanneer je een cliënt persoonlijk ontmoet, maak je een eerste indruk met je totale uiterlijk. Per telefoon zijn je stem, de toon van je stem en je woordkeus de eerste indrukmakers. Je stemming is het eerste dat doorklinkt in je stem. De cliënt zal hieruit oppikken of er veel of weinig aandacht is voor zijn verhaal.

Voorbereiding
Goed voorbereid, scheelt tijd! Zorg dat er naast de telefoon pen en papier klaar liggen voor notities en een checklijst om gericht gegevens te kunnen noteren (zie bijlage 1: Telefoonlijst). Leg een lijst met de tarieven en je eigen informatiemateriaal klaar. Natuurlijk ontbreekt je agenda niet voor het maken van afspraken. Zo wordt het telefoongesprek efficiënt en professioneel gevoerd. Gebruik een voicemail voor de momenten dat je niet aanwezig bent. Zorg dat de tekst rustig en duidelijk is ingesproken. Wanneer zaken fout lopen tijdens een gesprek, vergeet dan niet op een beleefde manier je excuses aan te bieden. Meldt de cliënt zich met zijn voornaam, vraag dan of je mag tutoyeren, dit maakt de aanspreekmogelijkheden duidelijk. Let ook op achtergrondgeluiden. Vermijd daarom om de telefoon aan te nemen in een rumoerige ruimte met veel mensen en/of muziek. Neem zo mogelijk de telefoon op voordat deze drie maal is overgegaan. Zeg duidelijk je naam en bedrijfsnaam. Neem een besluit hoe je de telefoon aanneemt, bijvoorbeeld altijd met je voor- en achternaam. Neem met alle huisgenoten een besluit hoe zij de telefoon aannemen. Neem een apart telefoonnummer voor je bedrijf. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen