€ 27,50


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Hoezo, samen werken?

zestig tips voor het organiseren van samenwerken en wat u daar als manager allemaal mee kunt bereiken.

Michael Bres • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Hoezo, samen werken?
    Een uitdagend nieuw boek van Axis into Management

    ‘Hoezo, samen werken?’ gaat over het organiseren van samenwerken en wat u daar als manager allemaal mee kunt bereiken. De titel van het boek had evengoed Hoe samenwerken? Nou zo! kunnen zijn. Want het bevat 60 tips, waarmee u direct in de praktijk aan de slag kunt.

    Een waarschuwing is wel op zijn plaats: het zijn niet van die hap-slik-weg-tips die u doorgaans krijgt voorgeschoteld. Alle tips hebben een stevige methodische en filosofische grondslag. Ze zijn gebaseerd op het Common Sense Development Program, de door Jan Pompe ontwikkelde methode voor het systematisch verbeteren van samenwerken in organisaties.

    Durft u de uitdaging aan?
    Het lezen van het boek heeft alleen zin als u het aandurft om de tips in uw praktijk toe te passen. Samenwerken ontwikkelt u door te denken, te durven en te doen, anders niet. Voor menig manager is dat een hele kluif, maar we maken het u gemakkelijk om het uit te proberen. De tips zijn per thema gebundeld in setjes van zes. Ze hebben een logische ordening en zijn afzonderlijk toepasbaar. Kortom, u beschikt over een praktisch handboek voor het ontwikkelen van samenwerking in uw organisatie.

    Jan Pompe over ‘Hoezo, samen werken?’: “Ik kan met recht stellen dat dit het allereerste boek is waarin een visie op samenwerken is beschreven die aansluit bij de huidige ontwikkelingen op technologisch en sociaal gebied”.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 145mm x 210mm
    Aantal pagina's : 61
    Uitgeverij : Axis into Management B.V.
    ISBN : 9789082221305
    Datum publicatie : 05-2014
  • Inhoudsopgave
    VOORWOORD

    1. HET ORGANISEREN VAN SAMENWERKING

    TIP 1: ZIE HET ORGANISEREN VAN SAMENWERKING ALS UW TAAK
    TIP 2: BASEER UW MANAGEMENTAANPAK OP SAMENWERKING, NIET OP MANAGEMENT
    TIP 3: ZORG DAT MEDEWERKERS VRIJ EN AUTONOOM KUNNEN HANDELEN
    TIP 4: WERK SAMEN OP BASIS VAN WEDERZIJDSE TOESTEMMING
    TIP 5: RICHT UW ORGANISATIE IN ALS EEN SAMENWERKINGSPRINCIPE
    TIP 6: WERK SAMEN MET MENSEN, NIET MET RESOURCES

    2. STOP DE DESTRUCTIEVE INVLOED VAN EXPECTED PERFORMANCES!

    TIP 1: HERKEN DE EXPECTED PERFORMANCE
    TIP 2: HOU NIET HALSSTARRIG VAST AAN HET DOOR U GEWENSTE GEDRAG
    TIP 3: BEVRIJD UZELF OOK UIT HET GELDENDE SYSTEEM
    TIP 4: BLIJF NIET LULLEN EN GA POETSEN, MAAR DENK WEL NA
    TIP 5: ONTWIKKEL GEMEENSCHAPPELIJKHEID OP BASIS VAN IEDERS EIGEN BEGRIP
    TIP 6: STOP MET WAT NIET WERKT

    3. BASEER SAMENWERKING OP EEN DUURZAME ORGANISATIEVORM

    TIP 1: ZET DE ORGANISATIE IN WAARVOOR DEZE OORSPRONKELIJK BEDOELD IS
    TIP 2: WEET WAAROM U DOET WAT U DOET EN SCHRIJF EEN PERSOONLIJK STATUUT
    TIP 3: BASEER UW ORGANISATIE OP EEN VORM VAN COÖPERATIEF SAMENWERKEN
    TIP 4: LAAT U NIET WEERHOUDEN DOOR OVERHEIDSBELEID EN WETGEVING
    TIP 5: ZORG VOOR VERTROUWEN IN RELATIES EN HET SAMENWERKEN
    TIP 6: ONTWIKKEL EEN MANAGEMENTAANPAK DIE GERICHT IS OP SAMENWERKEN

    4. SAMEN WERKEN MET LASTPAKKEN

    TIP 1: STEEK DE HAND IN EIGEN BOEZEM
    TIP 2: BEGRIJP WAT ER AAN DE HAND IS, VOOR U HANDELT
    TIP 3: MAAK HET NIET PERSOONLIJK
    TIP 4: BESCHOUW EEN LASTPAK ALS EEN TEAMPROBLEEM
    TIP 5: PAK HET PROBLEEM SAMEN AAN
    TIP 6: MAAK VAN BEOORDELINGSGESPREKKEN EEN SOCIAAL PROCES

    5. SAMEN PROBLEMEN AANPAKKEN

    TIP 1: MAAK UW PROBLEMEN SOCIAAL
    TIP 2: LEG UW KAARTEN OP TAFEL
    TIP 3: PAK HET PROBLEEM VOLLEDIG AAN
    TIP 4: STOP HET PROCES VAN ONDERZOEK EN ONTWIKKELING NIET
    TIP 5: DEEL UW ONZEKERHEID
    TIP 6: PROBEER HET EEN KEER!

    6. WAARTOE BENT U EIGENLIJK SAMEN IN BEDRIJF?

    TIP 1: STEL UZELF EN UW TEAM DE VRAAG
    TIP 2: GA UIT VAN UW EIGEN MOTIEVEN
    TIP 3: BESCHOUW ALLE MOTIEVEN IN SAMENHANG
    TIP 4: BASEER UW LEIDERSCHAP OP VRIJHEID VAN HANDELEN
    TIP 5: FACILITEER KEUZEVRIJHEID EN ONTWIKKELINGSMOGELIJKHEDEN
    TIP 6: SCHRIJF EEN PERSOONLIJK STATUUT

    7. SAMENWERKEN EN COMMUNICEREN

    TIP 1: HERKEN HET GEVAAR VAN SPRAAK- EN TERMINOLOGIEVERWARRING
    TIP 2: WEES EISEND EN ALERT IN GESPREKSSITUATIES
    TIP 3: HANTEER EEN WOORDENBOEK
    TIP 4: HANDEL COMMUNICATIEF
    TIP 5: DOE NIET ZO MOEILIJK
    TIP 6: GA UIT VAN DE LOGICA VAN HET SYSTEEM

    8. VERSTERK DE TEAMWERKING & BETROKKENHEID

    TIP 1: SONDEER
    TIP 2: TOETS HET GEMEENSCHAPPELIJKE BEGRIP
    TIP 3: LAAT UW BROEK ZAKKEN
    TIP 4: MAAK GEZEUR CONCREET
    TIP 5: SNAP DE COMPLEXITEIT VAN DE WERKVLOER
    TIP 6: ZORG DAT IEDEREEN ALLES WEET

    9. SAMENWERKEN BIJ BEDRIJFSINTEGRATIE

    TIP 1: BEGIN MET DESINTEGREREN
    TIP 2: VERTROUW DIRECTIE EN MANAGEMENT
    TIP 3: STEL DE PRAKTIJK CENTRAAL
    TIP 4: GA NIET ZENDEN
    TIP 5: CREËER GEEN ONRUST
    TIP 6: GA UIT VAN VERZET

    10. ONTWIKKEL EEN GEMEENSCHAPPELIJKE FOCUS
    TIP 1: BESEF DAT IEDEREEN EIGEN BEDOELINGEN HEEFT
    TIP 2: IEDER ZIJN NEUS EEN EIGENWIJZE KANT OP
    TIP 3: MAAK DE GEWENSTE RICHTING GEMEENSCHAPPELIJK
    TIP 4: STA AFWIJKENDE MENINGEN TOE
    TIP 5: DICTEER NIET IN WELKE RICHTING DE NEUZEN MOETEN STAAN
    TIP 6: ONTWIKKEL EEN SOCIAAL OVERLEGPROCES
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 27,50

niet beschikbaar

niet beschikbaar



2-3 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen