€ 10,00


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Middeleeuwse communicatie

Ludo Jongen • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen. Inhoud: Redactioneel MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen. Bij wijze van inleiding Intermezzo: JACQUELINE VAN LEEUWEN, Spot- en lasterbriefjes DESIREE SCHOLTEN, Spionage ELISABETH DEN HARTOG, Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de gotische bouwsculptuur Intermezzo: ANDREA VAN LEERDAM, Middeleeuwse marketing: drukkersaffiches JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen? Intermezzo: JESKE VAN DONGEN, Muziek JOS SCHAEKEN, Berkenbastbriefjes MAAIKE VAN BERKEL, Politieke communicatie bij de Abassiden Intermezzo: JITSKE JASPERSE, Kleding LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebuïnus en de lezer Intermezzo: ANNIKA RULKENS, Brieven van Einhard ERIK KOOPER, Tweetalige stukken van Engelstalige koningen
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 163mm x 240mm
    Aantal pagina's : 96
    Uitgeverij : Verloren b.v., uitgeverij
    ISBN : 9789087043551
    Datum publicatie : 03-2013
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 10,00

niet beschikbaar

niet beschikbaar



0-1 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen