€ 29,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Omgevingscommunicatie & participatie

Monique Broekhoff • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Waarom zouden communicatieadviseurs iets van onderhandelen moeten weten? Wat gaat er beter als omgevingsmanagers en communicatieadviseurs samenwerken? Hoe kan je het gedrag van stakeholders (beter) voorspellen? Waarom is draagvlak creëren niet het doel van omgevingscommunicatie? Hoe ziet het 10-stappenplan eruit? Welke kennis van gedragspsychologie moet je op zak hebben? Vragen als deze (en nog veel meer) komen aan de orde in dit boek. Dit is een boek voor communicatieadviseurs die een waardevolle bijdrage willen leveren aan omgevingsprocessen. Niet langs de zijlijn, maar stevig midden in het speelveld! Wat biedt het boek de lezer? In het boek neemt Monique Broekhoff de communicatieadviseur mee in de belangrijkste begrippen van strategisch omgevingsmanagement (SOM). Deze methode, ontwikkeld op het gedachtegoed van de Mutual Gains Approach, is bewezen effectief en geldt onder omgevingsmanagers inmiddels als de professionele standaard. Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden laat ze zien welke waarde communicatie (COM) daaraan toevoegt. Denk aan kennis van taal en beeld, de leefwereld van belanghebbenden, beeldvorming, het voeren van dialogen en het beïnvloeden van gedrag. Waarom wil je dit boek lezen? Voor iedereen die wel eens betrokken is geweest bij een omgevingsproces, een gebiedsontwikkeling of een participatietraject, is het een feest der herkenning. Naast de theorie en de praktische tips zit het boek boordevol praktijkvoorbeelden en verhalen van vakgenoten zoals Gonda Duivenvoorden, Frans Evers, Marcel Hoogsteder, Chantal van der Leest, Camiel Masselink, Elisa Salentijn, Karsten Schipperheijn, Johan Simon en Marion van der Voort. Waar vind je meer informatie? • Voorproefjes worden de komende tijd gepubliceerd op www.onswitch.nl/boek • Neem contact op met de uitgever, Cara Koesoemo Joedo via cara@decommunicatiepraktijk.nl

    Ons kleine landje staat voor complexe opgaven met veel en soms tegengestelde belangen. Hoe krijg je overzicht over alle partijen en hun belangen? En hoe ontwikkel je een omgevingsaanpak waarin al die belangen een plek krijgen, en die voldoet aan de Omgevingswet? Hoe voorkom je weerstand, vertraging en verlies van vertrouwen? Met dit boek neemt Monique Broekhoff de communicatieadviseur mee in de belangrijkste begrippen van Strategisch Omgevingsmanagement (SOM) en laat zij zien welke waarde communicatie (COM) daar aan toevoegt. Met vlot beschreven theorie, boordevol praktijkvoorbeelden én een praktisch stappenplan spoort ze communicatieadviseurs aan een stevige rol te pakken in de interactie met de omgeving. Met praktijkverhalen van o.a. Gonda Duivenvoorden, Frans Evers, Marcel Hoogsteder, Chantal van der Leest, Camiel Masselink, Elisa Salentijn, Karsten Schipperheijn, Johan Simon en Marion van der Voort.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 172mm x 220mm
    Aantal pagina's : 208
    Uitgeverij : Communicatiepraktijk, Uitgeverij de
    ISBN : 9789081778473
    Datum publicatie : 12-2023
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 29,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



0-1 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen