Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 38,00


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur

  • Cover Het Wilhelmus voorbij
    Het Wilhelmus voorbij (boek)
  • Cover Het Wilhelmus voorbij
    Het Wilhelmus voorbij (ePUB)

Sociologen over onderwijs. Inzichten, praktijken en kritieken

Bram Eidhof • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Dit boek biedt sociologische beschouwingen over het onderwijs. Een dertigtal gerenommeerde onderwijswetenschappers presenteert een breed scala aan inzichten en maakt duidelijk dat een sociologische kijk op onderwijs een vruchtbare en onmisbare aanvulling vormt op allerlei andere perspectieven.

    Daarmee is het boek een aanrader voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van de student die wat verder gevorderd is , tot onderwijsprofessionals die zich willen verdiepen in de maatschappelijke betekenis van hun werk. Ook wie beroepshalve bezig is met de inrichting van onderwijs (directeur, bestuurder, beleidsbeïnvloeder, ambtenaar, politicus) doet er goed aan dit boek te lezen. De inzichten blijken opvallend goed bruikbaar in de analyse van de complexiteit waar het moderne onderwijsstelsel zich voor gesteld ziet. Zowel de situatie in Nederland als in Vlaanderen wordt daarbij in beeld gebracht.


    Uit de inhoud:

    Inhoudsopgave
    Inleiding

    Over de redacteuren
    Bram Eidhof werkt als onderzoeker bij het Instituut voor Publieke Waarden in Den Haag. Hij promoveerde op een proefschrift over burgerschapsonderwijs, waarin zowel de normatieve aspecten van burgerschapsonderwijs worden behandeld als effectieve onderwijsfactoren en mechanismes worden geïdentificeerd.
    Mieke Van Houtte is hoogleraar aan de Vakgroep Sociologie van de Universiteit Gent en hoofd van de onderzoeksgroep CuDOS - Cultural Diversity: Opportunities & Socialization. Haar onderzoek concentreert zich op schooleffecten en gelijke kansen.
    Marc Vermeulen is hoogleraar onderwijssociologie aan Tilburg University. Binnen het onderwijs richt hij zich op toegepast onderzoek op het gebied van het onderwijsstelsel en de relatie met omliggende sociale en economische systemen, onder meer: lerarentekort, maatschappelijke opbrengsten van onderwijs en bestuurlijk inrichten.

    De auteurs zijn:
    Orhan Agirdag (KU Leuven), Simon Boone (Vrije Universiteit Brussel), Sjaak Baster (Erasmus Universiteit Rotterdam), Elly de Bruijn (Universiteit Utrecht / Hogeschool Utrecht), Jannick Demanet (Universiteit Gent), Anne Bert Dijkstra (Universiteit van Amsterdam / Inspectie van het Onderwijs), Jan Kornelis Dijkstra (Rijksuniversiteit Groningen), Gijs Huitsing (Rijksuniversiteit Groningen), Germ Janmaat (University College London), Vasiliki Kantzara (Panteion Universiteit Athene), Ilse Laurijssen (Vrije Universiteit Brussel), Jonathan Mijs (Harvard University), Cissy Pater (Universiteit van Amsterdam), Geert ten Dam (Universiteit van Amsterdam), Peter Stevens (Universiteit Gent), Henno Theisens (Haagse Hogeschool), Marc van der Meer (Universiteit van Tilburg), Lore Van Praag (Universiteit Gent), Walter Van Trier (Universiteit Gent), Herman van de Werfhorst (Universiteit van Amsterdam), René Veenstra (Rijksuniversiteit Groningen), Monique Volman (Universiteit van Amsterdam), Maarten Wolbers (Radboud Universiteit Nijmegen), Sietske Waslander (Universiteit van Tilburg), Anneke Westerhuis (Expertisecentrum Beroepsonderwijs).
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 170mm x 241mm
    Aantal pagina's : 391
    Uitgeverij : Garant
    ISBN : 9789044134490
    Datum publicatie : 09-2016
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 38,00


niet beschikbaar

niet beschikbaar

Zondag voor 21.00 uur besteld, dinsdag in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen