€ 24,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Verenigen & Verkopen

Praktijkgids voor verenigingscommunicatie

Alexander Bakker • Boek • loose-leaf

  • Samenvatting
    De opgave voor het bestuur van een sportvereniging is helder: verenig en verkoop. Verenig iedereen en alles die bij jouw vereniging zijn betrokken én verkoop je sport. Bij dat verenigen en verkopen is communicatie één van de belangrijkste instrumenten. Voor heel veel verenigingen is communiceren een flinke uitdaging, vooral in kennis, kunde en continuïteit.

    Er is een veelheid aan redenen om als vereniging te communiceren, niet in de laatste plaats een commerciële reden. Er zijn heel veel doelgroepen, binnen en buiten de vereniging, om mee te communiceren. En tegenwoordig is er een veelheid aan communicatiekanalen. Hoe organiseer je dat allemaal? Welke communicatiekanalen gebruik je? En welke communicatiemiddelen zijn er nog meer?

    Daar komt ook bij dat communiceren niet alleen een kwestie van zenden en ontvangen is. Als je leden en fans aan je club en aan elkaar wilt binden, dan is er interactie nodig. Als je je sport wilt verkopen, dan moet je reclame maken en begeef je je op het terrein van marketing. En als je werk maakt van het imago van jouw vereniging, dan heb je het ook over positionering, branding en (het bewaken van) reputatie.

    Het boek Verenigen & Verkopen bestaat uit een algemeen deel met informatie over de noodzaak om te communiceren, over de organisatie van ‘Team Communicatie’, over tactiek en over communicatiekanalen. Het hoofdstuk Verlenging beschrijft allerlei onderwerpen die direct en indirect met communicatie te maken hebben. Alle onderwerpen zijn voorzien van tips uit de praktijk.

    Auteur Alexander Bakker was ruim vijftien jaar als vrijwilliger actief voor één van de grootste sportverenigingen, Hockey Club Rotterdam. Hij was ruim 25 jaar dagbladjournalist en werkt sinds 2006 als allround communicatie-professional.
  • Productinformatie
    Binding : Loose-leaf
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 170mm x 240mm
    Aantal pagina's : 153
    Uitgeverij : Alexander Bakker Public Relations
    ISBN : 9789464436761
    Datum publicatie : 08-2022
  • Inhoudsopgave
    Het boek Verenigen & Verkopen bestaat uit een algemeen deel met informatie over noodzaak om te communicerende, over de organisatie van ‘Team Communicatie’, over tactiek en over communicatiekanalen. Het hoofdstuk Verlenging beschrijft allerlei onderwerpen die direct en indirect met communicatie te maken hebben. Alle onderwerpen zijn voorzien van tips uit de praktijk.
  • Reviews (9 uit 1 reviews)

    03-11-2022
    Verenigen & verkopen
    Prima handboek voor de belangrijke, hedendaagse communicatie van een sportvereniging . Ideaal als leidraad voor de vele werkzaamheden van het pr-team. Alle facetten van de communicatie en (vooral) de intensieve inzet van social media worden uitstekend belicht. Met vele tips en do's en dont's. Als je alles opvolgt heb je werkelijk topcommunicatie voor alle doelgroepen van je vereniging. Duidelijk in korte hoofdtukken omschreven. Een must voor de serieuze pr- verantwoordelijke.

       overzichtelijk en duidelijk met vee
       handig als leidraad communicatie

    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 9 uit 10

€ 24,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

3-5 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

Bij communiceren gaat om zenden en ontvangen. Vandaag de dag is er een veelheid aan communicatiekanalen beschikbaar, zelfs méér dan je denkt. Het vervelende is dat niet alle kanalen (goed) worden gebruikt en - nóg vervelender - dat niet alle ontvangers zijn afgestemd op één en hetzelfde communicatiekanaal. Zelfs binnen doelgroepen is er geen eensgezindheid als het gaat om de keuze voor één communicatiekanaal en (dus) het ontvangen van boodschappen. En dan zijn er ook nog overlappingen als het gaat om doelgroepen en voorkeuren voor communicatiekanalen. Kortom, er is niet één kanaal waarmee je álle leden of ál je doelgroepen (goed) bereikt. Daar komt nog eens bij dat tegenwoordig ‘post’, in welke vorm dan ook, slecht wordt gelezen. Op onze social media is het een drukte van belang en bij het scrollen door onze tijdlijnen is een post zo gemist.

Dat maakt dat communiceren impact moet hebben: berichten moeten opvallen én de geadresseerden moeten nadrukkelijk worden verleid hun post te openen, te lezen en, als daar om wordt gevraagd, actie te ondernemen. Wil je ál je doelgroepen bereiken, dan moet op meerdere, zo niet álle beschikbare communicatiekanalen worden ingezet. Liefst gelijktijdig, zodat de post niet te missen is. Tegelijkertijd stelt het maken van impact (hoge) eisen aan beeld én tekst die samen nadrukkelijk moeten uitnodigen de volledige boodschap te lezen. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen