Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 8,50

PRINT boek

  € 16,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • De klas de baas (boek)

De klas de baas

de kunst van het aanvoeren

de Vree & Schouten • ebook • pdf

  • Samenvatting

    "de klas de baas" is een metafoor voor de leraar en de generaal.
    De één voert een klas aan, de ander heeft een compleet leger aangevoerd.
    Samen hebben we een boekje gemaakt over het aanvoeren van groepen.

    www.deklasdebaas.nl

  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : de Vree & Schouten
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : de Vree
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 04-2012
  • Inhoudsopgave

    www.deklasdebaas.nl

  • Reviews (7 uit 1 reviews)

    08-12-2012
    In de KLAS DE BAAS
    Interessante benadering over het school gebeuren, zeker in een tijd dat aandacht voor opvoeden en onderlinge relaties en gezagsverhoudingen in de klas en daarbuiten een rol speelt. Bewustwording bij leerkrachten dat het niet uitsluitend kennis overdracht is , maar ook begeleiden van jongeren tot deelname aan de maatschappij.

       De leerkracht moet leiden
       synergie met andere sector
       Enige type foutjes

    Geplaatst door uit Sassenheim , leeftijd 70+
    Waardeert het boek met een 7 uit 10

€ 8,50

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

Dit proces van groepsvorming is met name van belang voor brugklassers die voor het eerst een middelbare school binnenkomen. Voor hen is de onzekerheid groot, alles is vreemd, en het is zaak dat u vanaf het allereerste begin leiding kunt geven aan de groepsvorming.

Een hulpmiddel daarbij wordt gevormd door de diverse handboeken voor mentoren, waarin allerlei voorbeelden zijn opgenomen om de groepsvorming snel en constructief tot stand te brengen.

Duidelijk is , dat uw slagingskans ook afhankelijk is van de hoeveelheid uren die u met de groep kunt optrekken. Daar ligt ook een taak voor de schoolleiding die zich zal moeten realiseren dat er geen wonderen kunnen worden verwacht, van een docent die als een soort lopende band met vijfentwintig verschillende groepen per week wordt geconfronteerd.

Verder is het van belang, dat je als leraar je betrokken voelt bij de aan jouw zorgen toevertrouwde groep leerlingen, en dat die betrokkenheid ook zichtbaar is.

Betrokkenheid door de leerlingen en hun achtergrond te kennen, en er zo nu-en dan ook eens naar te vragen.

Betrokkenheid ook door toetsen snel nagekeken te hebben, en telefonisch of per email goed bereikbaar te zijn.

Zorg er ook voor dat je alles weet over de school,  de schoolregels etcetera, zodat je vragen direct adequaat kunt beantwoorden. Zorg er voor geen “weetniet” leraar, of een “ik zoek het uit” leraar te worden. Want denk eraan : niemand volgt “weetniet”.

Het eerste wat een sergeant in zijn onderofficiersopleiding leert, is daarom dan ook  : “De sergeant weet het altijd”

 

×
SERVICE
Contact
 
Vragen