€ 16,95

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Handboek voor de Professional Organizer (boek)

  • Handboek voor de Professional Organizer (PDF)

Handboek voor de Professional Organizer

deel 1

Ingrid van der Locht • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Deel I - De Basis

    Of je nu aan het begin staat van een carrière als professional organizer of een doorgewinterde organizer bent, met dit handboek kun je direct je voordeel doen. Het Handboek bestaat uit diverse delen. Deel 1 geeft antwoord op vragen als: is het beroep professional organizer iets voor mij? Welke eigenschappen en opleidingen heb ik ervoor nodig? Welke stappen moet ik ondernemen om te beginnen? Hoe zet ik de eerste stappen naar een klant? Hoe pak ik een project aan en hoe rond ik het goed af? Het bevat allerlei stappenplannen, lijstjes met tips, formulieren en voorbeeldbrieven die je zo kunt overnemen: van het inschrijven bij de KvK tot het opstellen van facturen, de algemene voorwaarden tot een persbericht. Het Handboek staat je met raad en daad terzijde. Hierdoor kun je bewuster, krachtiger en succesvoller worden.  
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Ingrid van der Locht
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Ingrid van der Locht
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 08-2018
  • Inhoudsopgave
    1.1 Algemeen
    1.1.1 Inleiding
    1.1.2 Wat is een Professional Organizer
    1.1.3 Opleidingen
    1.1.4 Beroepsverenigingen

    1.2 Opstarten van een eigen bedrijf
    1.2.1 De voorbereidingen
    1.2.2 Bepalen van tarief, reiskosten en reistijd
    1.2.3 De start
    1.2.4 Gouden regels voor organizers

    1.3 Promotie
    1.3.1 Communicatieplan
    1.3.2 Huisstijl, visitekaartjes en flyers
    1.3.3 Website, e-zine
    1.3.4 Acquisitie en klantenwerving
    1.3.5 Social Media

    1.4 De opdracht
    1.4.1 Intakegesprek
    1.4.2 Offerte en follow-up
    1.4.3 Algemene voorwaarden
    1.4.4 Ethiek
    1.4.5 De relationele expertise
    1.4.6 Uitvoering opdracht
    1.4.7 Eindevaluatie en factuur

    1.4.8 Hoe nu verder?
  • Reviews (8,9 uit 8 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

    18-04-2014
    Herziende versie 18-04-2014
    Dank u wel A. Weber voor uw review. Door uw suggestie om het boek te updaten, is nu een geheel herziende versie beschikbaar. Iedereen die al in het bezit is van dit Handboek Deel I, kan gratis een herziende versie bij mij opvragen. Stuur daarvoor een e-mail naar: info@ingridvanderlocht.nl


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10


    10-03-2014
    Nuttig, maar even updaten
    Boek met veel nuttige tips voor beginnende professional organizers. Geeft je een goed beeld waar je rekening mee kunt houden. Toegankelijk geschreven. Helaas in 2014 wel wat achterhaald qua gegevens over bijvoorbeeld kosten van opleiding NBPO en andere tijdgebonden zaken (ebook is uit 2011). Jammer dat een professional organizer auteur dat niet in de gaten heeft. Even herzien en dan heb je weer een up to date naslagwerkje.

       goede start voor beginners
       veel nuttige tips, goed geschreven
       dateert uit 2011 > updaten!

    Geplaatst door uit Amsterdam , leeftijd 40-49
    Waardeert het boek met een 7 uit 10


    15-01-2014
    Prima document om mee te beginnen
    Het is geen boek maar meer een wegwijzer die kort de stappen doorneemt om tot het beroep PO te komen. Na het lezen zal je de stappen verder uit moeten werken voor jezelf. Maar het is een prima document om mee te starten wat mij betreft.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 7 uit 10


    03-03-2013
    Handboek voor de professional organizer
    Het is een studieboek. Het voldoet aan mijn wensen


    Geplaatst door uit Heesch , leeftijd 60-69
    Waardeert het boek met een 8 uit 10


    26-06-2012
    goed boek, erg handzaam


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10


    05-04-2012
    Wanneer komen de volgende delen uit?


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 9 uit 10


    16-12-2011
    Helder, duidelijk, goede opbouw, handige tips.


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10


    18-02-2011
    Handboek voor de Professional Organizer
    -p- Altijd bereid tot bijleren ben ik blij met alle tips en handigheden die ik erin zag staan. Heel compleet, overzichtelijk en verzorgd. Ook de literatuurlijsten zijn top. Ik kijk uit naar deel 2 en 3!-/p- -p- Sandra van den Berg-br /- Sans Ordening-/p-


    Geplaatst door
    Waardeert het boek met een 10 uit 10

€ 16,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

INLEIDING

Professional organizer is een beroep dat vanuit Amerika de Nederlandse markt heeft veroverd. Het beroep professional organizer werd door Anne-Lies van Overbeek in 1994 naar Nederland en Europa gehaald en heeft door de tijd een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Niet alleen telt de beroepsvereniging meer dan tweehonderdvijftig leden, juist daarbuiten is een nog groter aantal actief en professioneel bezig met het vak van professional organizer. Er zijn veel startende organizers en mensen die zich aan het oriënteren zijn op. De vraag naar organizers wordt in Nederland steeds groter. Dit heeft vooral te maken met de drukke tijd waarin we leven en de grote hoeveelheid informatie die dagelijks op ons afkomt. Hierdoor gaan steeds meer mensen op zoek naar structuur, rust, overzicht en ruimte. Mijn ervaring is ook dat de zorg de weg naar de organizer beter weet te vinden. En om al die professionals tools te bieden waardoor zij zich verder kunnen ontwikkelen, is er dit handboek. Ik heb het mede geschreven, omdat gevestigde professional organizers steeds vaker worden benaderd met de vraag: “hoe word ik een professional organizer?” In 2011 besloot ik daarom dat het tijd werd voor een handboek dat breed antwoord geeft op al je vragen.

Toen ik zelf van start ging, heb ik mij regelmatig afgevraagd waarom er nog geen naslagwerk was voor de organizer. Als ik bij andere organizers om informatie vroeg, liep ik vaak tegen gesloten deuren. Dat vond ik niet alleen vervelend, maar ook onnodig, want je kunt juist van de ervaringen van een ander veel leren. Het is jammer als steeds weer iedereen zelf het wiel moet uitvinden. Dus besloot ik om het anders te doen. Ik heb al mijn informatie en ervaringen opgeslagen en na een aantal jaren is dit een mooie verzameling geworden. Omdat ik ervaring heb met ISO-certificering en het schrijven van handboeken wilde ik mijn kennis in de vorm van een handboek overdragen. Dat ligt nu voor je. De eerste uitgave was van 2011 en om de drie jaar is het steeds volledig geüpdatet. Het is een handboek dat uit drie delen bestaat en waarvan dit eerste deel antwoord geeft op vragen als: Is het beroep professional organizer iets voor mij? Zo ja, welke eigenschappen en opleidingen heb ik nodig? Welke stappen moet ik ondernemen om te beginnen? Hoe maak ik de eerste stappen naar een klant? Hoe pak ik een project aan? Hoe rond ik een project goed af? Ook zijn er allerlei lijstjes, tips, formulieren en voorbeeldbrieven in opgenomen die je zo over kunt nemen. Van het opstellen van een offerte, facturen, algemene voorwaarden tot een persbericht. Je kunt er direct je voordeel mee doen. En ook voor hen die al enige tijd als organizer werkzaam zijn, is het een handig naslagwerk.

Als gecertificeerd coach heb ik reeds verschillende professional organizers mogen begeleiden. Dit heeft me geholpen om de vragen van professional organizers in kaart te brengen. Schrijfcoach Mirre Bots heeft me geholpen om het materiaal te ordenen en alles goed op papier te zetten. Wat ik met dit handboek beoog, is niet alleen om een schat aan informatie en kennis door te geven, maar ook om je tijdens het gehele traject bij te staan en je te ondersteunen.

Hoe gebruik je dit boek?
Je kunt dit handboek het beste gebruiken als een soort naslagwerk. Als je een vraag hebt, zoek die dan op in de inhoudsopgave en kijk vervolgens wat je daarover kunt vinden. Ik heb geprobeerd zo compleet mogelijk te zijn. Mocht je een vraag tegenkomen die niet in dit handboek wordt belicht, stuur dan een mail naar info@ingridvanderlocht.nl. Dan zal ik vervolgens bekijken of deze vraag een aanvulling voor het boek is. Zo ja, dan krijg jij ook een exemplaar van deze aanvulling toegestuurd.

Ik wens je veel leesplezier en succes met het opzetten van je eigen bedrijf.
Ingrid van der Locht Professional Organizer

  ×
SERVICE
Contact
 
Vragen