Niet leverbaar

×

€ 34,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Verkiezingen winnen

Joost Smits • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Verkiezingen winnen: in 12 stappen naar een succesvolle verkiezingscampagne. Het meest complete handboek voor politieke partijen, politici en campagnemedewerkers om in Nederland verkiezingen te winnen. In 240 pagina's worden de meest recente innovaties als big data en microtargeting voor kiezers-identificatie besproken. Ook is er aandacht voor doelgerichte flyers, online campagnes, vrijwilligersmanagement en onder andere fondsenwerving. Tal van voorbeelden en case-studies maken het boek praktisch toepasbaar. Het politieke landschap 2021 wordt uitgebreid besproken. Voor studenten, politicologen, public affairs adviseurs en communicatiemedewerkers vormt het boek een rijke inspiratiebron.

    Verkiezingen winnen In het boek ‘Verkiezingen winnen’ krijgen politieke partijen en politici 12 concrete stappen voorgeschoteld die leiden tot een succesvolle verkiezingscampagne. De partij die er als beste in slaagt om tijd, menskracht en geld op een zo optimaal mogelijke wijze in te zetten, is de partij die de verkiezingen zal winnen. Dit boek behandelt alle aspecten van een effectieve verkiezingscampagne om dit te bereiken. Aan de hand van een campagnemodel wordt in 12 stappen de basis gelegd voor een campagneplan. Dit campagneplan geeft u de structuur om verkiezingen te winnen. In de afgelopen 10 jaar hebben tal van politieke partijen successen geboekt met de inzet van de innovatieve campagnetechnieken van de Politieke Academie. De achtergronden en ook hoe u deze technieken succesvol kunt inzetten, worden uitgebreid besproken. Daarnaast is er onder meer aandacht voor de inzet van big data, kiezersonderzoek, social media, ontwikkeling van campagnemiddelen, drijfveren van kiezers, vrijwilligersmanagement, fundraising en zelforganiserende campagneteams. Theorie wordt afgewisseld met aansprekende voorbeelden, analyses en praktische tips. Voor politieke partijen, politici en campagneleiders die op zoek zijn naar een moderne manier van campagne voeren is dit een onmisbaar boek. Voor anderen is het interessant om een blik te werpen in de keuken van het politiek campagne voeren. Het winnen van verkiezingen is geen toevalstreffer, maar vooral de uitkomst van slimme strategische keuzes en hard werken.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 189mm x 259mm
    Aantal pagina's : 240
    Uitgeverij : Stichting Politieke Academie
    ISBN : 9789082286793
    Datum publicatie : 11-2021
  • Inhoudsopgave
    Voorwoord Inleiding Biografie auteurs Heeft ordentelijk campagnevoeren zin Case-studies 1. Deelnemen aan verkiezingen 2. Campagneplan 3. Campagneteam 4. Praktisch gebruik van big data 5. Wie is de kiezer: drijfveren en typen 6. Waar woont de kiezer: kaarten 7. Wat wil de kiezer: het verkiezingsprogramma 8. Campagnemiddelen 9. Online campagne voeren 10. Kandidatenlijst en voorkeurscampagnes 11. Fundraising 12. Politieke sociale vaardigheden Verdieping A: Theorie in praktijk Verdieping B: Politiek landschap 2021 Verdieping C: De case van de PvdA Verdieping D: Typen verkiezingen Microtargeting voor politieke partijen Verkiezingsuitslagen Literatuurlijst
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 34,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Niet leverbaar
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen