Alleen via uitgever verkrijgbaar. ×

€ 9,95


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Merkdisruptie

Jeroen Cremer • ebook • epub

  • Samenvatting
    'Merkdisruptie' is het eerste boek dat behalve de technologische revolutie ook de seksuele-, psychologische-  en sociologische- revoluties beschrijft, die een massaslachting onder merken teweeg gaan brengen.  Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van de lijst verdwenen en zijn marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu verschrompeld naar 0,0%. We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde 4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer merken verdwijnen. In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone te ontsnappen, waarin merken als D66, Facebook, Hudson’s Bay en Shell zich nu bevinden. Dit boek is geschreven door Brand director Jeroen Cremer (Brand Happening), merkstrateeg Frank Haveman (o.a. auteur van Een Nijlpaard onder het Tapijt, over probleemmerken) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media o.a. bekend van vaknieuwsplatform Spreekbuis en de best-sellers Verdwenen Merken en Vroom & Dreesmann). Met bijdrages van 12 vakspecialisten, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Paul Moers en Marc Oosterhout.

     'Merkdisruptie' is het eerste boek dat behalve de technologische revolutie ook de seksuele-, psychologische-  en sociologische- revoluties beschrijft, die een massaslachting onder merken teweeg gaan brengen.  Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van de lijst verdwenen en zijn marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu verschrompeld naar 0,0%. We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde 4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer merken verdwijnen. In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone te ontsnappen, waarin merken als D66, Facebook, Hudson’s Bay en Shell zich nu bevinden. Met bijdrages van 12 vakspecialisten, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Paul Moers en Marc Oosterhout.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Jeroen Cremer
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Tens Media
    ISBN : 9789082873856
    Datum publicatie : 06-2019
  • Inhoudsopgave
    UNIVERSELE FACTOREN 1.1 Vijf universele factoren 1.1.1 Universele factor 1: Tapijtdenken 1.1.2 Universele factor 2: Onvoldoende merkoriëntatie 1.1.3 Universele factor 3: Probleemmerken 1.1.4 Universele factor 4: Gebrekkige zelfkennis 1.1.5 Universele factor 5: Instabiel management 2. ECONOMISCHE DISRUPTIE 2.1 Economische Megatrend 1: Angelsaksisch kapitalisme 2.1.1 Angelsaksisch kapitalisme 2.2 Economische Megatrend 2: Radicaal kapitalisme Column 1: Lodewijk van der Peet over Marktplaats 2.3 Economische Megatrend 3: Technologische revolutie 2.3.1 Technologische Megatrend (3A): Infobot Column 2: Tony de Bree over ABN AMRO Column 3: Cor Molenaar over Airmiles Column 4: Bert van der Veer over omroepen Column 5: Rens Muller over Metro 2.3.2 Technologische Megatrend (3B) : retro versus futurum 2.3.3 Technologische Megatrend (3C): Duurzaamheid Column 6: Gerben Busch over Alliander 2.4 Economische Megatrend 4: Globalisering Column 7: Aart Lensink over Eredivisie 2.5 Economische Megatrend 5: Monobestuur 3. SEKSUELE DISRUPTIE 3.1 Seksuele Megatrend 6: De Metroseksueel 3.1.1 Pose-acteren Column 8: Carlo Brantsen over Tesla Column 9: Paul Moers over C&A 3.2 Seksuele Megatrend 7: Donutmerken 3.3 Seksuele Megatrend 8: Narcisme 3.4 Seksuele Megatrend 9: Beeldcultuur 3.4.1 Sensorische deskilling Column 10: Jan Rijkenberg over de ondergang van A-merken 3.5 Seksuele Megatrend 10: Ontmannelijking 4. PSYCHOLOGISCHE DISRUPTIE 4.1 Psychologische Megatrend 11: Acceleratie 4.2 Psychologische Megatrend 12: Afnemend oriëntatievermogen 4.3 Psychologische Megatrend 13: Bipolaire breinen 4.3 Psychologische Megatrend 14: Work hard, play harder SOCIOLOGISCHE DISRUPTIE 5.1 Sociologische Megatrend 15: Splijtende maatschappij Column 21: Charles Borremans over de rooms-katholieke kerk Column 22: Marc Oosterhout over politieke partijen 6. GELUK 7. SAMENVATTING EN OVERZICHTEN 7.1 Vijf universele factoren 7.2 Vijftien megatrends 7.3 Vragenlijst en risicoanalyse 7.3.1 Risico Analyse vragen 7.3.2 Economische factoren 7.3.3 Seksuele factoren 7.3.4 Psychologische factoren 7.3.5 Sociaal-maatschappelijke factoren 7.4 Kernstatistieken bij de vijftien megatrends 7.5 Overzicht 100 merken die gaan verdwijnen
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 9,95


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Alleen via uitgever verkrijgbaar.
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen