Alleen via uitgever verkrijgbaar. ×

€ 16,95


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • De inzet van touchpoints (ePUB)

  • Webcare (PDF)

Webcare

Renée van Zijl • ebook • epub

  • Samenvatting
    ‘Webcare. Een tool voor relatiemanagement’ is voor iedereen die te maken heeft met reacties van klanten. Vlot geschreven, met veel voorbeelden, leesbare boxen en een prettige vormgeving. Aan de orde komen: doelen en vormen van webcare, de functie van webcare in relatiemanagement, monitoren van klantreacties en strategieën en technieken voor het schrijven van een webcarebericht. Er zijn links opgenomen naar video’s, die deelonderwerpen toelichten. Met het handige register vindt de lezer alle onderwerpen snel terug.

    LET OP!! Dit is een ebook is in het ePub3-formaat met extra opmaak, interactiviteit en een vaste lay-out. Een epub3 bestand wordt echter niet door alle readers ondersteund.

    Webcare is het uitvoeren en monitoren van online interacties met klanten en andere relaties van een organisatie via social media, met als doel het vergroten van de klanttevredenheid, het versterken van de reputatie en het stimuleren van de verkopen. Webcare is een begrip geworden bij klanten en organisaties. Het gebruik ervan is echter niet zonder risico's. Elke reactie wordt zeer snel verspreid. Een enkel verkeerd woord kan veel reputatieschade toebrengen. In de social media zijn niet alleen klanten van een organisatie aanwezig, maar ook andere relaties. De rol die iemand vervult kan snel veranderen: zó gedraagt iemand zich nog als klant, zó is het iemand die de rol van influencer aanneemt. Iedereen kijkt mee en oefent invloed uit op de organisatie en haar relaties. Dit maakt van webcare een breed begrip en een tool voor relatiemanagement.

    In het boek Webcare. Een tool voor relatiemanagement introduceert Renée van Zijl het begrip webcare. Zij legt uit wat de doelen zijn, welke drie vormen van webcare onderscheiden worden en welke socialmediakanalen ingezet worden. In het tweede deel van het boek komen aan de orde het organiseren, monitoren, evalueren van webcare en het reageren op berichten. De auteur besteedt veel aandacht aan technieken en strategieën voor het correct formuleren van een webcarebericht. Er zijn links opgenomen naar video's, die deelonderwerpen toelichten.

    Dit boek is bedoeld voor mbo- en hbo-studenten communicatie, marketing, sales, communicatie en journalistiek. Het is tevens geschikt voor communicatie-, marketing- en salesprofessionals, die meer willen weten over de mogelijkheden en risico's van webcare.

    Econtentenzo levert een bijdrage aan de kennisontwikkeling van leerlingen, studenten, kenniswerkers, docenten en andere professionals binnen instellingen en bedrijven. Zij ontwikkelt, distribueert en vermarkt educatieve (e)content, in samenwerking met auteurs, schrijvers en andere professionals binnen een kennisplatform. Het platform is nog volop in ontwikkeling.

  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Renée van Zijl
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Digitaal watermerk (social DRM)   Informatie 
    Uitgeverij : Econtentenzo
    ISBN : 9789492272065
    Datum publicatie : 02-2018
  • Inhoudsopgave
    Inleiding 1 Webcare 1.1 Webcare en eWOM 1.2 Definitie van webcare 1.3 De definitie toegelicht 2 Vormen van webcare 2.1 Reactieve webcare 2.2 Proactieve webcare 2.3 Preventieve webcare 3 Doelen van webcare 3.1 Vergroten van de klanttevredenheid 3.2 Versterken van de reputatie 3.3 Stimuleren van de verkopen 4 Openbare socialmediakanalen 4.1 Social media wereldwijd 4.2 Social media voor webcare 4.3 Twitter 4.4 Facebook 4.5 LinkedIn 4.6 Google+ 4.7 Pinterest 4.8 Instagram 5 Gesloten socialmediakanalen 5.1 WhatsApp 5.2 Facebook Messenger 5.3 Snapchat 5.4 Live chat 6 Organiseren van webcare 6.1 Organiseren van het webcareteam 6.2 Managen van het webcareproces 6.3 Beïnvloeden van het webcaregedrag 7 Monitoren van berichten 7.1 Monitoren 7.2 Monitoringtools 7.3 Visualisatie 8 Reageren op berichten 8.1 Selecteren van berichten 8.2 Formuleren van een reactie 8.3 Interpersoonijk reageren 8.4 Controleren van de reactie 8.5 Ondertekenen van het bericht 9 Evalueren van webcare 9.1 Return on Investment 9.2 Reactietijd 9.3 Interactiescore 9.4 Sentimentscore 9.5 Average Handle Time 9.6 Bereikbaarheid 9.7 Net Promoter Score 10 Privacy en beveiliging 10.1 Wet bescherming persoonsgegevens 10.2 DDMA-code social media 10.3 Wachtwoordbeveiliging 10.4 Socialmedia-gedragscode Met dank aan Register Verder lezen
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 16,95


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Alleen via uitgever verkrijgbaar.
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen