€ 14,95

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Power ontbijtjes

Lunch Boosters

Voorkom lekkere trek door je lunch een gezonde boost te geven

Eveline van de Waterlaat • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Betrap jij jezelf er ook regelmatig op dat je even vlug tussendoor luncht, achter
    je computer of het aanrecht? Of misschien nog erger! Je slaat de hele lunch
    over, omdat je geen tijd hebt. Vervolgens krijg je een enorme energiedip en een
    hongeraanval aan het einde van de middag of begin van de avond en zit er niets
    anders op dan een snelle ongezonde snack tussendoor te eten. Balen, want je had
    je nog wel zo voorgenomen minder te snoepen.

    Een andere optie is dat je misschien wel luncht, maar je komt, net als vele anderen,
    niet verder dan een saai belegde boterham.

    Dat is jammer, want je kunt zoveel meer met de lunch. Juist door goed en met
    aandacht te lunchen doe je weer energie op voor de rest van de middag en
    voorkom je dat je in de verleiding komt om te zwichten voor snelle en ongezonde
    tussendoortjes.

    In dit e-book laat ik je zien dat een lekkere en gezonde lunch niet veel tijd hoeft te
    kosten. Ook leg ik je uit waar een gezonde lunch aan moet voldoen en deel ik een
    aantal van mijn favoriete lunchrecepten met je.
    Daarnaast beantwoord ik veelgestelde vragen zoals: ‘Ik ben vaak onderweg rond
    lunchtijd, hoe los ik dat op?’, of: ‘Word je dik van brood?’

    Ik wens je heel veel leesplezier!

    Warme groet,
    Eveline van de Waterlaat
    Diëtist en Toegepast Psycholoog
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Eveline van de Waterlaat
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Wellington Uitgevers
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 12-2017
  • Inhoudsopgave
    Boost je energie met een gezonde lunch

    Handig om in huis te hebben

    Veelgestelde vragen over de lunch
    • Waar voldoet een gezonde lunch aan?
    • Wat kan ik het beste bij mijn lunch drinken?
    • Wat voor soort groente kun je, naast komkommer en tomaat, nog meer eten tijdens de lunch?

    Recept 1: Supersnelle kikkererwtensalade met tonijn en rode ui

    Recept 2: Knapperige maissalade zonder sla

    Recept 3: Goddelijke geitenkaas-, aardbei-, balsamicosalade

    Recept 4: Vis-pestosalade

    • Waar let ik op bij het kiezen van een gezonde dressing?

    Recept 5: Vijf dressingvariaties

    Recept 6: Frisse mango salade met kip, ei en homemade zoete mosterddressing

    • Ik ben vaak onderweg rond lunchtijd, hoe los ik dat op?

    Recept 7: Koolhydraatarme frittata met courgette en paprika

    Recept 8: Mamma’s groentesoep met balletjes

    Recept 9: Verrassend lekkere courgettesoep

    • Word je dik van brood?

    Recept 10: Geroosterd brood met homemade tonijnsalade

    • Wat is het verschil tussen volkoren-, meergranen-, koolhydraatarm en speltbrood?

    Recept 11: Roggebrood met kaas, mosterd, tomaat en pittige kiemgroenten

    • Zijn gluten ongezond?

    Recept 12: Volkorenbol met zalm en gekruide hüttenkäse

    • Welke crackers zijn de gezondste keuze?
    • Welke soorten beleg zijn een gezonde keuze?

    Recept 13: Dertien beleg variatierecepten
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 14,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Deel via 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment uit het boek

Veelgestelde vragen over de lunch
Aan de hand van vragen die mij regelmatig gesteld worden, vertel ik je alles wat je moet weten
over de lunch. Zo geef ik je tips waar je op moet letten bij het kopen van crackers en brood en
wat je kunt eten in plaats van de gebruikelijke boterham. Tussendoor vind je een aantal van
mijn favoriete lunchrecepten.

Waar voldoet een gezonde lunch aan?
Een goede lunch geeft je een aantal uren een verzadigd gevoel. Daarom bevat een gezonde
lunch eiwitten, vezels en een beetje vet en het liefst zo weinig mogelijk (toegevoegde) suikers.
Je zult daarom geen jam, fruithagel en vruchtensappen, enzovoort tegenkomen in de recepten
in dit boek. Deze producten bevatten namelijk heel veel suiker.
Zoals ik in ons boek Nu afvallen en nooit meer aankomen aangeef, zorgen eiwitten ervoor dat
koolhydraten minder snel worden opgenomen. Dat is positief want dat zorgt voor minder hoge
bloedsuikerpieken, waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt en minder snel vet opslaat.
De beste verhouding tussen eiwitten en koolhydraten per maaltijd is 1:2 Dat betekent dat
wanneer je 1 gram eiwitten eet daar maximaal 2 gram koolhydraten tegenover mogen staan. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen