Wij werken op volle kracht, er is geen vertraging in productie en levering door het Coronavirus. Meer informatie via deze link.

€ 14,99

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Ik houd van MIJ

Krijg meer inzicht en verbeter de relatie met jezelf

Pamela Wendt • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Houd van jezelf! Het wordt tegenwoordig zoveel geroepen dat het bijna tot de top clichés behoort. Toch zit er een grote kern van waarheid in, want wie van zichzelf houdt staat nou eenmaal anders in het leven.

    Maar hoe weet je of je genoeg van jezelf houdt en hoe zou je die relatie met jezelf eventueel kunnen verbeteren? Het begint allemaal bij bewustwording, inzicht krijgen in die relatie met jezelf. Dit kun je bijvoorbeeld terugzien aan de manier waarop je met anderen omgaat en welk gedrag je van anderen tolereert.

    Dit ebook geeft de handvaten om voor jezelf een duidelijker beeld te schetsen hoe de relatie met jezelf ervoor staat. Verschillende onderwerpen komen aan bod, zoals zelfkritiek, liefde en zelfontwikkeling. De verschillende onderwerpen bestaan uit stukjes tekst, oefeningen en leuke toepasselijke quotes. Door gebruik te maken van een schrijfblok, kun je de oefeningen uitschrijven en nog eens teruglezen.
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Pamela Wendt
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Pamela Wendt
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 02-2021
  • Inhoudsopgave
    De kracht van woorden P. 11-23
    Oefening 1: Zelfkritiek P. 14
    Oefening 2: Kritiek op anderen P. 17
    Oefening 3: Positief weerleggen P. 20
    Oefening 4: Ik ben genoeg P. 23

    Zelfacceptie P. 25-32
    Oefening 5: Social Media P. 28
    Oefening 6: Als - dan P. 32

    NEE durven zeggen P. 34-35
    Oefening 7: Kies jij voor jezelf? P. 35

    Partner kiezen P. 37-52
    Oefening 8: Daten is leuk P. 39
    Oefening 9: Optimistisch daten P. 41
    Oefening 10: Jouw relatie P. 45
    Oefening 11: Grens aangeven P. 49

    Voor jezelf zorgen P. 54-65
    Oefening 12: Ontwikkeling P. 57
    Oefening 13: Richting bepalen P. 60
    Oefening 14: Ritueel P. 65

    Leren loslaten P. 67-93
    Oefening 15: Vergeven P. 75
    Oefening 16: Strijder P. 80

    Waarden herzien P. 95-97
    Oefening 17: Waarden P. 97
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 14,99

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

Positieve affirmaties

Positieve affirmaties zijn positieve zinnen die we bewust met veel herhaling tegen onszelf zeggen om onze (onbewuste) waarheid te veranderen.

We hebben gekeken naar negatieve gedachten en de overtuigingen die daarbij horen. Een positieve affirmatie is bedoeld om zo’n oude negatieve overtuiging te overschrijven, het moet dus heel vaak herhaald worden.

Hoe verder de positieve affirmatie afligt van onze vastgeroeste waarheid, hoe groter de kans dat het eerst een beetje onwennig kan aanvoelen. Je bent immers een totaal andere waarheid gewend.

Voorbeeld: Stel iemand vindt zichzelf al jaren ‘te lelijk’, zij is hiervan overtuigd, het is haar waarheid. Hierdoor is zij automatisch ook altijd gefocust op de dingen die zij lelijk vindt aan zichzelf.

Zij gaat vervolgens 100x per dag de positieve affirmatie ‘ik ben mooi’ tegen zichzelf zeggen. Je kunt je misschien wel voorstellen dat dat voor haar onecht en onwaar aanvoelt, haar waarheid is immers ‘ik ben te lelijk’.

Als we gewend zijn aan negatieve zelfpraat, dan zal positieve zelfpraat eerst dus best onwennig en onecht aan kunnen voelen.

Negatieve gedachten heel hard tegenspreken, terwijl we dit dus diep van binnen niet geloven, kan zorgen voor innerlijk conflict.

We moeten dus een manier vinden om wat meer gewend te raken aan positieve zelfpraat, zodat het uiteindelijk steeds natuurlijker gaat aanvoelen.

Een goede optie is dan dat we voor elke negatieve gedachte, een positieve gedachte verzinnen, zonder dat deze de oude overtuiging volledig tegenspreekt. Dit voorkomt dat vroege innerlijke conflict.

En dit gaan we doen met behulp van de oefening op de volgende pagina. ×
SERVICE
Contact
 
Vragen