€ 12,95

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Tekststrategie

Marian Stoppelenburg • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Sterke teksten maken je lezers en luisteraars blij. Daardoor bereik jij als professional gemakkelijker je doelen, in elke branche, in elke functie. Tekststrategie zorgt in drie denkstappen via sterke teksten voor blije lezers.

    Tekststrategie leidt in drie denkstappen via sterke teksten naar blije lezers. De methode voor tekststrategie, 'Drie denkstappen naar sterke teksten', is gebaseerd op vijf principes. Deze principes komen uitvoering aan bod in dit boek. De vijf principes leiden tot een algemeen advies, zowel bij het herschrijven van een tekst als bij het produceren van een nieuwe tekst. 'Ga niet met elkaar in discussie over woorden en zinnen, maar over de keuzes die daaraan vooraf gaan'. Uitgebreide informatie over de auteur, Marian Stoppelenburg, is te vinden op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/marianstoppelenburg
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Marian Stoppelenburg
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Digitaal watermerk (social DRM)   Informatie 
    Uitgeverij : Inform-IT
    ISBN : 9789491710094
    Datum publicatie : 10-2017
  • Inhoudsopgave
    Waarom tekststrategie? - Wat is tekststrategie? - Zo werkt tekststrategie - Wat is nieuw in versie 2017? Tekststrategie als innovatieve aanpak - Oorzaak en oplossing voor het geworstel - Een valkuil in onderwijsprogramma’s - De lezer moet zich maar redden - Een tekst uitbesteden aan jezelf - TVF, een sprekend formulier voor tekstvoorbereiding - De Drie Denkstappen in het kort - Wat vind je in de rest van dit boek? Toepassingen van tekststrategie - Toepassing op verschillende soorten tekst - Woorden als wapen - De strijd om aandacht - Tekststrategie en verwachtingen (K = P – V) - Tekststrategie en service excellence - Strategisch, tactisch operationeel STAP 1, Doelen vastleggen - Communiceren is beïnvloeden - De denkstappen in een doorlopend voorbeeld - STAP 1A, Kennisdoel - STAP 1B, Houdingsdoel - STAP 1C, Gedragsdoel - Gewenst gedrag en haalbaar gedrag - Communicatiedoelstellingen en marketingdoelstellingen - Doelen van een tekst en vier soorten informatie - Van STAP 1 naar STAP 2 STAP 2, Keuzes maken - STAP 2A, Ideale lezer - Covey en de ‘ideale lezer’ - STAP 2B, Kernboodschap - De waarom-boodschap van Simon Sinek - Een pitch over ConnectingFriends.NET - STAP 2C, Concept - STAP 2D, middel & kanaal STAP 3, Tekst produceren - STAP 3A, Structuur op basis van lezersvragen - STAP 3B, Formulering - STAP 3C, Spelling De principes van tekststrategie Negen voorbeelden uit de praktijk - CASE 1, E-mail aan collega’s over parkeren - CASE 2, Persbericht en tweets over zonnepanelen - CASE 3, Webpagina over kleur- en stijladvies - CASE 4, De communicatie bij een offerte - CASE 5, Mailing over pensioenen - CASE 6, Brief over interne kwaliteitscontroles - CASE 7, Blog over de inzet van talent - CASE 8, Even een ‘stukje’ aanleveren - CASE 9, Pitch over de toekomst van de zorg - De inhoud van de tiende case Zestien formuleringskwesties - Kwestie 1, Start met de kern - Kwestie 2, Verwijs niet naar een kopregel - Kwestie 3, Houd het zo kort mogelijk - Kwestie 4, Schrap overbodige woorden - Kwestie 5, Schrap ‘zal’ en ‘zullen’ - Kwestie 6, Vraag om feedback - Kwestie 7, Gooi ballast overboord - Kwestie 8, Formuleer begrijpelijke zinnen - Kwestie 9, Gebruik derde persoon in rapporten - Kwestie 10, Vermijd passieve constructies - Kwestie 11, Solliciteer met effect - Kwestie 12, Produceer een sterke profieltekst - Kwestie 13, Hemeltergende teksten - Kwestie 14, Poetsen helpt niet - Kwestie 15, Pech onderweg - Kwestie 16, De kracht van een opsomming Tot slot - Volgende versie - Contact
  • Reviews (0 uit 0 reviews)

€ 12,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen